Karácsony közeledtével mit ajánlhat egy reklámszakember, hogy az ne tűnjön szimplán képmutatásnak?
Máglyára az összes marketingessel és reklámossal?
Mielőtt önérzetesebb olvasóink jogos igazságtétel címen alágyújtanának a fent említett máglyának az összes lator marketinges, köztük e sorok írója alá is, tágítsuk a perspektívát és vegyük észre, hogy mint oly sok korunkat sújtó mételyben, a globális felmelegedéstől a túlfogyasztáson át az emberiség elbutulásáig – we’re in this together – ezt a szopórollert is együtt hoztuk létre sziklaszilárd eltökéltséggel és hatalmas energiával. Igen, évek áldozatos munkájával, lemondással és kitartással létrehoztunk egy behemótot, amit együttes erővel sem tudunk lebontani.
Akkor ki a felelős?
Itt érdemes megállni egy pillanatra és elámulni azon, hogy az élet nagyobb szuperhős történetet írt, mint a Marvel valaha is fog. Karácsony szelleme versus a világ összes fogyasztója és egyelőre erőteljesen ez utóbbi áll nyerésre…
Lehet kiakadni egy-egy részén, mint ahogy egy neves gazdasági magazin újságírója tette, aki elítélte a sok műanyag ajándékot, amit a partnerektől évről évre kap. Ne firtassuk, hogyha ez az ünnep az adásról és a szeretetről szól (elvben), akkor hány éves gyerekhez hasonlít az a magatartás, hogy az ajándékok minőségén fanyalgunk. Lehet elítélni en bloc az egészet és visszavonulni egy jurtába egy szál mécsessel, de tény, hogy ez egy globális trend, amelynek egyszerre vagyunk a fenntartói és az elszenvedői is.
Mit tehetünk marketingesként a karácsonyért?
Nincsenek “tuti tippek”. Gyűjthetünk a karácsony közeledtével céges szinten ajándékkal teli cipősdobozokat is, de az élő kapcsolat kialakítása a rászorulókkal sokkal fontosabb – talán ez az, amivel valóban meg és átélhetjük a karácsony szellemét és példát mutathatunk a közösségünknek.
„A világ a példádtól fog változni, nem a véleményedtől.”
Popper Péter