Egy különleges kapcsolat

Megható kampánnyal köszöntötte az édesanyákat a Pandora

Minden évben május első vasárnapja az édesanyákról szól. Ezt az ünnepet gyerekkorunk óta ismerjük, várjuk, készülünk, hogy valamilyen módon kifejezzük szeretetünket édesanyánk iránt. Az iránt az ember iránt, aki életet adott nekünk, aki mindig mellettünk állt, mindenben támogatott. Bár minden életkorban kicsit másképp ajándékozzuk, lepjük meg őket, ők ugyanazzal a feltétlen anyai szeretettel néznek ránk. Gyerekként lázasan készülünk egy kis verssel, rajzzal, virággal, saját készítésű aprósággal, felnőttként pedig megértve egy életen át tartó fáradozásaikat, igyekszünk mindezt meghálálni és felértékelődik az együtt töltött idő.

Bár valószínűleg senkit sem kell túlságosan figyelmeztetni, hiszen szinte gyerekkorunk óta tudjuk mikor ünnepeljük az anyák napját, a hazai és nemzetközi márkák is felhívják a figyelmünket rá online és offline reklámokkal egyaránt. Ki-ki a maga módján és persze nem titkolt szándékuk a vásárlásösztönzés. Különleges akciókkal, promóciókkal, nyereményjátékokkal, direkt módon vagy éppen burkoltan, érzelmekre hatva.

Ez utóbbira egy jó példa a Pandora 2015-ös kampánya, ami a „The Unique Connection” vagyis „A különleges kapcsolat” néven futott. A dán ékszermárka ebben az új, anyák napi Unique Collection kollekcióját népszerűsítette. A kampány részeként fotó videó spot az anyák és gyermekeik közötti gyönyörű és különleges kapcsolatot emelte ki.

A videóban 6 kisgyerek szemét bekötötték és azt a feladatot adták nekik, hogy 6 különböző nő közül beazonosítsák a saját anyukájukat csupán érintéssel. A videó nagyon megható és néha már könnybe lábadt szemmel nézzük, ahogy ezek a kicsi gyerekek az elején félve és bizonytalanul, a fizikai érintések mellett ösztönös megérzéseikre hallgatva megtalálják azt az embert, aki számukra az egyetlen és legkülönlegesebb személy, akit anyának hívnak.

A videó olyan erős emocionális hatással bír, hogy egy percre mi is elgondolkodunk és eszünkbe jut saját édesanyánk. Mivel a filmben nagyon kevés a márkajelzés (elsőre szinte fel sem tűnik, hogy az anyukák természetesen Pandora ékszereket viselnek), a tartalom pedig kis időre teljesen elfeledteti velünk, hogy valójában egy reklámot nézünk, így a néző/fogyasztó nagyon rövid idő alatt összekapcsolja a márkát az érzelmi hangulattal. A videó egy üzenettel zárul:

„Minden nő egyedülálló. Köszöntsd fel azt az egyetlen embert, aki a szívedben lakozik”.

Csak a videó végén, a packshot-ban jelenik meg a márka weboldala, ez az egyetlen felhívás, hogy vásároljunk Pandora ékszereket anyák napjára.

A video tökéletesen alátámasztja a márkaüzenetet, miszerint a nők lehetnek hasonlók, lehet bennük valami közös, de mégis van valami olyan különleges sajátosságuk, ami egyedülállóvá teszi őket. Éppen ezért egyedi, különleges ajándékot érdemelnek, a Pandora ékszerkollekciója pedig a megfelelő választás erre. Ezt az üzenetet pedig összekapcsolni az anyák napjával, igazi telitalálat. A YouTube-on több mint 19 millió megtekintéssel minden bizonnyal ez a Pandora egyik legsikeresebb kampányának egyike.

 

Érdekel a téma? Neked ajánlom: