„A 30 másodperces szappan” meséje

A Lush a Deliveroo ételszállító céggel közösen fejlesztett ki  „okos” szappant a pandémia ideje alatt.

A Lush angol kozmetikai világmárkát 1994-ben Mark Constantine és felesége, Mo Constantine alapította. Jelenleg több, mint 900 üzletük van világszerte. Magyarországra 8 éve törtek be, üzleteik országszerte megtalálhatóak. A cég termékei kézzel, organikus gyümölcsök, zöldségek és illóolajok hozzáadásával készülnek. A Lush márkaértékei között fontos szerepet kap a környezet védelme és küzdenek az állatkísérletek betiltásáért.

Azt tudtad, hogy a Lush nem csak szépségápolási és bőrápolási termékeket forgalmaz, hanem zenét is? Némelyik külföldi Lush üzlet mellett Lush Spa is található, ahol saját nyugtató zenéket játszanak, így ezek is megvásárolhatók a webshopjukban.

A koronavírus megjelenésekor a WHO (Egészségügyi Világszervezet) kijelentette, hogy a kézmosás az egyik legjobb módszer a vírus terjedésének megakadályozására és akár 24%-kal is lelassíthatja a járványt. A világszervezet azt javasolta az embereknek, hogy 20-30 másodpercig mossanak kezet szappannal és vízzel. Ekkor fogott össze a Lush és a Deliveroo ételszállító cég: így született meg az „okos szappan” ötlete. A közös marketing aktivitást az And Us Agency fogta össze – a digitális kreatív ügynökség egyébként mindkét márkával: a Lush-al és a Deliveroo-val is jó ideje együtt dolgozik.

A Lush szerette volna ezeket a kis szappanokat terjeszteni az Egyesült Arab Emírségek területén, a Deliveroo pedig meg akarta nyugtatni az ügyfeleit, hogy a higiénia és a biztonság az elsődleges céljuk. Mindkét cég elsőre meglátta ennek az együttműködésnek a lehetőségeit. A kampány során minden rendelés mellé apró figyelmességként egy Lush “okosszappant” is csomagoltak.

A „30 másodperces szappan” koncepciója kívülről egyszerűnek tűnhet, de mégsem egészen az. A szappan elkészítése, a megfelelő kiszerelés és a méret meglehetősen bonyolult feladat volt. A kozmetikai cégnek összesen öt hét és körülbelül 115 teszt kellett ahhoz, hogy megtalálják a tökéletes receptúrát, hogy 30 másodperc alatt a teljes szappan feloldódjon. A kidolgozás mellett természetesen odafigyeltek a csomagolásra is, amely 100%-ban újrahasznosított volt. A belseje egy kuponkódot rejtett, amit a Lush honlapján teljes méretű szappan vásárlásakor lehetett beváltani. Rengeteget dolgoztak az szappan előkészítésén a Lush munkatársai, hogy minél több emberhez el tudják juttatni a kis terméket.

Az együttműködés alatt rengeteg pozitív visszajelzést kapott mindkét cég, az emberek örültek annak, hogy figyelnek a higiéniára, a biztonságra és a koronavírus megelőzésére.

A teljes aktivitás alatt több, mint 16 000 db szappant osztottak így szét az emberek között.

Annyira népszerűek lettek ezek a kis szappanok, hogy a híre világszerte eljutott és felvették a kapcsolatot a Lush-sal az emberek. Körülbelül 27 ezer ember több, mint 243 000 db szappanigénylést adott le Manchestertől Melbourne-ig, Barcelonától Bejrútig, hogy ők is kipróbálhassák a cég szappanjait és védekezzenek a vírus ellen.

 

Arról sajnos nincs információnk, hogy ezt a megnövekedett igényt ki tudták-e elégíteni, de az biztos, hogy a pozitív visszajelzések miatt a pandémia utáni világban is fennmarad, hiszen a méretének köszönhetően mindenki táskájában vagy zsebében könnyen elfér ez az egyszer használatos kis szappan.

Az ügyes vállalkozók minden lehetőséget megragadnak és az aktuális viszonyokhoz igazítva, átalakítják, megreformálják üzleti modelljüket, így tudnak fennmaradni ezen a folyamatosan változó piacon.

 

„Bármikor, ha megkérdezik, hogy meg tudsz-e csinálni valamit, válaszold azt: „Természetesen!”. Aztán állj neki és találd ki, hogyan is kell.”

Theodore Roosevelt

A videó forrása: Cicero & Bernay PR ügynökség Facebook oldala