2018-ban, közel harminc év után mindannyiunk kedvenc szereplője ismét beköltözött a hatalmas McCallister házba
Ezúttal nem egyedül jár túl a betörők eszén, hanem egy hasznos segítőtársat is kapott a Google Assistant „személyében”. A Google ugyanis a film népszerűségét kihasználva felkérte Macaulay Culkin-t, hogy egy reklám erejéig legyen ismét “kiskori önmaga” és játssza el újra a legendás jeleneteket – csak most egy okosotthonban!
A 38 éves színészt ismét egyedül felejtették karácsony idején – de ezt már a Google terméke közli vele december 20-án. A Google Assistant azonban mindenben segíti hősünket. Feljegyzi és emlékeztet a napi teendőkre, elkészíti a bevásárlólistát, sőt még a pizzafutárral is kommunikál a legendás válasszal:
Google Assistant: a hasznos segítőtárs
Főszereplőnk még a lakás hőmérsékletét is tudja szabályozni hangutasítással: csak annyit kell mondania, hogy “Google, vedd le a fűtést 2 fokkal!” A reklám végén a legendás „Kevin-hadműveletek” egyikével még a betörőket is elkergeti (ismét). A Google Assistant segítségével bezárul a bejárati ajtó, felkapcsolódnak a lámpák, az okosporszívó is mozgásba hozza a ráhelyezett próbababát, újra elhitetve a gonosz banditákkal, hogy a ház mégsem üres.
A reklám zseniálisan prezentálja mindazt, amire egy mesterséges intelligenciával és fejlett hangtechnológiával ellátott kütyü képes. Ki ne örülne (főleg karácsony idején) egy olyan virtuális asszisztensnek, aki ha kell, minden lépésünket segíti? Egy mondattal felvehetjük a szobahőmérsékletet, még a kényelmes kanapénkat sem kell elhagynunk. Csak kezdjük a mondatot egy udvarias ,,Hey Google!” köszöntéssel, és minden erőfeszítés nélkül végezhetjük a teendőket.
Érdekesség, hogy limitált ideig a film legendás szállóigéi ténylegesen elérhetőek voltak a Home Assistant rendszerében:
- A “How much do I owe you?” kérdésre a “Keep the change, you filthy animal!” válasz érkezett
- A “Did I forget something?” kérdésre a “KEVINNNNNNNNNN!” sikítás játszódott le
- Az “I’m the man of the house” mondat elhangzása után pedig lehetőség volt újraélni Kevin borotválkozás utáni jelentét.
Összességében egy rendkívül kreatív, szórakoztató és informatív reklámról beszélhetünk: 2018-ban a Google-nak köszönhetően újra átélhettük a Reszkessetek betörők karácsonyi hangulatát, ráadásul egy praktikus ajándékötletet is kaphattunk. Az már biztos, hogy ezt a reklámot sem felejtjük el egyhamar, csakúgy mint a filmet sem!