Nagy Gábor keresőoptimalizálás szakértő mai cikkében azt ígéri, hogy lerántja a camouflage-leplet. Az áldozat: egy rejtőzködő SEO-versenytárs.
Rejtőzködő SEO-versenytárs terepszínű ruhában
A legtöbb cégvezető, aki kapcsolatban van a digitális marketinggel, elég rendesen tisztában van az iparági versenytársakkal. Tudják, hogy mely konkurensek foglalkoznak digitális marketinggel, hol van kint az asztalon a keresőoptimalizálás – és kik milyen piaci erőt képviselnek. Tisztán látják a versenyt, az iparági viszonyokat, de mégsem veszik észre a legnagyobb konkurensüket, aki pedig a keresés marketing csatornájának kapuőre. Hogy van ez?
Az iparágon belüli gondolkodás (is) felépít egyfajta információs buborékot. A keresőoptimalizálás területén is pont a buborék-gondolkodás miatt maradhat sokáig láthatatlan a legnagyobb SEO konkurens.
Ez nemcsak az kis cégekre jellemző, ahol a tulajdonos békeidőben is egész nap tűzoltással van elfoglalva, hanem erős kis- és középvállalatoknál is gyakori, hogy nem veszik észre a legnagyobb SEO-konkurensüket Miért?
Mert a legnagyobb, rejtőzködő SEO-versenytárs nem a saját iparágukban van.
Ez rád is igaz lehet: a legnagyobb SEO-konkurensed nem az a cég, aki pár hellyel előtted jelenik meg a Google keresőjében.
Akkor ki az?
Maga a Google.
Hoppá…
Google történelem 5 mondatban
1. A Google 1998-ban lépett be a keresés piacára.
2. A találatok rangsorolására jobb algoritmust dolgoztak ki, mint a versenytársak.
3. A bevétel-központú nyomulás helyett felhasználó-központú építkezéssel haladtak előre.
4. Futótűzként terjedt a hír, hogy a beta verziós Google kereső sokkal jobb, mint a piacon lévő többi kereső.
5. A jobb találatok tömegével hozták az elégedett felhasználókat.
Egy idő után már senki nem akart másik keresőt használni. Nem volt rá okuk, hogy a Google search helyett mást használjanak…
A Google találati listáján egy-egy jó helyezés aranyat ért – és ez ma is így van. A keresőoptimalizálási ipar is erre épül. A jó helyezések tényleg aranyat érhetnek, tehát megéri fizetni a SEO szakértőnek vagy SEO-ügynökségnek fizetni azért, hogy segítsenek abban, hogy a cég weboldala jobb pozíciókat érjen el a Google találati listákon. A keresőoptimalizálás fekete mágiája nem ijedőseknek való tudomány…
Itt vannak a ZERO-klikk keresések
Az emberek éjjel-nappal keresnek. Terméket, szolgáltatást, információt. A Google is profitál ebből és a persze azok a cégek is, aki kattintást kapnak a keresőből (és konvertálni tudják a látogatók kattintásait).
A cégek ma is igyekeznek a saját weboldalukat előretolni a Google találati listáján, amivel bevételt akarnak szerezni. Eközben sokan nem veszik észre, hogy a webes aranyláz időszakának kezd bealkonyulni. A Google olyan irányba fejlesztette a keresőjét, hogy a feltérképezett és eltárolt információmennyiség egyre kisebb mértékben hoz kattintást és látogatottságot a Google-univerzumon kívüli szereplők számára.
Rand Fishkin és a SparkToro 2019-ben publikálta azt a kutatást, amelyek alátámasztja, hogy vízválasztóhoz érkezett a Google: a keresések több mint fele NEM KAP KATTINTÁST a Google keresőjében.
A látogatók rákeresnek valamire és a Google saját maga „megválaszolja” az adott keresést – így nem kap egy kattintást sem a keresés. Ezért indokolt a rejtőzködő SEO-versenytárs címke…
Előfordulhat, hogy becsönget a futár és a felhasználó felpattan a laptop mellől és emiatt nem lesz kattintás a keresésből – de sokkal fontosabb az a trend, hogy a Google a tartalomgyártók által publikált tartalmak „azonnali válaszként” történő feltálalásával meg tudja oldani, hogy a saját udvarában tartsa a felhasználókat.
Itt az ideje megtanulni a zero-klikk keresések fogalmát: azok a keresések, amelyek nyomán egyetlen webes tartalom sem kap látogatottságot eredményező kattintást.
Ez egy olyan digitális marketing trend, amit nem lehet figyelmen kívül hagyni.
Felvetődhet a kérdés, hogy mennyire problémás egy olyan piaci helyzet, ahol egyetlen cégcsoport szolgálja ki a világ információéhségét…