legjobb marketinges filmek sorozatok

Sorozatok és filmek marketing iránt fogékony elméknek

A legjobb marketinges filmek és sorozatok listájára olyan alkotások kerültek fel mint a Mad Men, a The Founder vagy a How To Make it in America.

Hazai konferenciákon, személyes vagy szakmai beszélgetések során gyakran jön elő a kérdés, hogy:

“Milyen könyvet érdemes olvasni, ha valaki a marketingről szeretne többet megtanulni?”

Ilyenkor mindenki előszedi a kedvenc online marketinges könyveit vagy épp önfejlesztő könyveit, amiből a legtöbbet tanult. Vagy, ami a legnagyobb hatással volt rá. De például az a kérdés, hogy milyen marketinges podcasteket érdemes hallgatni vagy épp milyen marketinges sorozatokat hasznos megnézni már kevesebb szó esik. Ezért ebben a cikkben azokat a marketinges filmeket és sorozatokat vettük sorra, amelyekből rengeteget lehet tanulni.

Mad Men

A lista elejére és tetejére kívánkozik a Mad Men. A sorozat a 60-as évekbe repít vissza minket, amikor a modern marketing megszületett. Egyrészt történelemóra, másrészt marketing filozófiai vita, harmadrészt pedig egyfajta reklámiskola is. A főszereplő Don Draper, akit Jon Hamm alakít. Ő teszi lehetővé, hogy átérezzük azokat a politikai nyomásokat és etikai kérdéseket, amelyek erősen befolyásolták az amerikai popkultúrát és a reklámokat is. Emellett betekintést nyerhetünk a szakma kialakulásába és egy nagy ügynökség működésébe is.

Mit tanulhatsz belőle marketingesként?

Megismerheted az iparág kezdetét és egy nagy ügynökség működését az 1960-as évektől kezdve.

How to Make it In America

Itthon kevésbé ismert és felkapott sorozat, amit az Entourage producerei raktak össze. Nem véletlen, hogy eredetileg Entourage New York indult a sorozat, ahol Ben Epstein (Bryan Greenberg) és barátja, Cam Calderon (Victor Rasuk) élete áll a középpontban, miközben egy divatmárka bevezetéséért küzdenek New York City nyüzsgő utcai divat területén.

Mit tanulhatsz belőle marketingesként?

Hogyan kezdenek neki a világ egy legkompetitívebb piacán az üzletszerzésnek és márkaépítésnek gyakorlatilag nulla pénzből.

Advertising Genius Lee Tae-baek

Egy újabb meglepetés a listán. A sorozat egy dél-koreai dráma, ahol Lee Tae-baek életét követhetjük nyomon, akinek a célja, hogy felmásszon reklámszakma ranglétráján. A műsor Jeseok Yi (más néven Jeski) reklámtervező és társadalmi aktivista, az Ad Genius Lee Je-seok című könyv szerzőjének életén alapszik.

A hagyományos, “hollywoodi” sorozatokhoz szokott nézőnek elsőre furcsa lehet a dél-koreai “sorozatstílus”, de pont emiatt is különleges elem ez a listán.

Mit tanulhatsz belőle marketingesként?

Hogyan működnek ugyanazok a marketinges és ügynökségi folyamatok, de közben egy tőlünk távol álló, teljesen más kultúrában.

Shark Tank

Nem klasszikus marketinges sorozat, hanem sokkal inkább egy üzleti valóságshow. Itthon a Cápák Között sorozatból lehet ismerős a formátum, ugyanis a hazai produkció a Shark Tank alapján készült.

A Shark Tank egy üzleti valóságshow-műsor, ahol a befektetést kereső vállalkozók üzleti prezentációkat tartanak öt befektetőből, azaz „cápákból” álló zsűrinek, akik ezután döntenek arról, hogy befektetnek-e cégükbe üzleti partnerként.

Az amerikai verzióban olyan vállalkozók a befektetők, mint Mark Cuban, Barbara Corcoran, Kevin O’Leary, Daymond John vagy épp Lori Greiner. De megjelent már a műsorban Richard Branson, Ashton Kutcher vagy Chris Sacca is.

https://www.youtube.com/watch?v=Fb1AaUhM2PE

Mit tanulhatsz belőle marketingesként?

Megtanulhatod azt, hogyan jól és hogyan kell rosszul előadni az egy üzleti ötletet. Emellett arra is fény derül, hogy egy befektető milyen szempontokat vizsgál meg és mérlegel egy új cég, projekt vagy startup esetében mielőtt befektetne.

FYRE: The Greatest Party That Never Happened

A Fyre Fesztivált egy olyan luxus zenei élményként promózták, ahol egy privát szigeten, hatalmas és exkluzív bulira lehetett jegyet venni. A projekt marketingje az ujja köré csavart több tízezer érdeklődőt. De közben maga a fesztivál látványosan megbukott. Ezt a történetet dolgozza fel a Netflix filmje.

Mit tanulhatsz belőle marketingesként?

Hogyan lehet eladni azt, ami nincs. És hogyha ezt meg is tudod csinálni, akkor miért ne tedd meg soha!

The Founder

A “The Founder” Ray Kroc, egy 52 éves turmixgép-értékesítő történetét meséli el, aki felfedezi a McDonald’s-t, egy kicsi, ám mégis rendkívül hatékony hamburger üzlet, és átalakítja a világ legnagyobb gyorséttermi birodalmává. De annak ellenére, hogy Kroc fecsegése és elszántsága a McDonald’s-t a világ legnagyobb étteremláncává teszi, erkölcsi iránytűje és módszerei mégis megvetendők. A film során megtudhatjuk, hogy a McDonald növekedése mögött számos vitatott üzleti lépés húzódik.

Mit tanulhatsz belőle marketingesként?

A film számos kérdést feszeget, de főként arra koncentrál, hogy hol kell meghúzni azt a határt az erkölcsileg “jó” vagy még az “épp elfogadható” között, amikor az álmaid megvalósításáról van szó.