„Itt az ideje csinálni valamit azzal az átkozott órával!”

A reklámtörténet egyik leghíresebb headline-jának is meg van a maga története.  Hol és hogyan gyűjtött inspirációt Ogilvy a Rolls-Royce hirdetéshez?

1958-ban Ogilvy hosszú heteket töltött a márka alapos megismerésével: csapatával ellátogatott a Rolls-Royce gyárba, végignézte a gyártás folyamatát és beszélt az alkalmazottakkal. Több hetet töltött azzal, hogy tüzetesen végigolvassa az összes rendelkezésre álló szakmai anyagot.

Minden bizonnyal találkozott Howard Gossage 1933-as Land Rover reklámjával. Gossage főcíme így szól:

At 60 miles an hour the loudest noise in the new Land-Rover comes from the roar of the engine”.

Ogilvy rolls royce hirdetés
David Ogilvy: Rolls-Royce hirdetés, 1958.

Az elektromos óra is megjelenik egy másik gépkocsihirdetés címében is, melyet a BBDO egyik szövegírója készített a Pierce-Arrow márka részére:

„The only sound one can hear in he new Pierce-Arrows is the ticking of the electic clock”.

A valódi forrás azonban egy műszaki szerző idézete volt a The Motor magazinból (voltaképpen ez a mondat került a címbe). A zseniális headline ettől függetlenül Ogilvy munkája, aki rátalált egy szakmai magazin szövegtengerében arra az egyetlen mondatra, amelyik a legtökéletesebben működik az adott hirdetésben.

Érdekes adalék, hogy amikor Ogilvy megmutatta a Rolls-Royce főmérnökének a tervezetet, az szomorúan ingatta a fejét:

Itt az ideje csinálni valamit azzal az átkozott órával”.

Érdekel a téma?

Neked ajánlom: