Élménynaplót készítettek a Market Építő Zrt. és az UNIONE Csoport munkatársai a pandémia alatt
A világjárvány soha nem látott kihívások elé állította a legkülönfélébb testi, lelki és mentális egészségi szinttel rendelkező embereket. Rövid idő alatt elvesztettük a biztonságérzetünket és a világ megtelt kétségbeesett nagyszülőkkel, begubozó fiatalokkal, tanácstalan felnőttekkel. A félelem, a stressz, és a szorongás pedig sokakból vált ki negatív érzelmeket és válaszokat.
Mentour – egy különleges belső utazás
Ebben a helyzetben született meg a Mentour ötlete: egy különleges élménynaplóé, amely segít a mentális egészség megőrzésében – de ennél sokkal többre is alkalmas. A szerzők előtt az a cél lebegett, hogy az élménynapló megtanítson a lényegre fókuszálni és értékes időt tölteni – önmagunkkal.
A Mentour voltaképpen egy belső utazás, amely során jobban megismerhetjük saját magunkat: a céljainkat, vágyainkat, mozgatórugóinkat. A használata pofonegyszerű: a naplóban kérdésekre kell válaszolni különböző tárgykörökben. Nincs más feladat, mint ezeket őszintén megválaszolni.
A Mentour négy alappillére
Az első a céltudatosság. A mindennapok taposómalmában egyre több mindent csinálunk gépiesen, megszokásból. Nem mondjuk ki, nem fogalmazzuk meg az igazán fontos dolgokat. Nem élünk, csak létezünk. A Mentour segít megfogalmazni a céljainkat, megtanít tervezni és kimondani a lényeges dolgokat.
A Mentour-al új látásmód sajátítható el, ez pedig nem csak a mindennapokban, de a munkánk során is komoly értékkel bír: ennek köszönhetően elfelejthetjük a „mert így szoktuk…” típusú mondatokat. A Mentour megtanít új szokásokat kialakítani, amelyek minden nap előbbre visznek.
A harmadik kulcsszó az önismeret: ez különösen fontos ahhoz, hogy fejlődni tudjunk. Rengeteg ember küzd elégtelen önismerettel és ez kihat a mindennapjaira, az életére és a munkájára is. A Mentour segít a helyes önismeret kialakításában, hogy mindenki tisztában legyen a saját értékeivel és láthassa a fejlődés lehetőségét.
A Mentour negyedik kulcsszava a rendszerszemlélet, amelynek segítségével a nap nem csak kifolyik a kezünkből, hanem átlátható, hatékony rendszer vihető a hétköznapjainkba is.
„A Mentour abban segít, hogy minden napnak úgy állj neki, hogy ez a mai a Te napod. Valami készül, valami elindult, valami újat akarsz, változást és rendszert az életedben”. Puszta Laura
Az élménynapló ötletgazdája Bencze Zsolt, az UNIONE Csoport ügyvezetője, rajta kívül a projektben Puszta Laura, a Market Építő Zrt. operatív HR vezetője és Kiss Csaba, a cégcsoport marketing menedzsere vett részt. A közös munka egy egész napos hétvégi workshoppal kezdődött, az egyes fejezetek írása, átbeszélése is hétvégenként zajlott – közel 10 hónapon keresztül. Az örömprojekt kezdetén a szerzők számos hasonló tematikájú naplót, blogot, weboldalt átnéztek, mire kialakították a Mentour egyéni hangját és stílusát.
Lépj ki a komfortzónádból!
Az élménynapló három nagy részből áll. A cél az volt, hogy a napló a mindennapokban is használható legyen, ezért egy tervezőnaptár került a kiadvány elejére. Ezután következik a Mentour program 8 fejezete a különféle kérdéseket tartalmazó tárgykörökben. A napló végén a mindennapi munkához jól használható jegyzetoldalak találhatóak.
A kiadvány abban is különbözik versenytársaitól, hogy prémium minőségben készült, ügyelve arra, hogy a felhasználói egész évben örömmel forgathassák.
„A MENTOUR segít abban, hogy ki tudj jönni a komfortzónádból, merj újra megfogalmazni olyan mondatokat, amelyek hatással lehetnek a sorsodra, a jövődre, a kapcsolataidra, a mindennapjaidra”. Bencze Zsolt
A Mentour első kiadása kereskedelmi forgalomban nem kapható, belső, céges használatra készült.
A projektről bővebben a Mentour weboldalán olvashatsz.
Tartalomhoz a forma: Red Button Marketingkommunikációs Kft.