Miért dönt jól az, aki a METU executive MBA digitális marketing képzését választja?

A válasz egyszerű: mert releváns.

Ezt a szót gyakran fogod hallani a METU digitális marketing képzése alatt. Csakúgy, mint az észszerűséget. Már ez a kettő dolog elegendő érv, hogy ezt a képzést válaszd, ha bármilyen üzleti döntéshozó vagy, vagy az szeretnél lenni. Ha most van még 5 perced, akkor alább részletesen is elolvashatod.

A marketing hidat épít a gazdasági szereplők között, összekapcsolja a termelést és a fogyasztást. Ezen a hídon természetesen oda-vissza forgalom van, információ formájában. A digitális technológia minden korábbinál jobban gyorsítja ezt a forgalmat. Az irányításhoz mind újabb ismeretekre van szükség, mert érvényét vagy értékét vesztheti, amit korábban megtanultunk.

A tanulást a munkához sorolom, az önmagunk fejlesztésére fordított idő és pénz tudatos befektetés a jövőbe. 25 éve dolgozom, ezalatt az egész világgazdaságra hatást gyakorló technológiai robbanásnak voltam tanúja, amelynek kellős közepén óriási élmény volt dolgozni. Sokat kísérleteztünk, mert a folyton növekvő marketing kommunikációs zajban és az állandó változások mellett is észrevehető és persze megtérülő kampányok kellettek. Mindig is erősen támaszkodtam az intuícióimra. És vallom, hogy egy-egy marketing kihívásra n számú jó megoldás létezhet. Volt olyan kollégám, aki erre azt válaszolta, hogy n+1. Ezzel csak egyetérthettem. De melyik legyen az, amelyiket bevállaljuk? Az mitől függ? Igen, a jó válasz: amelyik releváns. És hogyan tudom megítélni, melyik a leginkább releváns?

Ehhez kell rendszerezni a digitális és offline marketing eszközök teljes spektrumát. Nemcsak a kommunikációs csatornákat, hanem a tartalom gyártást, a közönség- és csatorna elemzést, a kreatív munkát, a szereplők gazdasági érdekeit és az egésznek a pénzügyi menedzselését és jogi környezetét. És ezek mind változnak, munkánk során nem bízhatunk kizárólag az 5-10-15 évvel ezelőtt megtanult alapokban.

 

Mit várj el a képzéstől?

Praktikus tudást.

A METU szakképzésén azt tanulod meg, hogy a 2020-as években hogyan tudsz sikeres marketingesként versenyképes márkát gondozni, felelős döntésekkel haladva a célok teljesülése felé. Számomra sok minden volt ismerős, hiszen minden tantárgy szorosan kapcsolódott a napi munkámhoz. És ugyanennyi újdonságot és új szemléletet is tanultam. Pontosabban tudom megfogalmazni a problémát, gyorsabban tudok adatokat nyerni és kiértékelni és határozottabban dönteni. Tizenöt év médiatervezési gyakorlat után a megbízói oldalon már csak értékelem és finom-hangolom a kampány terveket. Ezen a téren teljesen új szemlélettel találkoztam a szaktárgyban, olyan aprólékos és pontos tervezési módszerrel, amely kirántott a rutinból, és új lendületet adott. Minden tárgyban volt gyakorlati munka, számolás, tervezés, rajzolás, ötletelés.

A környezetünk 2020 elején olyan változást mutatott, amire senki nem számított. Aki nem rendelkezett digitális lábbal, az hátrányba került: diák, pedagógus, home office-ba kényszerült munkavállaló vagy kulturális intézmény és kereskedelmi szereplő egyaránt. A digitális csatornákon keresztül menthető volt sok vállalkozás, életben tartható volt az együttműködés, és a fogyasztókkal, ügyfelekkel való kapcsolatok ápolása. Bizonyos szegmensekben szárnyalt az értékesítés, és sok helyen újjászervezték a munkafolyamatokat. Több márka kihasználta a sokkot és intenzív kommunikációt épített fel rá nagyon gyorsan. A hátrányból előnyt kovácsolni – erre is felkészít ez a képzés.

Az egészségvédő korlátozások miatt a szombati tanórák a járvány sújtotta félévben pihentebben indultak, hiszen az utazás idejét megspórolhattuk. Kipróbáltunk szinte minden „live” platformot és kisebb technikai nehézségeket leküzdve, minden szaktárgyban megkaptuk a kellő mélységű előadásokat. Rengeteg írásbeli feladatot kaptunk, amihez sok kutatómunkára volt szükség – mintegy bemelegítésként a szakdolgozat írásához. A munka mellett volt pár rövid éjszakám vagy hosszú hétvégém emiatt, de üzleti útról hazafelé például a vonaton kényelmesen is tudtam haladni a beadandókkal. Mindenképpen megérte az idő befektetés.

 

Miért tanulj tovább, újra és újra?

Mert a tudás a legfontosabb eszközöd.

Randi Zuckerberg motivációs bestsellerében írta, hogy öt fontos dolog közül maximum hárommal tudunk foglalkozni egy nap. (Pick Three: You Can Have It All (Just Not Every Day)). Munka, alvás, testmozgás, család, barátok. Persze elhanyagolni nem kell semmit, a naptárban megférnek egymás mellett, de csak különböző napokon. Ugye, milyen igaz?

Az évfolyamtársaim a szélrózsa minden irányából érkeztek: kreatív művész, értékesítési szakember, programozó és adatvezérelt marketinges, író, frissdiplomás, és persze marketingesek különböző iparágakból. Demográfiailag változatos a csoport összetétele, vannak köztünk karrierjük elején álló fiatalok, vállalkozók és vállalati hierarchiában edzett középkorúak családdal, gyerekekkel.

Érdeklődés terén (ld. relevancia) viszont abszolút rezonáltunk, és hamar kialakult a barátság és az összetartás. Nos, mi mind kiválasztottuk az öt fontos dologból a munkát, mint az egyik, amire igenis több időt áldozunk, azzal is, hogy szakmailag fejlődni kívánunk az eredményesség, a sikerek érdekében, és keresünk mellette a naptárban helyet a családnak, barátoknak, testmozgásnak is, és ha marad még egy kicsi, akkor néha többet alszunk. Aki tehát versenyképesen akarja kezdeni vagy folytatni karrierjét magánvállalkozásban vagy egy vállalat munkatársaként, észszerűen dönt, ha ezen a szakon szerez diplomát.

 

Kiktől érdemes digitális marketinget tanulni?

Azoktól, akik művelik is, ráadásul jól.

A METU-n olyan szakemberektől tanulsz itt, akik maguk is nap, mint nap szakmai kihívásokkal néznek szembe digitális marketing területen (is). Van mögöttük néhány kudarc, de rengeteg siker is, és a lexikális tananyag mellett ezekről is hallasz majd, és ezekből a praktikus történetekből még sokkal többet tanulhatsz.

Hallasz majd konkrét példákat és történeteket a nemzetközi piacról is és magyar márkákról is. Megismerheted a nagyvállalati marketinges problémáit csakúgy, mint a néhány fős kreatív vállalkozásét, és azt is, hogyan gyűrték le az akadályokat és hogyan tudnak magas színvonalon teljesíteni. A METU-n megtudod, hol rejlenek a közösségi és az automatizált marketing buktatói és mi mindenre kell figyelni a munkád során, hogy ezeket elkerüld. Megtanulsz rugalmasan gondolkodni, sok-sok megfelelő kérdést feltenni ahhoz, hogy a megtervezett kampányodat szükségszerűen időben módosítsd, ha úgy hozzák a piaci körülmények. Nem marad ki a jog sem, a legfrissebb, az iparágat szabályozó törvényekkel és alaposan átvesszük a pénzügyi tervezést és menedzsmentet is, hiszen egy vállalkozás nem működhet jól ezek ismerete nélkül.

A tanárok nyílt és barátságos stílusa téged is arra ösztönöz, hogy merj kérdezni, és gondolataidat, kérdéseidet megosztani. Az oktatás során az elmélet mellett több a gyakorlat, és a házifeladatok során (meg egyébként is) bármikor megkeresheted őket kérdéseiddel, biztos lehetsz benne, hogy nagyon gyorsan választ kapsz. A te sikered az ő sikerük. Ebben a körben nagyon pozitív a töltés. Ahogy kirajzolódik a digitális marketing teljes spektruma, úgy ismered meg, mennyire szükséges az egyes szereplők között a hasonlóan jó együttműködés a teljesítmény érdekében.

További információkat találsz az Executive MBA Digitális Marketing képzésről a METU honlapján, vagy olvasd el Csaba bejegyzését a marketingtitkok blogon!

Ide kattintva tudsz jelentkezni a képzésre!