Hogyan formálta a MediaSales a média- és digitális marketing piacot – személyes tapasztalatok a Metropolitan Egyetemről.
Egy vallomással kell kezdenem: elfogult vagyok a MediaSales szakembereivel. Az ügynökséget évek óta ismerem: „médiaszélszesek” tanítottak a METU Digitális Marketing szakán, sőt egy időben (egészen pontosan 3 évig) kollégájuk is lehettem ugyanitt.
Ez a blogcikk a MediaSales 18 éves sikertörténetét mutatja be, amely a szakmai szenvedély, az innováció és az emberi kapcsolatok erejére épül – egy olyan ügynökség ez, amely a digitális marketing világában is példát mutat.
Hiteles szakemberek, akiket a Metropolitan Egyetemen ismertem meg
A posztgraduális tanulmányaim alatt mély benyomást tettek rám szakmai hozzáállásukkal és piacismeretükkel. Esettanulmányok tucatjain keresztül mutatták be azt, hogy mit kell tudnia egy felkészült digitális marketing szakembernek. Azt a tudást és szemléletet adták át, hogy a gyorsan változó média- és reklámpiac kihívásaira reagálva hogyan lehet új szintre emelni a digitális marketinget testre szabott, adatvezérelt megoldásokkal, kreativitással és rendszerszemlélettel.
Ez a személyes tapasztalat megerősítette bennem, hogy a digitális marketing nem csak technológia, hanem emberi kapcsolatok, kreatív megoldások és a szakmai know-how bonyolult összjátéka. A képzés alatt világossá vált számomra, hogy a médiaértékesítés jövője a rugalmasságban, az innovációban és a folyamatos alkalmazkodásban rejlik. A MediaSales számomra ezt a szemléletet testesíti meg, és ezért tartom őket a hazai szakma egyik legfontosabb szereplőjének.
A kezdetek
A cég 2007-ben indult három makacs, de elszánt szakember, Csarnai Marianna, Béres Szilárd és Gerzsényi Tamás kezdeményezésére, akik saját értékalapú, ügyfélközpontú médiaügynökséget álmodtak meg. A kezdet egyszerű volt: egy kávé, egy flipchart és egy kis iroda a József körúton, de a lendület és a szakmai hitvallás már akkor megmutatta, hogy nem egy átlagos ügynökség van születőben.
Az ügynökség egyik ikonikus pillanata volt a MediaSales Akadémia elindítása az Uránia Mozi büféjében, ahol rendszeresen képzéseket tartottak a sales kollégáknak – ezeken az alkalmakon különféle vendégelőadók: a médiaipar szereplői is megosztották tudásukat.
A Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) felkérésére 2012-ben lefektették az Executive MBA Digitális Marketing posztgraduális képzés szakmai alapjait – ezen a képzésen azóta is számos munkatársuk tanít: Béres Szilárd, Gerzsényi Tamás, Gulya Gergely, Szeles Tamás. Volt opponensem, Csarnai Marianna címzetes egyetemi docensként fogja össze a szakmai munkát. Legkedvesebb óraadó tanárom, Szabó Edit Ditte (aki a marketingtitkok blog rendszeres vendégszerzője) szakmai karrierjét is a MediaSales utánpótlásprogramja, a MediaGo indította el.
„Ez volt az első hely, ahol megerősítettek minket abban, hogy igazán jó szakemberré és akár vezetővé is válhatunk.” (Szabó Edit Ditte)
18 éve a szakmában
A cégcsoport ma már 23 fős, és olyan komplex szolgáltatásokat nyújt, mint a stratégiai tervezés, médiavásárlás, tartalomgyártás, PPC- és programmatic kampányok, valamint AI-alapú marketing és kreatív automatizáció. Ez a sokszínűség és innováció az, ami igazán megkülönbözteti őket a piacon.
A MediaSales hosszú távú ügyfélkapcsolatokat ápol multinacionális cégekkel, bevásárlóközpont-hálózatokkal és nonprofit szervezetekkel egyaránt. Több mint egy évtizede dolgoznak együtt például a Live Nationnel, a MediaMarkttal, vagy a Xellával.
Az ügynökség az elmúlt években számos rangos díjat nyert el, például a Hipnózis Fődíját (2018), a Festival of Media Global Awards „Best use of Technology” kategória arany díját, illetve 2023-ban bezsebeltek társügynökségként egy Arany Effie-t is.
Ez a történet nem csupán egy ügynökség sikere, hanem egy szakmai közösség folyamatos fejlődésének bizonyítéka. Az elmúlt 18 évben ez a közösség stabil alapot teremtett a jövő marketingesei számára, és megmutatta, hogy a folyamatos tanulás, az innováció és az együttműködés képes valódi értéket és szakmaiságot hozni a folyamatosan változó médiapiacon.