Sokunk kedvence, az Oscar-díjas Julia Roberts 2014 óta reklámarca az olasz Calzedonia harisnya-világmárkának
Bár a 35 esztendeje alapított Calzedonia több hírességgel is dolgozott már együtt, mégis ő az abszolút telitalálat! Roberts – akivel az elmúlt évek folyamán több reklámfilmet is forgattak – megtestesít mindent, amit a márka képvisel egy igazi nő számára.
Személyes kedvencem a márka és a színésznő együttműködéséből született első reklámfilm, amelyet 2015-ben a szintén Oscar-díjas Grant Heslov rendezett.
Helyzetkomikum és személyes varázs
Ki ne mosolyodna el az alapszituáción: a „Micsoda Nőt” bolti eladónak nézik, aki ezt csöppet sem bánja, sőt jól szórakozik a különféle helyzeteken, amibe belecsöppen… Kapóra jön a vásárlóknak, hogy feléri a polc tetejét, hogy jól mutat rajta a harisnya, sőt egy kisbabát is rá lehet bízni pár percre, amíg az anyuka elszalad a próbafülkébe.
Az első pillanattól kezdve olyan érzést keltett bennem ez a reklám, mintha a jelenetek az 1990-es nagy sikerű Pretty Woman elképzelt folytatásából lennének kivágva, amelyben a főszereplő Vivien Ward, immár jómódú feleségként lép ki az üzletből. 25 év elteltével Julia mit sem változott: bájos, kedves, elegáns, talán csak Richard Gere-t hiányoljuk a képből…
Egyértelműen telitalálat volt a Calzedonia részéről a hosszú távú elköteleződés a gyönyörű, örök fiatal színésznővel, akit a People magazin 2017-ben a világ 50 leggyönyörűbb embere közé is beválasztott (nem először!). A márka idejekorán felismerte, hogy Roberts a tökéletes márkaarc: szép, elegáns, mégis pajkos, izgalmas nő, hihetetlen kisugárzással, utánozhatatlanul gyönyörű mosollyal. A női ideál megtestesítője. Akin ráadásul igazán jól mutat a harisnya is….
Only in Calzedonia!
Mi kell egy jó reklámhoz? Egy kiváló minőségű termék, egy hozzá remekül passzoló, bájos, jó humorú, nemzetközi sztár és egy remek sztori.
A szerepben Julia Roberts világhírű önmagát formálja meg. Színészi játéka profi, könnyed, természetes és célravezető: mindenből épp annyit kapunk, hogy az már az első pillanattól kezdve megragadja a figyelmet, odaszegezzen és végül – egy ösztönös mosolyt csalva a néző arcára – zárja az élményt. Mindezt teszi úgy, hogy közben nem vonja el a figyelmet a lényegről, végig ott van a márka és a termék is, de közben jól mulat a néző is.
Számomra ez egy tökéletes reklám: az ideális arányokat megtartva használja a színésznő és a termék/márka megjelenését, végig egyensúlyban tartva a “kellemest a hasznossal” elvet. Bőkezűen ad a nézőnek azért, hogy végül kapjon. Ez a reklám úgy marad végig szórakoztató, hogy nem érezzük a tolakodást: előbb bevon, élményt ad, és csak utána akar meggyőzni, eladni és vásárlásra ösztönözni. Egy frappáns üzenettel zárja a kisfilmet: “Only in Calzedonia!” Vagyis
Ez csak egy Calzedonia-ban történhet!
Persze tudjuk jól, hogy Magyarországon kevesebb az esély rá, de ki tudja, hátha egyszer egy hazai Calzedonia üzletben is megtörténhet velünk a csoda…