Kevés a rendőr? Segít az Ogilvy!

Mese a rendőrségi toborzásról, amelyet örömprojektté varázsolt a világ egyik legjobb reklámügynöksége.

A helyi kormányzat és a rendőrség ambiciózus törekvése évek óta, hogy Új-Zélandot a világ legbiztonságosabb országává tegye. Ehhez először az egyre nyomasztóbb munkaerő-hiányt kellett leküzdenie:  2017 elején legalább száz munkavállaló hiányzott a hivatásos állományból.

 

Az Ogilvy a sokszínűségre épít

Az  Ogilvy & Mather New Zealand kapta a megbízást, hogy indítson átfogó toborzó kampányt a 18-24 éves, legkülönfélébb készségekkel és képességekkel rendelkező, eltérő etnikumú és hátterű, multikulturális lakosság körében.

A kampány erre a sokszínűségre épült, amely ugyanannyira jellemzi a rendőrségi munkát, mint amennyire az új-zélandi lakosság sajátja. A kihívást az jelentette, hogyan és milyen eszközökkel közvetíthetik a leghitelesebben ezt az üzenetet. Regan Grafton, az Ogilvy NZ kreatív igazgatója úgy döntött, hogy bevonja a projektbe a helyi hivatásosokat, akik lelkesen vállalták a feladatot.

Mike Bush rendőrfőnök, Új-Zélandi Rendőrség

A közel 3 perces reklámfilmben több mint 70 rendőr (köztük hivatásos állományban levő kutya és macska), egy Eagle helikopter és pilótája, egy teljes rendőrzenekar,  és a különleges erők (AOS) tagjai mutatják be a rendőrségi munka sokszínűségét.  Több tiszt is szerepet vállat a közös munkában, köztük Mike Bush rendőrfőnök.

Új-zélandi hírességek is csatlakoztak az örömprojekthez:  a Black Ferns rögbicsapat kapitánya, a szintén rendőr Fiao’o Faamausili, valamint a maori születésű, értelmezhetetlen táncmozgásával hódító William Waiirua social media influencer.

William Waiirua emlékezetes táncmozdulatai

A toborzóvideó elején és végén feltűnő Zion Leaupepe szintén hivatásos rendőr: az új-zélandi rendőrség újonca volt a felvétel idején.

Úgy gondoljuk, hogy ez a videó méltó ünneplése az Új-Zélandi Rendőrség azon új munkatársainak, akik a munkába is magukkal hozzák saját egyedi és sokszínű személyiségüket, készségeiket és furcsaságaikat.”                                             (Regan Grafton kreatív igazgató, Ogilvy NZ)

 

Toborzó kampány kiwi humorral

A videó először az Új-Zélandi Rendőrség Facebook oldalán jelent meg és indult diadalútjára: a megjelenés után kevesebb, mint 24 óra alatt 1,2 millió megtekintést és 20.000 megosztást szerzett. A kampány landoló oldalán (newcops.co.nz) rövid időn belül több száz -köztük számos maori, ázsiai, csendes-óceáni- potenciális jelentkező regisztrált.

A videó hangulatát meghatározó „kiwi humor”, a sokszínű lokálpatrióta karakterek nagyon szerethetővé és szórakoztatóvá teszik ezt a filmet, amelyet az egész világon pozitívan fogadtak.

„Bátorítjuk az embereket, hogy továbbra is osszák meg a videót saját social media csatornáikon keresztül, és címkézzenek mindenkit, akiről úgy gondolják, hogy nagyszerű zsaru lesz”  (Mike Bush rendőrfőnök)

A virális terjedést számos együttható segítette. A legnagyobb fegyvertény, hogy a projektbe sikerült bevonni a helyi hivatásosokat (Az ügynökségnek korábban is sikeres együttműködése volt az új-zélandi rendőrséggel), akik hitelesen adták át az üzenetet.  A szereplők összetartó csapatként mutatják be a vitathatatlanul sokszínű, lendületes és izgalmas rendőrségi munkát. Az üldözésre épülő koreográfia remekül közvetíti ezt a dinamikát, olyan érzést keltve, mintha kedvenc rendőr sorozatunk előzetesét látnánk.

A kiwi humor pedig ragyogóan működik globálisan is – erre a legjobb bizonyíték a toborzó videó világsikere.

Érdekel a téma?

Neked ajánlom: