Hát persze, hogy David Abbott The Economist sajtóhirdetése, a kreatív szövegírás etalonja!
A Madison Avenue kreatív ügynökségeinek boszorkánykonyháiban tapasztalatot szerző Abbott hamar rátalált saját hangjára. Hirdetései felnőtt, gondolkodó embereket szólítanak meg. A szívre, vagy az elmére hatnak, és soha nem a pénztárcát célozzák.
Kreatív univerzumában a fogyasztó nem játékszer, hanem partner, akivel egyenrangú félként lehet kommunikálni. Ahogyan David Ogilvy fogalmazta meg:
„A fogyasztó nem hülye, ő a feleségem.”
A The Economist hirdetés mindössze nyolc szóból felépített, lenyűgöző mestermunka. Az egyszerű tipográfia és a homogén háttérszín segítséget nyújt abban, hogy a befogadó reakcióideje működtesse az üzenetet. A végeredmény pedig felülmúlhatatlan: igazi AHA élmény. Szellemes, intelligens és elgondolkodtató, hosszan ható hirdetés ez. Örök klasszikus minden copywriter számára.
Abbott reklámszakmára gyakorolt hatása megkérdőjelezhetetlen: 2014-ben bekövetkezett halálával valóban lezárult a reklámtörténet egyik nagy korszaka. David Nobay, a Droga5 Sydney kreatív vezetője Abbott emlékére újratervezte a híres piros-fehér kreatívot: értelmezésében már egy 42 éves marketing gyakornok mondja:
„Soha nem hallottam David Abbottról.”