Mi az: piros, fehér és nyolc szóból áll?

Hát persze, hogy David Abbott The Economist sajtóhirdetése, a kreatív szövegírás etalonja!

A Madison Avenue kreatív ügynökségeinek boszorkánykonyháiban tapasztalatot szerző Abbott hamar rátalált saját hangjára. Hirdetései felnőtt, gondolkodó embereket szólítanak meg. A szívre, vagy az elmére hatnak, és soha nem a pénztárcát célozzák.

Kreatív univerzumában a fogyasztó nem játékszer, hanem partner, akivel egyenrangú félként lehet kommunikálni. Ahogyan David Ogilvy fogalmazta meg:

„A fogyasztó nem hülye, ő a feleségem.”

A The Economist hirdetés mindössze nyolc szóból felépített, lenyűgöző mestermunka. Az egyszerű tipográfia és a homogén háttérszín segítséget nyújt abban, hogy a befogadó reakcióideje működtesse az üzenetet. A végeredmény pedig felülmúlhatatlan: igazi AHA élmény. Szellemes, intelligens és elgondolkodtató, hosszan ható hirdetés ez. Örök klasszikus minden copywriter számára.

Abbott reklámszakmára gyakorolt hatása megkérdőjelezhetetlen: 2014-ben bekövetkezett halálával valóban lezárult a reklámtörténet egyik nagy korszaka. David Nobay, a Droga5 Sydney kreatív vezetője Abbott emlékére újratervezte a híres piros-fehér kreatívot: értelmezésében már egy 42 éves marketing gyakornok mondja:

„Soha nem hallottam David Abbottról.”

 

David Nobay: David Abbott The Economist hirdetésének parafrázisa. „I never heard of David Abbott” 2014.  Kép forrása: www.campaignbrief.com

 

Érdekel a téma? Neked ajánlom:

Vale David Abbott (1938 – 2014)