Dr. Katona Norbert és Dr. Szabó Rita hiánypótló kézikönyvbe foglalta az egészségügyi marketing és public relations legfontosabb témaköreit.
Hogyan változtatta meg a Viagra a gyógyszermarketinget? Mit tehet a marketing az oltásért? Mire épül az 50 felettieknek szóló óvszermarketing? Mi az az abortuszturizmus? Mi a sikeres egészségügyi kampányok tízparancsolata? Dr. Katona Norbert (egyetemi docens, MMSZ tagozatvezető) és Dr. Szabó Rita (Healthcare Marketing & PR specialista) alapos, olvasmányos és gyakorlati példák egész sorát felsorakoztató kézikönyve nem csak azok számára használható akik az egészségügyben látnak el marketingkommunikációs feladatokat, jó szívvel ajánlom minden marketinges és PR szakembernek.
Az egészségügyi termékek előállítása és a szolgáltatásnyújtás az utóbbi években több ok miatt is egyre inkább látókörbe került, így ennek a szektornak a marketing és kommunikációs tevékenysége is kiemelt szakmai figyelmet kap – írja a kiadvány ajánlásában Hinora Ferenc, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) elnöke. Az egészség kétségtelenül hívószó lett, és egyre több területre kiterjed – régóta hiányzott már egy olyan könyv, amely mindezt rendszerezett módon tárgyalta volna.
Bár a marketing és a PR alapelvei mindenütt ugyanazok, az egészségügy sajátosságai megkívánják, hogy önállóan foglalkozzunk vele e vetületben: hiszen itt még a marketingmix, a 4P is más. Míg például a klasszikus termékmarketingben a 4P a product (termék), price (árképzés), place (értékesítési hely), promotion (kommunikáció), addig az egészségügyi marketingben a 4 kiemelt elem: patients (páciensek), professional health care administrators (szakmailag felkészült egészségügyi szervezők), policy makers (szabályozók és döntéshozók) és promotion (kommunikáció) – emeli ki a könyv szakmai lektora, az előszót jegyző Dr. habil Papp-Váry Árpád egyetemi docens, az MMSZ alelnöke.
Fókuszban az online kommunikáció
Az online marketingkommunikációs eszközöknek kiemelt figyelmet szentelnek a szerzők: megismerhetjük, hogy mi a fogyasztók mára alapvetővé vált elvárása az online térben, milyen közösségimédia-eszközöket érdemes használnunk és hogyan, vagy éppen hogyan kell kezelni, ha egy krízissel szembesülünk. Mindemellett arra is nagy hangsúlyt fektetnek a szerzők, hogy bemutassák, mekkora szerepe van az employer brandingnek, azaz a munkaadói márka építésének, valamint a munkavállalókkal, az egészségügyben dolgozókkal való eredményes és partneri kapcsolatnak. A könyv ugyanakkor nemcsak pusztán a közelmúlt és a jelen kihívásaira keresi a választ, hanem a jövőbe is mutat, ahol már a digitális orvoslás mellett megjelennek a metaverzum lehetőségei is.
Az esettanulmányok, valamint a marketing és a PR ismert szakembereivel készített interjúk számtalan ötlettel, jó vagy intő példával mutatnak irányt, felölelve az egészségügy minden területét, beleértve a kórházakat, magánklinikákat, praxisokat, gyógyszercégeket, gyógyszertárakat, kiegészítő szolgáltatókat, illetve az alapítványokat és betegszervezeteket.
A Medicina Kiadó gondozásában megjelent könyv kedvezménnyel itt rendelhető meg.
Dr. Szabó Rita nem csak a Marketing- és PR-tevékenység az egészségügyben című kézikönyv társszerzője, hanem rendszeres vendégszerzőnk is.