Az Apollo-program idején, különösen a ’69-es holdra szállást követően számos amerikai márka próbálkozott azzal, hogy termékeit összekösse a kozmosz meghódításával. „Az űrhajósok italaként” polcokra kerülő Tang azon kevés márkák egyike, amely valóban köthető az amerikai űrprogramokhoz.
Az űrprogram a ’70-es években egyet jelentett a megállíthatatlan fejlődéssel, amelyhez jó adag nemzeti büszkeség is járult. Nincs menőbb egy űrhajósoknál. De azért ők is megszomjaznak néha…
Az USA-ban mind a mai napig tartja magát az a legenda, hogy a Tang italport kifejezetten kozmonauták számára fejlesztették ki. A valóság az, hogy a narancs ízesítésű vitaminozott italpor már egy évvel a NASA megalapítása előtt elérhető volt az üzletek polcain.
A Tang azon kevés márkák egyike, amely valóban köthető az amerikai űrprogramokhoz. 1965-ben a Gemini űrhajósok vitték magukkal kis ezüst tasakokban: víz hozzáadásával vált fogyaszthatóvá, megoldva ezzel az állott, rossz ízű ivóvíz problémáját.
„Az űrhajósok italaként” polcokra kerülő italpor hozzájárult az instant reggelik elterjedéséhez is. Az űrkorszakkal való kapcsolat lett a márkaidentitás legfontosabb eleme: termékeiket űrjátékokkal csomagolták és az iskolákban megjelentek a termékelhelyezéssel ellátott holdtérképek. Bár ezzel kétségkívül elérte fő célcsoportját, arról megoszlanak a vélemények hogy valóban az asztronauták kedvenc itala volt-e?
Buzz Aldrin, az Apollo 11 hőse nyersen mítosztalanított:
„A Tang szar.”