A több érzékszervre ható kommunikációs tevékenység a befektetett marketing költségvetés jobb megtérülési arányát eredményezi, mintha csak egy csatornát használnál.
Az automatizált marketing remek találmány, és főleg a digitális eszköztárban szokták emlegetni. Egy ideje szinte lehetetlen követni, milyen sok csatornán keresztül folyik a márkák részéről a fogyasztók meggyőzése. A földrajzi határokat átlépve zajlik a nagy- és kiskereskedelem, az információszerzésnek pusztán nyelvi akadályai lehetnek. A fogyasztói élményút rendkívül változatos, maguk a vásárlók (vagy leendő vásárlók) is egyre több szegmensre bonthatók, így muszáj több csatornán keresztül kommunikálnunk velük.
A megfogható termékeket megfogható marketingeszközök segítségével lehet sikerre vinni, nem maradhatunk 100%-ban érintésmentesek. A humánum vágyik a háromdimenziós textúra szemlélésére és tapintására. Ha az érzékszerveinket „tornasorba” állítjuk, vagyis a fontosságukat jelképezi a méretük, így néznénk ki:
Az emlékezeti hatás és az érzelmi kötődés fokozódik a nyomtatott anyagok esetében, ezt[1] brit tudósok is bizonyították. Online boltok házhoz szállított csomagolását akár eltesszük és újra használjuk, ha az praktikus és tartós. Nem keletkezik ellenérzésünk a márkával szemben, ha a dobozban van egy nekünk címzett levél, pláne egy következő vásárlásra csábító kupon a kedvenc termékünkre. Az online elhagyott bevásárlókosárhoz a vásárlóra szabott, névvel ellátott, fizikailag is elküldött, különleges ajánlattal visszacsábítható az elbizonytalanodott ügyfél.
Érzelmektől mentesen a márkánk iránti rajongásunkat nem vihetjük át a megcélzott egyének tudatába és szívébe. Mert a fogyasztó is ember az adat mögött. Egyre több szegmensre csoportosíthatók és ez nem nehezíti, hanem könnyíti a dolgunkat a perszonalizált kommunikáció során. Az adatvezérelt marketing nem csak online térben valósítható meg, sőt itt is érvényes a többcsatornás jelenlét pozitív hatása az eredményeinkre. Sok információt tudunk a vásárlóról, használjuk ki ezt több eszközön!
Ezt a témát járjuk körbe október 14-én délután az idei Future Promotion Forum konferencián, amely idén online platformon fut. Európai szakemberek előadásait követheted majd 14.00 és 16.00 között. Utána lesz még kérdések-válaszok szekció is, ahol az előadók válaszolnak a közben feltett kérdésekre.
Mit tudhatsz meg a multisensory marketingről az előadások során?
- A digitális marketing adatok átültetése érzelmi töltetű fogyasztói kommunikációba.
- Hiper-perszonalizáció a fogyasztói hűség építésére, hogy növeld a vásárlási értéket.
- Programmatic print az automatizált marketing kampányban.
Magával ragadó moderátorunk, ahogy tavaly, is Richard Askam lesz, akinek nevéhez fűződik a Coca-Cola 2014-es nagy sikerű európai kampánya, a ShareaCoke.
A nyitó előadást a Smartly.io marketing igazgatója tartja, aki saját tapasztalatait osztja meg sikereiről a mai technológia-fókuszú világunkban is emberi és érzelmes vásárlói élmény kialakításáról. Mark de Bruijn az egyik friss marketing bestseller, „A fogyasztók is emberek” című könyv holland szerzője, az európai B2B marketingvezetők top100-as listáján is jegyzett szakember.
Jelentkezz, ha a szakterületed a marketing kommunikáció:
- Márkatulajdonos (B2B/B2C) vagyok, a fogyasztók megnyerése a fő célom, mint marketing- kommunikáció- és digitális marketing vezető.
- Kiskereskedő vagyok, webshopom van, CRM rendszert is működtetek online és offline.
- Trade marketinggel, törzsvásárlói programok lebonyolításával is foglalkozom.
- Ügynökség vezetőjeként vagy munkatársaként márka design, márka kommunikáció területen mindig újat igyekszem kitalálni.
- Nyomdai szolgáltató vagyok és ügyfeleim számára keresem az új kreatív lehetőségeket.
- DM szolgáltató vagyok, postai és online címlistákkal is dolgozom.
- Szakmai sajtó képviselője vagyok, iparági trendeket elemzek és tárok fel.
További előadóinkról a regisztrációs oldalon tájékozódhatsz!
A program részleteit a regisztrációt követő visszaigazoló levélben olvashatod és streaming linket is ezután küldünk. Az előadások angol nyelven folynak. A részvétel ingyenes!
Írd be a naptáradba:
FUTURE PROMOTION FORUM 2020. október 14. délután 14.00 órától
[1] Computer- vs. paper-based tasks: Are they equivalent? Jan M. Noyesa and Kate J. Garland; University of Bristol, Department of Experimental Psychology, 2008