Marketinges túlélő-kalauz

7 jótanács, hogyan kerüld el a csapágyasra kopást és a kiégést

Képzeld el, hogy a valaha lelkes, kreatív, ötletekkel és energiával teli, fáradhatatlan marketinges kollégád egyszer csak örömtelenné, frusztrálttá és cinikussá válik. Nem tudod pontosan megmondani, mikor és hogyan történt, de egyre szembetűnőbb a változás.

Ez az átalakulás voltaképpen egy folyamat eredménye, melynek az okát leggyakrabban a munkahelyi környezetben kell keresni. A szervezeti kultúra és a belső kommunikáció hiánya, a világos célkitűzések és a rendszeres visszajelzések elmaradása bizony erodálja a leglelkesebb munkatársakat is ? különösen igaz ez, ha valaki kreatív területen dolgozik.

Mit lehet tenni, hogy megőrizd a kreatív energiáidat?

 

Találd meg a kikapcsológombot.

A legnagyobb pörgés közepette is jót tesz, ha képes vagy leállni és egy kicsit eltávolodni az aktuális feladatoktól. Fontos, hogy rövid és hosszútávon is találj olyan tevékenységet, amelyik képes kikapcsolni az agyadat és nem mellesleg örömet is okoz.

Erre kifejezetten alkalmas a hosszabb-rövidebb fizikai aktivitás. Biztosan találsz olyan mozgásformát, amiben kedved leled és idődből is kitelik: ha az edzőterem nem klappol,  lift helyett használd a lépcsőt az irodaházban, a hazaút egy részét tedd meg sétálva, vagy vegyél jógaleckéket.

 

Legyen hobbid, amiben elmélyülhetsz.

Jót tesz a leharcolt kis szürke agysejteknek, ha van egy őrült, szeretni való hobbid, ami nem kapcsolódik szorosan a mindennapi munkádhoz és rutinhoz (az impulzusvásárlás nem tartozik ide).

Van olyan marketinges, akit a főzés kapcsol ki, van, akit vadvízi evezés, van, akit a LEGO holdrakéták építése, de olyan is akad, aki varázslatos zoknilényeket készít szabadidejében és olyan is akad, aki éjszakánként salsázik ? a lényeg, hogy a tevékenység végzése közben átjárjon a belefeledkezés öröme.

 

Találkozz hasonszőrűekkel!

A kisebb-nagyobb szakmai konferenciák és workshop-ok nem csak abban segítenek, hogy frissen tartsd a szaktudásod, hanem jó terep arra is, hogy találkozz szakmabeliekkel és megismerj másmilyen típusú és gondolkodású szakembereket (cégeket, ügynökségeket) is.

Okosan válogass, mert a nagy választék mellett sajnos igen eltérő a színvonal.

 

Képezd magad folyamatosan!

A marketinges munka egyre szerteágazóbb szaktudást követel. A tantermi hosszabb képzések mellett egyre több online tanfolyam, kurzus áll rendelkezésre, amelyek akár utazás közben, egy okostelefonon is elsajátíthatók. Legyél nyitott a világra: nézz TED előadásokat, vagy fedezd fel a Google ingyenes oktatási és karrierépítési tartalmait. Ha pedig a fotelből sincs kedved kikelni, arra is van megoldás.

 

Mindig legyen love projekted, ami energetizál, amiben örömed leled!

Ebben a szakmában ritkán adatik meg a boldog hátra dőlés pillanata, ezért fontos, hogy legyen a munkanapon olyan feladat is, ami megdobogtatja a szíved, amiben kiteljesedhetsz.

A marketinges számára a sikerélmény nélkülözhetetlen kenőanyag, ami megóv a mindennapi rutin okozta kopásoktól és felesleges üresjáratoktól.

 

Olvass!

Fedezd fel újra a papír illatát: most is türelmetlenül vár rád leendő kedvenc szakkönyveid egyike! Olvass rendszeresen a miénkhez hasonló blogokat, látogass szakmai portálokat! (Ki is probálhatod magad bloggerként, hátha Te is kedvet kapsz ehhez a műfajhoz).

Csatlakozz marketinges közösségekhez a LinkedIn-en, vagy a Facebook-on! Ezek a csoportok nem csak problémamegoldásra alkalmasak, de megtapasztalhatod azt is, hogy nem vagy egyedül: megismerheted a hasonszőrűek mindennapi küzdelmeit, történeteit ugyanúgy, mint a best practice-okat.

 

Gyere ki a dobozból!

Ne spórold meg a kutató, vagy a terepmunkát, mert ezek segítségével mindig találhatsz újabb és újabb szempontokat, ötleteket! Tanulj meg újra kérdezni! Ha van lehetőséged, menj el fókuszcsoportos kutatásra, jelentkezz online kutatási panelekbe, vagy keress olyan szoftvereket, amelyek a célcsoportod viselkedésének mélyebb megértését teszik lehetővé.

 

Válts időben.

Van, amikor csak úgy tudod elkerülni a csapágyasra kopást, ha otthagyod a munkahelyed és keresel egy újat, ahol értékelnek Téged és a munkádat. Ahol jól érzed magad és ahol helye, szerepe van a kreatív energiáidnak is. Ahol szakmailag sikeres, boldog lehetsz. Hidd el, megéri váltani.

Ne feledd, hogy több időt töltesz a munkahelyeden, mint a családoddal, szeretteiddel. Már csak ezért sem mindegy az eltöltött idő minősége…