My Beauty My Say – A sokszínű nőiesség margójára

Túlzások nélkül a Dove kampányáról

Inspiráló „hétköznapi” karakterek a kamera azon oldalán, melyen történetük testet ölthet. Olyan nők mesélnek, akik hátat fordítottak az elvárásoknak, az előítéleteknek és a sztereotípiáknak, „csupán” azért, hogy önmaguk lehessenek. Útjuk során akadályokba ütköztek, és megküzdöttek azért, hogy szeressék, elfogadják és becsüljék önmagukat. Szépségük a saját döntésük.

A Dove-kampány ennek az útnak néhány kiragadott beszélgetésfoszlányára helyezi a hangsúlyt, idézi azokat, miközben a bemutatott karakterek szinte ragyognak. Már túl vannak a nehezén. Az emocionális kisfilm a külvilág nyomását egyfajta „ellenségként” jeleníti meg, mellyel a nők szembeszálltak. „Te nem vagy én, az én vagyok.” Merész húzás, ígéretes koncepció.

Dove: My Beauty My Say kampány, 2016. Kreatív ügynökség: Ogilvy & Mather/London, A fénykép forrása: facebook.com/DoveCanada

A kampányfilm első képkockáiban egy szőke, copfos sportoló nő püföli a bokszzsákot, mintha az előítéleteknek egy pofon járna. Őt követi a „túl kövér” divatblogger, rendkívül kifinomult stílusérzékkel. Húzza maga után a bőröndjét. A (gond)terhét.

Dove: My Beauty My Say kampány, 2016. Kreatív ügynökség: Ogilvy & Mather/London, A fénykép forrása: facebook.com/DoveCanada

Majd egy nő sziluettje és egy idős hölgy széles mosolya jelenik meg, az utóbbinak erős ívet ad, hogy kinéz az ablakon. Elvágyódik. Vagy otthonra talált.

Dove: My Beauty My Say kampány, 2016. Kreatív ügynökség: Ogilvy & Mather/London, A fénykép forrása: facebook.com/DoveCanada

Őket követi egy fiatal nő, „túl hangsúlyos” orral. A földre szegezi a tekintetét. Nem néz a kamerába. Őt a „túl férfias” nő váltja, háttal, határozott léptekkel. Tudja, merre tart. Végül pedig egy fényképezőgép, hozzá test is tartozik, meg egy mosoly. Virágzik.

Miután a szereplők bemutatásra kerültek, csak mesélnek és mesélnek:

„A külsőmnek semmi köze a képességeimhez.”

”Amikor nőkről volt szó, nem rólam beszéltek.”

„Nem elég szép.”

„Nézz ki igényesebben.”

Az őket ért atrocitások fontos üzenetet hordoznak: senkinek sem szabad hagynia, hogy lebeszéljék az álmairól, vágyairól. „Én azt mondtam: elég.” Mások véleménye nem lehet önmagunk fokmérője. Nem számít a forma, az alak és a kor sem. Csak az Én számít. Valódi történetek, valódi nőkről.

Úgy gondolom, a My Beauty My Say-kampány sikerességének egyik alappillére a hitelesség. A bemutatott karakterek történeteit elhiszi a fogyasztó, néhol azonosulni is tud a nehézségeikkel, ugyanakkor reménykedik a pozitív végkifejletben. Reméli, előbb-utóbb képes lesz úgy tükörbe nézni, hogy az nem torzul el. Hogy önmagát láthatja benne – elvárásoktól mentesen. A másik fontos alappillér a sokszínűség, hiszen különböző korú és nemzetiségű nők mesélik el inspiráló történeteiket, arcukkal vállalják azokat.

Jó rájuk nézni. Figyelni őket. Hallgatni, hogyan fordítanak hátat a szorongásaiknak, félelmeiknek. A Dove természetességet ígér. Testi-lelki egyensúlyt. Önbizalmat. Határtalan önbizalmat. Az üzenet egyértelműen eljut a befogadóhoz, hiszen a kampányfilm megnézése után úgy tűnik, mindez csak egy karnyújtásnyira van.

„Az Én szépségem, az Én döntésem.”

 

Érdekel a téma?

Neked ajánlom:

Az Én szépségem az Én döntésem kampányoldal