Mese a rendőrségi toborzásról, amelyet örömprojektté varázsolt a világ egyik legjobb reklámügynöksége.
A helyi kormányzat és a rendőrség ambiciózus törekvése évek óta, hogy Új-Zélandot a világ legbiztonságosabb országává tegye. Ehhez először az egyre nyomasztóbb munkaerő-hiányt kellett leküzdenie: 2017 elején legalább száz munkavállaló hiányzott a hivatásos állományból.
Az Ogilvy a sokszínűségre épít
Az Ogilvy & Mather New Zealand kapta a megbízást, hogy indítson átfogó toborzó kampányt a 18-24 éves, legkülönfélébb készségekkel és képességekkel rendelkező, eltérő etnikumú és hátterű, multikulturális lakosság körében.
A kampány erre a sokszínűségre épült, amely ugyanannyira jellemzi a rendőrségi munkát, mint amennyire az új-zélandi lakosság sajátja. A kihívást az jelentette, hogyan és milyen eszközökkel közvetíthetik a leghitelesebben ezt az üzenetet. Regan Grafton, az Ogilvy NZ kreatív igazgatója úgy döntött, hogy bevonja a projektbe a helyi hivatásosokat, akik lelkesen vállalták a feladatot.
A közel 3 perces reklámfilmben több mint 70 rendőr (köztük hivatásos állományban levő kutya és macska), egy Eagle helikopter és pilótája, egy teljes rendőrzenekar, és a különleges erők (AOS) tagjai mutatják be a rendőrségi munka sokszínűségét. Több tiszt is szerepet vállat a közös munkában, köztük Mike Bush rendőrfőnök.
Új-zélandi hírességek is csatlakoztak az örömprojekthez: a Black Ferns rögbicsapat kapitánya, a szintén rendőr Fiao’o Faamausili, valamint a maori születésű, értelmezhetetlen táncmozgásával hódító William Waiirua social media influencer.
A toborzóvideó elején és végén feltűnő Zion Leaupepe szintén hivatásos rendőr: az új-zélandi rendőrség újonca volt a felvétel idején.
„Úgy gondoljuk, hogy ez a videó méltó ünneplése az Új-Zélandi Rendőrség azon új munkatársainak, akik a munkába is magukkal hozzák saját egyedi és sokszínű személyiségüket, készségeiket és furcsaságaikat.” (Regan Grafton kreatív igazgató, Ogilvy NZ)
Toborzó kampány kiwi humorral
A videó először az Új-Zélandi Rendőrség Facebook oldalán jelent meg és indult diadalútjára: a megjelenés után kevesebb, mint 24 óra alatt 1,2 millió megtekintést és 20.000 megosztást szerzett. A kampány landoló oldalán (newcops.co.nz) rövid időn belül több száz -köztük számos maori, ázsiai, csendes-óceáni- potenciális jelentkező regisztrált.
A videó hangulatát meghatározó „kiwi humor”, a sokszínű lokálpatrióta karakterek nagyon szerethetővé és szórakoztatóvá teszik ezt a filmet, amelyet az egész világon pozitívan fogadtak.
„Bátorítjuk az embereket, hogy továbbra is osszák meg a videót saját social media csatornáikon keresztül, és címkézzenek mindenkit, akiről úgy gondolják, hogy nagyszerű zsaru lesz” (Mike Bush rendőrfőnök)
A virális terjedést számos együttható segítette. A legnagyobb fegyvertény, hogy a projektbe sikerült bevonni a helyi hivatásosokat (Az ügynökségnek korábban is sikeres együttműködése volt az új-zélandi rendőrséggel), akik hitelesen adták át az üzenetet. A szereplők összetartó csapatként mutatják be a vitathatatlanul sokszínű, lendületes és izgalmas rendőrségi munkát. Az üldözésre épülő koreográfia remekül közvetíti ezt a dinamikát, olyan érzést keltve, mintha kedvenc rendőr sorozatunk előzetesét látnánk.
A kiwi humor pedig ragyogóan működik globálisan is – erre a legjobb bizonyíték a toborzó videó világsikere.
Érdekel a téma?
Neked ajánlom:
- Marketing expert praises police’s viral recruitment video as total cost revealed
- NZ Police – ‘World’s Most Successful Recruitment Video’
- New Zealand Police launches most entertaining police recruitment video yet via Ogilvy NZ
- Police recruitment video reaches 14 million people, with over 1000 signing up