Néhány gondolat a METU executive MBA digitális marketing képzéséről

Miért ültem be a METU Executive MBA digitális marketing képzésére évtizedes szakmai gyakorlattal?

Nem először tanultam felsőoktatási keretek között online marketinget: máig büszke vagyok arra, hogy Damjanovich Nebojsa 2009-ben végzett osztályába jártam a MÜTF-ön. Remek csapat verbuválódott össze Nebojsa szárnyai alatt, aki határtalan lelkesedéssel és olykor látnoki képességekkel adta át az online marketing szemléletét. Az évek során az itt kapott kapcsolatrendszerből sokat profitáltam.

A METU iskolapadjába 40 évesen, évtizedes szakmai gyakorlattal a hátam mögött ültem be ismét online marketinget tanulni. Az ok egyszerű: nincs még egy olyan „romlandó” szakma, mint a miénk: ami a digitális marketingben ma releváns tudásnak számít, az holnapra teljesen elavulhat. A legfontosabb, amit megtehetsz, hogy jó alapokat szerzel és elsajátítod a szakmához elengedhetetlen szemlélet- és gondolkodásmódot.

Ma már sokféle online marketing e-learning kurzus érhető el, amelyeket alapból illik elsajátítania egy marketingesnek, (ilyenek például a Google Academy for Ads képzései), A tantermi hosszabb-rövidebb tanfolyamok közül is sok magas színvonalú, gyakorlatorientált képzést találhatsz (pl. OMA.hu) amelyek segítenek naprakészen tartani a tudásod.

Én azonban mást akartam: visszanyúlni az alapokig, hogy újra rendezhessem magamban mindazt, amit a marketingről tudok és kidobhassam a szemétbe a kész válaszokat, a rutinból végzett cselekvés-sorozatokat. Az online marketing egészét átfogó „big picture”-re és az azt értelmező rendszer-szemléletre volt szükségem – ezért iratkoztam be a Budapesti Metropolitan Egyetem (METU)  Executive MBA digitális marketing szakirányú továbbképzésére.

Mi volt a 4 legfontosabb útravaló, amit ezen a képzésen kaptam?

 

1.) Ha nem érzel folyamatos éhségérzetet, nem fogsz szakmailag fejlődni

Az évfolyamtársaim között volt gyakorló marketinges éppúgy, mint vállalkozó, cégvezető, vagy teljesen más szakterületről érkezett „laikus”: akadt köztünk mérnök, tanár, közgazdász. A legalapvetőbb kapcsolódási pont a tudás iránti éhség volt. Aki erre a képzésre jelentkezett, az vállalta, hogy három szemeszteren át, szinte az összes szombatot ennek a célnak szenteli.

METU digitális marketing

A képzés elején különböző szintű tudással rendelkeztek a csoport tagjai, de ez furcsamód egyetlenegyszer sem okozott nehézséget, mert tanáraink az első pillanattól fogva arra törekedtek, hogy a csoport erős szakmai alapokkal és mindenki által beszélt „közös szakmai nyelvvel” rendelkezzen. A kohéziónak és a csoportdinamikának pedig kifejezetten jót tett a „kívülről jövők” látásmódja a közös feladatok során. Mi, gyakorló marketing szakemberek pedig lehetőséget kaptunk arra, hogy a régi beidegződéseket, sztenderd válaszainkat a hátunk mögött hagyjuk.

 

2.) Gondolkozz rendszerben!

A képzés oktatói (valamennyien ízig-vérig gyakorlati szakemberek) ügyeltek arra, hogy a falakon kívül hagyják a Marketing Nagy Igazságait. Az órák gyakorlati részében gyakran vettünk górcső alá sikeres, vagy éppen sikertelen kampányokat, elemeire szedve és megvizsgálva működési mechanizmusukat.

Az online marketing rendszer-szemlélete voltaképpen ok-okozati összefüggésekre épül. Az egyes kampányok leginkább egy óraszerkezetre hasonlítanak: a brief-eléstől kezdve a tervezésen át a teszteléseken keresztül a visszamérésekig és a kiértékelésig minden „fogaskerék” ugyanannak a rendszernek nélkülözhetetlen darabja. A képzés nagy hangsúlyt fektetett ennek a rendszer-szemléletnek az elsajátítására, hiszen ennek nagy hasznát vesszük a két és hárombetűs rövidítésekben gazdag digitális marketing univerzumban.

 

3.) Kifelé a dobozból!

A METU digitális marketing képzésének fénypontját a műhelymunkák jelentették. Egyfajta kreatív játszótérként tekintettünk a csoportos és egyéni gyakorlatokra, amelyeknél mindig fontos szerep  jutott a kiértékelésnek. Szaktanáraink játékmesterként biztosították a „terepasztalt” és a játékszabályokat.

METU digitális marketing képzés

A kreatív légkör megteremtése gyakran eredményezett emlékezetes örömprojekteket, amelyek során használható, átgondolt drótvázak, kampánytervek, reklámüzenetek, brief-ek, webes szövegek, vagy hirdetéscsoportok születtek.

 

4.) A digitális marketing nem mindenható

Az online marketing egész eszközrendszerét a folyamatos változás jellemzi. Ami ma trendnek számít, az lehet, hogy pár év múlva csak egy félresiklott epizód lesz a marketing történetében.  A józan paraszti ész még mindig a marketinges legfontosabb fegyvere, amely feltételezi azt is, hogy tudunk és merünk kételkedni az egyes eszközök mindenhatóságában, például az egyedül üdvözítő „vevőmágnesek”-ben.

METU digitális marketing

A METU digitális marketing képzésének egyik legnagyobb előnye, hogy megtanított kritikusan szemlélnünk és a helyén kezelnünk a gyors sikerrel és bámulatos eredményekkel kecsegtető, „mindenre alkalmas” eszközöket. De talán ennél is fontosabb, hogy az itt megszerzett tudás kellő önbizalmat és önismeretet adott ahhoz, hogy a komfortzónánkból kilépve bátran lépjünk eddig még járatlan utakra.

 

Megérte elvégezni a METU digitális marketing képzését?

A válasz határozottan IGEN! Ennek a papírnak igazi értékét nem az executive MBA végzettség adja, hanem a szakmához nélkülözhetetlen szemléletmód elsajátítása, az atombiztos alapok építése, a személyes kapcsolatok tőkéje és a tudás megszerzésének néha fáradságos, de legtöbbször örömteli kalandja.

És ez a tudás értékálló egy olyan szakmában, amelyik percről percre változik.

További információt a képzésről a METU honlapján találsz. A szakirányú továbbképzés nyílt napjára (2024. 08.29) itt tudsz regisztrálni.

Ide kattintva pedig akár jelentkezhetsz is a képzésre.

 

 

 

 

(képek forrása:pexels.com)