Általános kiírások helyett mutassátok meg magatokat!
Versenyképes fizetés, család- és kutyabarát munkahely, szakmai fejlődési lehetőség, panorámás iroda… Nagyon fontos információk a munkakeresők számára, ugyanakkor legyünk őszinték, ezekre ma már nem feltétlenül kapja fel a fejét senki. Az, hogy van az irodában kávé, és dolgozhatunk 1-2 napot otthonról, már-már szinte alapelvárás – főleg, ha Z generációs kollégákról beszélünk…
A TikTok, mint Employer Branding eszköz
„Mi egy igazi család vagyunk”, „Nálunk mindenki jól kijön a másikkal”, „Annyira jófejek vagyunk”. Ezek azok a mondatok, amiket szinte minden elsőkörös interjú során hallottunk már munkakeresés közben, aztán ezek az állítások vagy beigazolódnak, vagy nem.
De akkor mégis hogyan tudjátok megmutatni a potenciális jelöltek számára, hogy tényleg olyan munkahely vagytok, ahová (az alap kondíciók mellett) a hangulat és a társaság miatt is érdemes jelentkezni?
@vermis.production Nálatok is van kevésbé kedves munkatárs? 🤣 @Izabella Takács @Dávid Kocsis #marketing #marketingügynökség #tiktokügynökség #vermis #vermisproduction #iroda #irodaiélet #officelife #fyp #fy #foryourpage #foryoupage #budapest #kolléga #vicces #neked #nekedbe #pusztuljonforyouba #munka
Mit szólnátok ahhoz, ha azt mondanám, a TikTok egy tökéletes platform arra, hogy megmutassátok magatokat? Bizony, az a sokak által még mindig trash-nek tartott oldal 2024-ben már óriási szerepet játszik az employer branding során, éppen ezért erősen javaslom, hogy tudatosan, ugyanakkor 100%-osan őszintén és magatokat adva, kezdjétek el használni a TikTok-ot üzleti oldalként is!
Ha kétségeitek vannak afelől, hogy jó ötlet egy cukrászdának, marketing ügynökségnek, vagy akár egy logisztikai vállalkozásnak olyan csatornát indítani, ahol a szolgáltatásokon és termékeken kívül a csapatot is bemutatnátok, nézzünk meg egy konkrét példát a Vermis Production csatornáján keresztül.
Esettanulmány: hogyan csináltunk népszerű, ügynökségi TikTok csatornát?
2022-ben egyre több ügyfelünk szeretett volna tartalmakat a TikTok-on, ezért annak érdekében, hogy megtanuljuk jól használni a platformot, elindítottuk a Vermis saját csatornáját. Eleinte órákat ötleteltünk 1-1 tartalmon:
- ki szerepeljen benne?
- mi legyen a szöveg?
- milyen szögből kamerázzunk?
- elhangozhat vajon a videóban az a szó, hogy hülye?
- egyáltalán, milyen tartalmat gyártsunk a TikTok-ra?
Úgy döntöttünk, hogy kizárólag magunkat mutatjuk meg: kik vagyunk, mit csinálunk, hogy telik egy napunk marketinges szakemberként. Aztán nagyjából a hatodik videó környékén kipróbáltunk egy akkor éppen aktuális trendet: mindenféle beállítás és gyakorlás nélkül felvettünk egy 5 másodperces videót, ahogy az egyik kollégánk evett, és mérges fejet vágott, amikor valaki megzavarta őt étkezés közben. A videó organikusan közel 40.000 emberhez ért el – itt pedig egyből vérszemet kaptunk: eldöntöttük, hogy nagyon laza, nagyon vicces, mindenféle erőlködés mentes csatornát fogunk csinálni.
@vermis.production Taggeld be a főnököd, és tuti kapsz emelést! 😂😂😂 @NicoleKunsztmann #marketing #marketingügynökség #tiktokügynökség #vermis #vermisproduction #iroda #irodaiélet #officelife #fy #fyp #foryou #foryourpage #vicces #poén #kolléga #magyartiktok #irénke #vargairen
Ha ma valaki felmegy a Vermis TikTok csatornájára, közel 150 olyan tartalommal fog találkozni, mely egytől egyig minket, a csapat tagjait, az irodai élet szépségeit, a (főleg fehérgalléros) munkavállalókra jellemző tipikus eseteket, szokásokat mutatja be humoros, olykor-olykor obszcén, és brutálisan őszinte stílusban, több százezres nézettséggel.
Ma már nem tudunk úgy megbeszélésre menni (legyen szó meglévő, vagy potenciális ügyfelekről), hogy ne ismerné legalább 1 ember a csatornánkat, de a legnagyobb büszkeségünk, hogy az elmúlt másfél évben 2 olyan kollégánk is csatlakozott hozzánk, akik a TikTok-on találtak meg minket.
@vermis.production Ki járt már így? 🤣 @attila_banki @Dávid Kocsis @Adri Balog @NicoleKunsztmann #marketing #marketingügynökség #tiktokügynökség #vermis #vermisproduction #iroda #irodaiélet #officelife #fy #fyp #foryou #foryourpage #vicces #kolléga #budapest #neked #nekedbe #pusztuljonforyouba #másnapos #munka
Ráadásul a legszebb az egészben, hogy nem is tudatosan kerestük őket – mindketten úgy érkeztek, hogy a gondosan elkészített önéletrajzukkal bekopogtak hozzánk: ők márpedig ehhez a csapathoz szeretnének csatlakozni, mert a videóink alapján úgy érzik, a személyiségük tökéletesen illene a mi közösségünkbe. És így is lett.
Fontos az önazonosság
A legnagyobb bizonyossággal merem állítani: az employer branding során nagyon fontos szerepet tölt be a TikTok, hiszen kiválóan be tudjátok mutatni magatokat az embereknek, és valódi képet tudtok festeni magatokról a potenciális kollégák számára.
Ha úgy döntötök (és remélem így lesz), hogy elindítjátok saját vállalkozásotok csatornáját, figyeljetek a következőkre:
- mindig maradjatok önazonosak – ne forgassatok olyan tartalmakat, amik valójában nem igazak rátok
- merjétek elengedni magatokat, hiszen 2024-ben nem azzal fogjátok megtalálni a következő csapattagot, ha elmondjátok, hogy jófejek vagyok – mutassátok meg, hogy tényleg egy különleges közösség a tiétek
- ne féljetek attól, hogy mit szólnak majd a versenytársak – eleinte kinevetnek majd, aztán tőletek veszik az ötleteket a következői videóikhoz! 😉
Adri további cikkeit a marketingtitkok blogon itt olvashatod!