Colour, like no other

Kulisszatitkok a Sony színes kis pattogó labdáiról

Nem egy mai reklám, de azt gondolom mindenki arcára mosolyt csal a mai napig, illetve a zenét hallva azonnal erre a reklámra asszociálunk. Megunhatatlan, egyedi, vidám, kellemes érzéseket keltő.

A Sony 2005-ös Bouncing Balls reklámjáról van szó, mely korszakalkotó volt a maga idejében.

Az első kérdés ami szerintem mindenkiben felmerült, hogy valódi labdákat használtak-e, vagy számítógépes trükköt alkalmaztak?

 

Egyszerű üzenet, erős vizualitás

A Bravia megjelenését megelőzően a Sony eladásai és a profit lecsökkentek, bizonytalanná téve a cég jövőjét. Az új készülék reklámozása nagy kihívás elé állította a Fallon London reklámügynökséget.

A cég ekkor dobta piacra Bravia LCD  képernyős tévékészülékét. amely páratlan volt a versenytársakéval szemben. Az LCD technológiának köszönhetően óriási minőségi ugrás volt a képminőségben és a színek megjelenésében. Nem véletlenül kapta a kampány a “Colour, like no other”, azaz “a semmihez sem hasonlítható szín” címet. Így került fókuszba a színek ünneplésének megjelenítése, amit egy örökké emlékezetes pillanatként szerettek volna létrehozni. Erős vizuális hatást kelteni, egyszerű üzenetet átadva.

 

A felvételt 8 hónapos előkészület előzte meg és a büdzsé több, mint 25 millió dollár volt.

A kreatív felvételének helyszínéül a meredek utcáiról is ikonikussá vált San Francisco-t választották, ahol 250 ezer darab színes pattogó labdát használtak fel a reklámfilm készítése során. És akkor itt választ is kaptunk a feltett kérdésre, ami még izgalmasabbá, érdekesebbé és szerethetőbbé teszi ezt a reklámot.

Más szempontból is újító volt ez a reklám, hiszen forgatásakor a márka a nézelődőknek, meghívott bloggereknek engedte megörökíteni és megosztani a felvételeket, ezzel is még nagyobb online elérést biztosítva a márkának.

 

23 kamera és számtalan fényképezőgép rögzítette a pattogó labdákat San Francisco utcáin.

A labdákat darukból, erre a célra kialakított ágyúhoz hasonló szerkezetekből lőtték ki. Az egész város bevonódott szinte a forgatásba, hiszen a szabadon eresztett labdák összeszedésében a lakók is részt vettek, hogy a forgatás második napján is újra tudják használni őket. A vidám, színes pattogó műanyag labdák kisebb károkat is okoztak, amiknek helyreállítását természetesen a Sony állta.

A reklámfilm másik nagyon fontos eleme az eredetiségen túl, a zene. Jose Gonzales által előadott Heartbeats című dal tökéletes választásnak bizonyult. A dallama, az üteme, a hangulata örökké emlékezetessé tette ezt a nagyon szerethető reklámot, mely a lassított felvételeken könnyedén repülő labdákkal egy pár percre, teljesen elvarázsolja és kikapcsolja az embert.

Az alábbi werkfilm a forgatásba enged betekintést:

 

 

Érdekel a téma?

Neked ajánlom:

We analyze the best commercial of the first decade of this century: “Bouncing Balls”, by Sony

Behind the scenes of Sony’ Bravia’s ‘Balls