Kulisszatitkok a Sony színes kis pattogó labdáiról
A Sony Bravia 2005-ös Bouncing Balls című TV reklámja túlzások nélkül korszakalkotó: mindenki arcára mosolyt csal a mai napig, a zenét meghallva azonnal erre a reklámra asszociálunk. Megunhatatlan, egyedi, vidám, kellemes érzéseket keltő.
Az első kérdés ami szerintem mindenkiben felmerült, hogy valódi labdákat használtak-e a forgatás során, vagy számítógépes trükköt alkalmaztak?
Egyszerű üzenet, erős vizualitás
A Bravia megjelenését megelőzően a Sony eladásai és a profit lecsökkentek, bizonytalanná téve a cég jövőjét. Az új készülék reklámozása nagy kihívás elé állította a Fallon London reklámügynökséget.
A cég ekkor dobta piacra Bravia LCD képernyős tévékészülékét. amely páratlan volt a versenytársakéval szemben. Az LCD technológiának köszönhetően óriási minőségi ugrás volt a képminőségben és a színek megjelenésében. Nem véletlenül kapta a kampány a „Colour, like no other”, azaz „a semmihez sem hasonlítható szín” címet. Így került fókuszba a színek ünneplésének megjelenítése, amit egy örökké emlékezetes pillanatként szerettek volna létrehozni. Erős vizuális hatást kelteni, egyszerű üzenetet átadva.
A felvételt 8 hónapos előkészület előzte meg és a büdzsé több, mint 25 millió dollár volt
A kreatív felvételének helyszínéül a meredek utcáiról is ikonikussá vált San Francisco-t választották, ahol 250 ezer darab (!) színes pattogó labdát használtak fel a reklámfilm készítése során. És akkor itt választ is kaptunk a feltett kérdésre, ami még izgalmasabbá, érdekesebbé és szerethetőbbé teszi ezt a reklámot.
Más szempontból is újító volt ez a reklám, hiszen forgatásakor a márka a nézelődőknek, meghívott bloggereknek engedte megörökíteni és megosztani a felvételeket, ezzel is még nagyobb online elérést biztosítva a márkának.
23 kamera és számtalan fényképezőgép rögzítette a pattogó labdákat San Francisco utcáin
A labdákat darukból, erre a célra kialakított ágyúhoz hasonló szerkezetekből lőtték ki. Az egész város bevonódott a forgatásba, hiszen a szabadon eresztett labdák összeszedésében a lakók is részt vettek, hogy a forgatás második napján is újra tudják használni őket. A vidám, színes pattogó műanyag labdák kisebb károkat is okoztak, amiknek helyreállítását természetesen a Sony állta.
A reklámfilm másik nagyon fontos eleme az eredetiségen túl, a zene. Jose Gonzales által előadott Heartbeats című dal tökéletes választásnak bizonyult. A dallama, az üteme, a hangulata örökké emlékezetessé tette ezt a nagyon szerethető reklámot, mely a lassított felvételeken könnyedén repülő labdákkal egy pár percre, teljesen elvarázsolja és kikapcsolja az embert.
Az alábbi werkfilm a sony Bravia reklámfilm forgatásába enged betekintést:
Érdekel a téma?
Neked ajánlom:
- We analyze the best commercial of the first decade of this century: ?Bouncing Balls?, by Sony
- Behind the scenes of Sony’ Bravia’s ‘Balls‘