„Képzeld el…” – amikor a minimalizmus stimulálja a fantáziát

A hamburgi Jung von Matt ügynökség reklámkampányában egyszerű LEGO kockák bizonyítják be, milyen bámulatosan kreatív az emberi elme.

Vajon mit kezd egy kreatív ügynökség néhány tucat színes LEGO kockával? Készít egy pofonegyszerű és zseniális kreatív koncepciót: meghatározott sorrendben és méretben egymásra helyezi őket, a többit pedig rábízza a képzelőerőnkre.

Az egyszerű, minimalista hirdetések mindegyike egy-egy talány. A kockaoszlopok ugyanis különféle rajzfilm karaktereket rejtenek. Olyan klasszikusnak számító, ’90-es évekbeli rajzfilmhősöket, mint Lucky Luke és a mindenre elszánt Dalton fivérek, a Tini Nindzsa Mutáns Teknőcök, a Simpson család tagjai, Asterix-et  és Obelix, vagy a South Park szereplői.

LEGO Imagine kampány, ügynökség: Jung von Matt, 2012.

Nincsenek szükségtelen és zavaró részletek. A minimalizmus mögött azonban mérnöki pontosságú tervezés van: pontos méret -és színarányok működtetik a kreatívot.  Az egyes szereplők ugyanis mindössze ezzel a két attribútummal: a színekkel és az egymáshoz viszonyított méretarányukkal vannak illusztrálva.

A minimalista print sorozat jó példája az okosan megtervezett bevonó marketingnek, amelyben a kreatív koncepciót a befogadó képzelőereje működteti. Vevőcsalogató mondatok, nagyszerű headline-ok és vizuális orgia helyett a szürkeállományt mozgatja meg és teszi ezt játékosan, egyszerűen és szórakoztatóan – tökéletesen leképezve a márka lényegét és értékeit.

A talányok megfejtésének jutalma pedig a rácsodálkozás öröme.

A kampány elsősorban a fiatal szülőket célozza, azokat, akik jól ismerik ezeknek a klasszikus rajzfilmeknek a képi világát. A „Képzeld el” kampányüzenet tökéletesen illeszkedik a LEGO filozófiájához: használd a fantáziád és alkoss! A minimalista megközelítés pedig szól arról is, hogy a kevesebb néha több.

Érdemes néha visszatérni az alapokhoz, hiszen a LEGO hihetetlenül bonyolult művek megalkotására is alkalmas készleteinek a  fundamentumát mind a mai napig ezek az alapkockák képezik.

A 2012-es kreatív koncepcióval szemben többen felvetették, hogy az ötlet nem újkeletű, de teljes értékű koncepcióként kidolgozva mindenképpen a hamburgi kreatív csapaté az érdem.  Sokkal érdekesebb szempont, hogy a LEGO kampány olyan karakterekre épít, amelyek nem részei a LEGO univerzumnak: az alkotók rendkívül ötletesen és okosan kerülték ki a jogdíjakkal kapcsolatban esetlegesen felmerülő problémákat. Hiszen a szereplőket mégiscsak a hirdetés befogadója képzeli az egyes kockákba…

Érdekel a téma?

Neked ajánlom: