Tegnap este váratlanul megérkezett az új Gmail logó – így a Google levelezője is megkapta a zöld-sárga-piros-kék színkombinációt.
Az új Gmail logó befutott
SEO szakértőként minden nap használom a Google keresést és próbálom napról napra egyre jobban megérteni, hogy mi történik a Google keresőjében. Ez talán furcsának tűnhet – de a keresőoptimalizálás világa olyan turbulens, hogy tényleg napi szinten történnek változások. Minden nap foglalkozni kell ezzel, mert így lehet megérteni, hogy mi miért történik.
A Google keresés mellett lelkes Gmail felhasználó is vagyok: minden nap Gmail nap.
Amikor tegnap este megláttam az új logót, azonnal átjött, hogy eltűnt a piros szélű boríték és hangsúlyosabbá vált az M betű. Az új logó sokkal színesebb és sokkal kevésbé borítékszerű, mint a régi.
Az eredeti Gmail logót Dennis Hwang tervezte, aki már húsz évvel ezelőtt, 2000-ben gyakornokként dolgozott a Google-nél.
Tartozom egy vallomással: az új Gmail logót én még nem tudtam megkedvelni. Az elmúlt 10-15 évben rendesen beégett a retinámba a borítékos logó. Ez van. Az idő majd mindent elrendez…
Mi az üzenete a logó váltásnak?
A Google által már széleskörűen használt négyes színkombináció átörökítése a Gmail-re azt hivatott megmutatni, hogy az eddiginél szorosabb integrációban fog együttműködni a többi Google termékkel a kedvelt levelező szoftver.
A Google semmit nem csinál „csak úgy”.
A Gmail logó cseréje sem öncélú akció.
A logó váltás egy nagyobb változás vizuális prezentálása.
Viszlát G-Suite, szevasz Google Workspace
A nagy változás konkrétan az, hogy a Google irodai / vállalati felhasználókat célzó G Suite csomagját komolyan újragondolta. Az újragondolás központi gondolata, hogy még gördülékenyebbé tegyék a munkavégzést és megkönnyítsék a csoportmunka során a videó hívások indítását.
Nem nehéz kitalálni, hogy A Google Workspace célja lehet, hogy egy újabb szeletet kiharapjon a Microsoft 365 irodai programcsomag tortájából.
Nem csak egy ráncfelvarrásról van szó, hanem egy komoly fejlesztésről. Ezt alátámasztja az is, hogy dobták a G Suite nevet és a vállalati / irodai felhasználóknak szánt szolgáltatáscsomagot immár Google Workspace néven érhetik el az előfizetők.
Ez egy hosszabb folyamat, amelyről a részletek a következő hetekben derülnek ki. Ennek a folyamatnak a része, hogy áttervezték több Google termék logját. Az áttervezett logók is a szorosabb integrációt igyekeznek vizuálisan visszaadni.
Olvastad már a többi #marketingpunk cikket itt a marketingtitkok blogon?
Nem gondoltam volna, hogy egy sima logó váltás mögött ennyi info tud lenni 🙂 köszi