Miért dönt jól az, aki a METU executive MBA digitális marketing képzését választja?

A válasz egyszerű: mert releváns.

Ezt a szót gyakran fogod hallani a képzés során. Csakúgy, mint az észszerűséget. Már ez a kettő dolog elegendő érv, hogy ezt a képzést válaszd, ha bármilyen üzleti döntéshozó vagy, vagy az szeretnél lenni. Ha most van még 5 perced, akkor alább részletesen is elolvashatod.

A marketing hidat épít a gazdasági szereplők között, összekapcsolja a termelést és a fogyasztást. Ezen a hídon természetesen oda-vissza forgalom van, információ formájában. A digitális technológia minden korábbinál jobban gyorsítja ezt a forgalmat. Az irányításhoz mind újabb ismeretekre van szükség, mert érvényét vagy értékét vesztheti, amit korábban megtanultunk.

A tanulást a munkához sorolom, az önmagunk fejlesztésére fordított idő és pénz tudatos befektetés a jövőbe. 25 éve dolgozom, ezalatt az egész világgazdaságra hatást gyakorló technológiai robbanásnak voltam tanúja, amelynek kellős közepén óriási élmény volt dolgozni. Sokat kísérleteztünk, mert a folyton növekvő marketing kommunikációs zajban és az állandó változások mellett is észrevehető és persze megtérülő kampányok kellettek. Mindig is erősen támaszkodtam az intuícióimra. És vallom, hogy egy-egy marketing kihívásra n számú jó megoldás létezhet. Volt olyan kollégám, aki erre azt válaszolta, hogy „n+1”. Ezzel csak egyetérthettem. De melyik legyen az, amelyiket bevállaljuk? Az mitől függ? Igen, a jó válasz: amelyik releváns. És hogyan tudom megítélni, melyik a leginkább releváns?

Ehhez kell rendszerezni a digitális és offline marketing eszközök teljes spektrumát. Nemcsak a kommunikációs csatornákat, hanem a tartalom gyártást, a közönség- és csatorna elemzést, a kreatív munkát, a szereplők gazdasági érdekeit és az egésznek a pénzügyi menedzselését és jogi környezetét. És ezek mind változnak, munkánk során nem bízhatunk kizárólag az 5-10-15 évvel ezelőtt megtanult alapokban.

 

Mit várj el a képzéstől?

Praktikus tudást.

A METU szakképzésén azt tanulod meg, hogy a 2020-as években hogyan tudsz sikeres marketingesként versenyképes márkát gondozni, felelős döntésekkel haladva a célok teljesülése felé. Számomra sok minden volt ismerős, hiszen minden tantárgy szorosan kapcsolódott a napi munkámhoz. És ugyanennyi újdonságot és új szemléletet is tanultam. Pontosabban tudom megfogalmazni a problémát, gyorsabban tudok adatokat nyerni és kiértékelni és határozottabban dönteni. Tizenöt év médiatervezési gyakorlat után a megbízói oldalon már csak értékelem és finom-hangolom a kampány terveket. Ezen a téren teljesen új szemlélettel találkoztam a szaktárgyban, olyan aprólékos és pontos tervezési módszerrel, amely kirántott a rutinból, és új lendületet adott. Minden tárgyban volt gyakorlati munka, számolás, tervezés, rajzolás, ötletelés.

A környezetünk 2020 elején olyan változást mutatott, amire senki nem számított. Aki nem rendelkezett digitális lábbal, az hátrányba került: diák, pedagógus, home office-ba kényszerült munkavállaló vagy kulturális intézmény és kereskedelmi szereplő egyaránt. A digitális csatornákon keresztül menthető volt sok vállalkozás, életben tartható volt az együttműködés, és a fogyasztókkal, ügyfelekkel való kapcsolatok ápolása. Bizonyos szegmensekben szárnyalt az értékesítés, és sok helyen újjászervezték a munkafolyamatokat. Több márka kihasználta a sokkot és intenzív kommunikációt épített fel rá nagyon gyorsan. A hátrányból előnyt kovácsolni – erre is felkészít ez a képzés.

Az egészségvédő korlátozások miatt a szombati tanórák a járvány sújtotta félévben pihentebben indultak, hiszen az utazás idejét megspórolhattuk. Kipróbáltunk szinte minden „live” platformot és kisebb technikai nehézségeket leküzdve, minden szaktárgyban megkaptuk a kellő mélységű előadásokat. Rengeteg írásbeli feladatot kaptunk, amihez sok kutatómunkára volt szükség – mintegy bemelegítésként a szakdolgozat írásához. A munka mellett volt pár rövid éjszakám vagy hosszú hétvégém emiatt, de üzleti útról hazafelé például a vonaton kényelmesen is tudtam haladni a beadandókkal. Mindenképpen megérte az idő befektetés.

 

Miért tanulj tovább, újra és újra?

Mert a tudás a legfontosabb eszközöd.

Randi Zuckerberg motivációs bestsellerében írta, hogy öt fontos dolog közül maximum hárommal tudunk foglalkozni egy nap. („Pick Three: You Can Have It All (Just Not Every Day)”). Munka, alvás, testmozgás, család, barátok. Persze elhanyagolni nem kell semmit, a naptárban megférnek egymás mellett, de csak különböző napokon. Ugye, milyen igaz?

Az évfolyamtársaim a szélrózsa minden irányából érkeztek: kreatív művész, értékesítési szakember, programozó és adatvezérelt marketinges, író, frissdiplomás, és persze marketingesek különböző iparágakból. Demográfiailag változatos a csoport összetétele, vannak köztünk karrierjük elején álló fiatalok, vállalkozók és vállalati hierarchiában edzett középkorúak családdal, gyerekekkel.

Érdeklődés terén (ld. relevancia) viszont abszolút rezonáltunk, és hamar kialakult a barátság és az összetartás. Nos, mi mind kiválasztottuk az öt fontos dologból a munkát, mint az egyik, amire igenis több időt áldozunk, azzal is, hogy szakmailag fejlődni kívánunk az eredményesség, a sikerek érdekében, és keresünk mellette a naptárban helyet a családnak, barátoknak, testmozgásnak is, és ha marad még egy kicsi, akkor néha többet alszunk. Aki tehát versenyképesen akarja kezdeni vagy folytatni karrierjét magánvállalkozásban vagy egy vállalat munkatársaként, észszerűen dönt, ha ezen a szakon szerez diplomát.

 

Kiktől érdemes digitális marketinget tanulni?

Azoktól, akik művelik is, ráadásul jól.

Olyan szakemberektől tanulsz itt, akik maguk is nap, mint nap szakmai kihívásokkal néznek szembe digitális marketing területen (is). Van mögöttük néhány kudarc, de rengeteg siker is, és a lexikális tananyag mellett ezekről is hallasz majd, és ezekből a praktikus történetekből még sokkal többet tanulhatsz.

Hallasz majd konkrét példákat és történeteket a nemzetközi piacról is és magyar márkákról is. Megismerheted a nagyvállalati marketinges problémáit csakúgy, mint a néhány fős kreatív vállalkozásét, és azt is, hogyan gyűrték le az akadályokat és hogyan tudnak magas színvonalon teljesíteni. Megtudod, hol rejlenek a közösségi és az automatizált marketing buktatói és mi mindenre kell figyelni a munkád során, hogy ezeket elkerüld. Megtanulsz rugalmasan gondolkodni, sok-sok megfelelő kérdést feltenni ahhoz, hogy a megtervezett kampányodat szükségszerűen időben módosítsd, ha úgy hozzák a piaci körülmények. Nem marad ki a jog sem, a legfrissebb, az iparágat szabályozó törvényekkel és alaposan átvesszük a pénzügyi tervezést és menedzsmentet is, hiszen egy vállalkozás nem működhet jól ezek ismerete nélkül.

A tanárok nyílt és barátságos stílusa téged is arra ösztönöz, hogy merj kérdezni, és gondolataidat, kérdéseidet megosztani. Az oktatás során az elmélet mellett több a gyakorlat, és a házifeladatok során (meg egyébként is) bármikor megkeresheted őket kérdéseiddel, biztos lehetsz benne, hogy nagyon gyorsan választ kapsz. A te sikered az ő sikerük. Ebben a körben nagyon pozitív a töltés. Ahogy kirajzolódik a digitális marketing teljes spektruma, úgy ismered meg, mennyire szükséges az egyes szereplők között a hasonlóan jó együttműködés a teljesítmény érdekében.

 

A Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) executive MBA digitális marketing képzésről bővebb információt itt találsz!