A világ a tiéd, dolgozz szabadon!

Négy évvel ezelőtt startolt a Roar, a Generali újgenerációs biztosítási és pénzügyi tanácsadói hálózata

Első találkozásom a biztosítási tanácsadókkal a „Fogd a pénzt és fuss” című filmben volt, ahol a főhőst elrettentő büntetésül összezárták egy biztosítási ügynökkel. Ez még Woody Allen-i mértékkel is a legalja és pontosan mutatja a társadalmi megítélését a szakmának. Innen szép a győzelem, tartja a mondás…

 

…de mégis hogyan?

A Generali Biztosító vezetése azonnal döntést hozott a hálózat megfiatalításáról, amint szembesült a ténnyel: az 1500 fős biztosítási ügynöki hálózatában a tanácsadók átlag életkora közel 60 év.  A fiatalok mostanában influencerek, rap vagy -sorozatsztárok, esetleg vezérigazgatók szeretnének lenni (kivéve Oroszországban, ahol az iskolások 70% -a nemes egyszerűséggel Putyin akar lenni). Szinte teljesen eltűnt a klasszikus apáról – fiúra öröklődő hivatásátadás jelensége, helyette az interneten és médiában látott életformáról álmodoznak a fiatalok.

Az Y és Z generáció tagjaira koncentráló kutatás megállapításai lehangolóak voltak: a biztosítási és pénzügyi tanácsadókat az unalmas, szürke, öreges jelzőkkel azonosították a fiatalok. A biztosítás-értékesítési munkáról pedig azt gondolták, hogy öltöny-nyakkendőbe öltözve, retró diplomatatáskával a kézben kell az ajtókon kopogtatni. Esetleg naphosszat hívogatni kell telefonon az ismerősöket, amíg biztosítást nem kötnek, vagy átírják neveddfel! –re a nevüket a telefonban.

„Ül egy poros irodában, Windows 95 fut a gépén, egy kinyomtatott A4-es lap alapján hívogat embereket, és az agyukra megy.”

A kép forrása: mult-kor.hu

Hiába nyilatkozik az ismert magyar milliárdos Gattyán György, hogy abban a két éveben fejlődött a legtöbbet, amikor biztosítási ügynökként dolgozott, hiába az elismerten magas jövedelem lehetősége – az új generációnál a sor végén van ez a szakma. A Generali generációváltása csak akkor lehet sikeres, ha képes paradigmaváltást elérni a fiatalok megítélésében.

 

„Rebel” brand

Ilyen előzmények után lépett a színre 2017-ben a Generali-család ifjú oroszlánja, aki nem csak ugrik, hanem hangosan üvölt: ROAR!

A vadiúj vállalat nem fiatalos, hanem tényleg fiatalokból álló cool közösség, ahogy magukat nevezik: a falka. A bevezető kampányában a fiatalok nyelvén és az általuk használt csatornákon népszerűsítette az új márkát és újrapozícionálta a biztosítás-értékesítői hivatást.  A tanácsadó helyett roarereknek nevezik magukat, ami menő azt pedig roarság-nak. „Alkalmas vagy roarernek?” teszik fel a kérdést a kizárólag social médiára tervezett toborzási kampányukban.

A 190 éves oroszlán logó helyébe modern, pixeles oroszlánfej került, a fáradt szürkét felváltotta a rikító cián és a friss magenta. A diplomatatáska táblagépre, a kopottas íróasztal pedig színes, vidám, élettel teli, menő belvárosi játéktérre lett lecserélve. A vezérüzenet pedig így hangzik:

A világ a tiéd, élj és dolgozz benne szabadon!

 

Employer branding

A dinamikus üzleti modell gyors karrier építést és egzisztenciális kitörést kínált menő környezetben, élményszerű képzésekkel.

A munkakörnyezet mellett az incentívek rendszerével is az volt a cél, hogy jelentősen növelje a ROAR vonzerejét. A sikeres roarereket partykon, fesztiválokon ünnepelte a falka. A Sziget a Snow Attack és a Cruisin rendezvényeket nagyon tudatosan szponzorálva a résztvevő roarerek szemével mutatta meg az eseményeket a kampány.

A legsikeresebbek a személyes márkaépítés részeként a ROAR influencereivé válhattak: profi képzést, fotó és videószettet kaptak jutalomként. Saját üzleti Facebook és Instagram oldal is készült részükre, ahol organikus és fizetett módon is népszerűsítették a tevékenységüket és a ROAR-t (Employee Advocacy).

Magasra tette a lécet a ROAR! Pimasz, harsány, provokatív stílusával a fiatalok számára nem egyszerűen vonzóvá, hanem egy különleges elit közösséghez való tartozás ígéretével élménnyé, megtiszteltetéssé emelte a pénzügyi- biztosítási tanácsadói hivatást. A „falka” jelenleg közel háromszáz roarert számlál, ezért elmondhatjuk, hogy a paradigmaváltás sikerült, a kampány elérte a célját.

A Roar Employer Branding stratégiájáról bővebben itt olvashatsz.