Miért kell foglalkoznunk a TikTokkal?

Pontosan azért, amiért tíz éve a Facebookkal is kellett, és mert megkerülhetetlen platformként a TikTok a Facebook egyetlen konkurense lesz a jövőben

Amikor az első Vermis TikTok workshopunkat elindítottuk, akkor csak azt láttuk, hogy a Social Media affinis ismerőseink szinte eltűntek a Facebookról (sőt az Instáról is). Amikor ennek utánajártunk, akkor kiderült, hogy már 2020-ban is 25%-os[1] market share-t prognosztizáltak a TikToknak. Az nagyon sok.

Az USA-ban a prognózisok szerint, a napi social time 76 perc/nap[2]. Itt, Magyarországon az utolsó hihető adat, amit láttam, 89 percet becsült naponta. (Bár van forrás, ami napi 2 óra Facebook használatot is említ[3], sőt ennél magasabb becsléssel is találkoztunk már).

Na most, ha konzervatívan 89 percnek veszem a 25%-át, akkor ez kábé 22 perc/nap magyar TikTok felhasználást feltételez…

 

Mennyi magyar van fent a Tiktokon?

Funfact, hogy közben azt propagálták a szakmai médiában (tehát nem primer mért adat), hogy 2 500 000 azaz két és félmillió magyar van fent a TikTokon. Amikor mi ennek utána jártunk, akkor a kutatócégek a tapasztalataik alapján 1,9 – 2,1 millió magyart becsültek a platformon.

A magyar TikTok használat 2022-ben: 22 perc per nap

 

Miért fontos, hogy Te is foglalkozz a TikTok jelenséggel?

A válasz egyszerű.

Mert ha a cca. 2 milló magyar a napi közösségi jelenlétének 25%-át nem a Facebook + Instagram felületén tölti, akkor vagy utánuk mész a TikTok-ra, vagy a közösségi kommunikációd eredményei csökkenni fognak.

Érdemes a dolgok elé menni és még időben rákészülni és megtanulni a TikTok használatát.

  • Tudtad, hogy a TikTok őse már tíz éve létezett?
  • Hogy akkor hallhattál először róla, amikor a tinik a Musical.ly-re tátogtak a tükör előtt?
  • És azt, hogy a Facebook kampányt indít a TikTok ellen, mert elveszíti a kontrollt a tizenévesek felett?
  • Hogy kábé minden hónapban publikálnak új funkciókat?
  • Hogy új és új hirdetési formák elérhetőek? És hogy láttunk már rajta 8 Forintos kattintási árat is? (És persze drágábbat is… 😊)
  • A TikTok-on elindulni sokkal jobb, mint korábban a Facebookon. Az induló márkák kilépését segíti az algoritmus.
  • Sőt, nem is muszáj saját TikTok feedet indítanod, anélkül is elindulhatsz.

Szóval ezért csinálunk workshopokat. Ha gondolod és érdekel a téma, akkor csatlakozz hozzánk!

 

Források:

  • [1] emarketer.com, 2020 Febr. US TT felhasználók
  • [2] emarketer.com, 2019 Febr. US
  • [3] penzcentrum.hu, „Azért ez kemény: ennyire függtek rá a magyarok a közösségi oldalakra”

 

Attila további cikkei a marketingtitkok blogon: