A magyar szerzetesrendek 2015-ben integrált marketingkommunikációs kampányt indítottak a szerzetesi élet megismertetésére.
Van, aki megjárta a Himaláját, van, aki talpig bőrben YAMAHA FJR sportmotorral szeli az utakat. Egy másik imád főzni (és enni), szabadidejében pedig profi objektívvel szerelt fényképezőgépet kattogtat. Van, aki táncmeditációra jár, rendszeresen fut és nordic walkingozik.
Ők mindannyian szerzetesek: bencések, pálosok, domonkosok, ferencesek, vagy jezsuiták. Hús-vér emberek, nők és férfiak. Olyanok, mint bármelyikünk: szeretnek főzni, kirándulni, táncolni, vagy kerékpározni.
A szerzetesrendek egy évezrede vannak jelen Magyarországon, tevékenységük és közösségeik mélyen beágyazódnak kultúránkba. Mégis keveset tudunk róluk, holott a legtöbb szerzetesrend mind a mai napig virágzik és aktív.
A Rendben vagyok kampányban szerzetesnővérek és szerzetesek vallanak életükről, hivatásukról, álmaikról, munkájukról, örömeikről – őszintén és bensőségesen.
„Az elmúlt kétezer év szerzetesei hús-vér emberek voltak, nem angyalokat hívott meg Isten erre az útra.” Beáta nővér, Nyolc Boldogság Közösség
A mindig derűs, 86 esztendős kora ellenére aktívan kerékpározó domonkosrendi Ármella nővér, a zenés-táncos áhítatra járó, doktori fokozattal rendelkező Beáta vagy Márti, a gyógytornászként szolgálatot teljesítő ciszterci szerzetesnővér saját élettörténetén keresztül mutatja be a közöttünk élő szerzetesek mindennapjait.
A 9 rövidfilmben nem az a hangsúlyos, hogy ki miben különleges, vagy milyen meglepő hobbija van. A bemutatkozó filmek legnagyobb erénye, hogy sikerül megcáfolni a sztereotípiákat: Didák testvérnek, Ármella nővérnek, vagy Szabolcs atyának elhisszük, hogy a szerzetesek nem rideg kolostoraikba visszavonultan zsoltárokat kántáló, humortalan és szigorú emberek.
A kampány 2015 június 1-jén indult, amelynek alapjául Ferenc pápa (maga is jezsuita szerzetes) által meghirdetett „Megszentelt élet éve” szolgált.
Az integrált (print, outdoor es online felületek mellett rádióban és TV-ben is futó) kampány „célállomása” a 2015 szeptember 18-19-én megrendezett Szerzetesek tere nevű rendezvény volt. A Ferenciek terén megrendezett esemény egyfajta nyitott kolostorként is értelmezhető, ahol bárki találkozhatott a Magyarországon működő 100 szerzetesrend tagjaival (köztük a rövidfilmekben szereplő szerzetesekkel is) és elbeszélgethetett velük az élet, a hit, az útkeresés, vagy a boldogság fontos kérdéseiről.
A szervezők koncertekkel, előadásokkal, műsorokkal és személyes beszélgetés lehetőségével vártak hívőket és nem hívőket, fiatalokat és idősöket egyaránt. A rendezvény részvevőit Ferenc pápa videóüzenetben köszöntötte.
A Rendben vagyok egy remekül hangszerelt integrált marketingkommunikációs kampány volt, amely frissességével és interaktivitásával messze kiemelkedik a Magyar Katolikus Egyház fantáziátlan „egyszázalékos” outdoor kampányai közül. Egyetlen (nem az ügynökségnek felróható) hibája, hogy nem ágyazták hosszútávú marketing stratégiába. Ebben a kampányban volt még bőven tartalék, érdemes lett volna tovább folytatni az edukációt, a megkezdett párbeszédet, az interaktivitást.
A Rendben vagyok kampányért a 2015-ös Mediadesign-on aranyat fokozatot vehetett át az Ester Communications. Az Év Honlapja versenyen Minőségi díjat nyerő rendbenvagyunk.hu sajnos ma már nem frissül: az utolsó blogbejegyzés 2015-ös.
Rendben vagyok kampány
Megrendelő: Magyarországi Szerzeteselöljárók Konferenciáinak Irodája
Integrált marketingkommunikációs kampány: Ester Communications Kft.
Rövidfilmek: OD Pictures