Túlzások nélkül a Dove kampányáról
Inspiráló „hétköznapi” karakterek a kamera azon oldalán, melyen történetük testet ölthet. Olyan nők mesélnek, akik hátat fordítottak az elvárásoknak, az előítéleteknek és a sztereotípiáknak, „csupán” azért, hogy önmaguk lehessenek. Útjuk során akadályokba ütköztek, és megküzdöttek azért, hogy szeressék, elfogadják és becsüljék önmagukat. Szépségük a saját döntésük.
A Dove-kampány ennek az útnak néhány kiragadott beszélgetésfoszlányára helyezi a hangsúlyt, idézi azokat, miközben a bemutatott karakterek szinte ragyognak. Már túl vannak a nehezén. Az emocionális kisfilm a külvilág nyomását egyfajta ?ellenségként? jeleníti meg, mellyel a nők szembeszálltak. „Te nem vagy én, az én vagyok.”
Merész húzás, ígéretes koncepció.
A kampányfilm első képkockáiban egy szőke, copfos sportoló nő püföli a bokszzsákot, mintha az előítéleteknek egy pofon járna. Őt követi a „túl kövér” divatblogger, rendkívül kifinomult stílusérzékkel. Húzza maga után a bőröndjét. A (gond)terhét.
Majd egy nő sziluettje és egy idős hölgy széles mosolya jelenik meg, az utóbbinak erős ívet ad, hogy kinéz az ablakon. Elvágyódik. Vagy otthonra talált.
Őket követi egy fiatal nő, „túl hangsúlyos” orral. A földre szegezi a tekintetét. Nem néz a kamerába. Őt a „túl férfias” nő váltja, háttal, határozott léptekkel. Tudja, merre tart. Végül pedig egy fényképezőgép, hozzá test is tartozik, meg egy mosoly. Virágzik.
Miután a szereplők bemutatásra kerültek, csak mesélnek és mesélnek:
„A külsőmnek semmi köze a képességeimhez.”
„Amikor nőkről volt szó, nem rólam beszéltek.”
„Nem elég szép.”
„Nézz ki igényesebben!”
Az őket ért atrocitások fontos üzenetet hordoznak: senkinek sem szabad hagynia, hogy lebeszéljék az álmairól, vágyairól. „Én azt mondtam: elég!” Mások véleménye nem lehet önmagunk fokmérője. Nem számít a forma, az alak és a kor sem. Csak az Én számít. Valódi történetek, valódi nőkről.
Úgy gondolom, a My Beauty My Say-kampány sikerességének egyik alappillére a hitelesség. A bemutatott karakterek történeteit elhiszi a fogyasztó, néhol azonosulni is tud a nehézségeikkel, ugyanakkor reménykedik a pozitív végkifejletben. Reméli, előbb-utóbb képes lesz úgy tükörbe nézni, hogy az nem torzul el. Hogy önmagát láthatja benne – elvárásoktól mentesen. A másik fontos alappillér a sokszínűség, hiszen különböző korú és nemzetiségű nők mesélik el inspiráló történeteiket, arcukkal vállalják azokat.
Jó rájuk nézni. Figyelni őket. Hallgatni, hogyan fordítanak hátat a szorongásaiknak, félelmeiknek. A Dove természetességet ígér. Testi-lelki egyensúlyt. Önbizalmat. Határtalan önbizalmat. Az üzenet egyértelműen eljut a befogadóhoz, hiszen a kampányfilm megnézése után úgy tűnik, mindez csak egy karnyújtásnyira van.
„Az Én szépségem, az Én döntésem.”
Érdekel a téma?
Neked ajánlom:
Az Én szépségem az Én döntésem kampányoldal