Skip to content
  • Kezdőlap
  • Szerzőink
  • METU-s vendégszerzőink
  • Kapcsolat

Sztorik a reklám, a marketing és a kommunikáció világából

Main Navigation
  • Kezdőlap
  • Szerzőink
  • METU-s vendégszerzőink
  • Kapcsolat

Mi történik, ha hagyod a grafikust tervezni?

Posted on 2018-12-032021-04-15 By Kőteleky Aywee

Nem feltétlenül kell a kreatív szakmában dolgozni ahhoz, hogy tudjuk, mennyi panasz van az ügyfelekre. És persze fordítva. Az ügyfél mindig hülye, a kreatívot meg ugye azért fizetik, hogy “nagyobb legyen logó”

Persze a kérdés ennél összetettebb. Amikor az ügyfél kreatívhoz fordul, néha egészen konkrét elképzelése van, hogy mit szeretne látni, de a legtöbb esetben tanácstalan. Meg tudja fogalmazni az érzéseit, céljait, azonban – mivel nem ez a szakmája ? vizuálisan nem látja a megvalósítást. Nem is kell. A kreatív se ért a generálkivitelezéshez vagy az adójogi tanácsadáshoz, éppen ezért keressük meg egymást.

A probléma legtöbbször abból adódik, hogy a megrendelő nem tud megbirkózni azzal a ténnyel, hogy valamihez nem ért, és akkor is rángatja a gyeplőt, mikor engedni kellene.

Gyakran előfordul az is, hogy a megrendelő nem tudja elengedni a saját ízlésvilágát és kizárólag a saját szemüvegén keresztül dönt arculati kérdésekben. Természetesen fontos, hogy a menedzsment is elégedett legyen a  végeredménnyel, de azért valljuk be, igen ritkán fordul elő, hogy a menedzsment lefedi a vállalkozás célcsoportját…

A kreatív tervezés egy összetett, értékteremtő munka, nem csupán arról van szó, hogy megpróbálunk létrehozni “valami esztétikusat”.

Szerencsére akadnak olyan ügyfelek is, akik átengedik az irányítást a kreatívnak.

Idén nyáron kerestek meg egy tárlat arculatának megtervezésével.

A MURDER – A gyilkos tárlat már rendelkezett egy korábbi arculattal. A cél ennek az arculatnak az újrateremtése volt, mert a korábbi verzió nem tükrözte a tárlat igazi szándékát.  Sokkal inkább hatott félelmetes, öncélú ijesztgetésnek, mintsem egy interaktív, történelmi tényeken alapuló kiállításnak.

Részletes brief-et és minden fontos információt megkaptam  a tervezéshez. Bíznak a szakértelmemben és nyitottak voltak a javaslataimra. A hatékony közös munka eredményeként pedig gyorsan megszületett a végleges arculat és a weboldal is.

Minden grafikai elem hordoz mögöttes tartalmakat. A logóban szereplő piros forma a vér szimbóluma, ahogyan a többi felületen is alkalmazott körök is, mindazonáltal ezek másodlagosan az élő dokumentumfilm jelzőre is utalnak (record jelzés piros köre). A felborult betűk jelképezik az áldozatokat a betűtávolságok és sorkizárások pedig igazodnak a téma zaklatottságához. A logó gyakran van térbe elhelyezve  (lebegve, kitakarva valamilyen részlet által), ez utal arra, hogy a tárlat során a valódi helyszínek másában, magunk is részesei leszünk a térnek.

A megrendelő részletesen meghatározta, hogy melyik ablak/ajtó felületre pontosan milyen szöveges tartalom kerüljön. Hamar körvonalazódott, hogy ha ezt maradéktalanul követem,  megöljük az arculatot. Szerencsére nem kellett ennél több érv, szabad kezet kaptam a probléma megoldására.

Azt gondolom, hogy a teljes arculaton érezhető, hogy egy jól átgondolt koncepciót visz végig, konzekvensen. Ezt a fajta következetességet kizárólag az ügyfél együttműködésével tudtam végig tartani.

Fontosnak tartom, hogy ne csupán egy alapcsomagot kapjon az ügyfél, hanem egy olyan útmutatást és szabályok összességét, ami hosszútávon is tartható és stabil keretet ad  a vizuális megjelenésre. Azonban a megrendelő feladata az, hogy kellő teret és bizalmat adjon annak az embernek, akinek lássuk be… jó ideje ez a szakmája.

Véleményem szerint, mikor a kreatív kellő bizalmat kap a megrendelőtől, mindig valami nagyon komplex és jó dolog tud születni.

És mi történik, ha hagyod a grafikust tervezni? A dizájnnal sikerült elnyerni a  9. WOLDA (Worldwide Logo Design Award) Award of Excellence díját.  (wolda.org)

Ezúton is köszönöm a közös munkát, Nektek pedig a figyelmet!

A teljes arculat megtekinthető itt!

Ez is érdekelhet:

Oszd meg, ha tetszett!

Share on Facebook Share on Twitter Share on Pinterest Share on LinkedIn Share on Email

Written by Kőteleky Aywee

Festő és képzőművész, aki hivatását az alkalmazott művészetben találta meg. Grafikusként, majd ügynökségi art directorként 14 éve vesz részt cégarculati, valamint offline és online márkakommunikációs projektetekben. Vallja, hogy a kreativitás nem öncélú, hanem értékteremtő energia. Szabadidejében fest és könyvborítókat tervez. Munkáit beválogatták az Ausztrál Capsules Book Leaders In Contemporary Illustration kiadványba.

Recommended

  • A kreatív halálát, vagy inkább a kreatívgyártás új jövőjét jelentik a DCO rendszerek?
  • 6+1 kipróbált recept, hogyan kergesd őrületbe a grafikusod
  • His Master’s Voice – egy ikonikus logó kalandos története
  • Magyar siker a legjelentősebb kreatív portfólióban

Post navigation

Mi a sikeres nyereményjáték titka?
A Marketing IQ “születése”

Leave A Comment Válasz megszakítása

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

6 − kettő =

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Legutóbbi bejegyzések

  • A TikTok lehetséges szerepe a gyógyszermarketingben
  • Vajon ez volt a legmélyebb pont? A 2022-es marketing trendek kiértékelése
  • #marketingpunk évértékelő 2022
  • Megjelent a Marketing- és PR-tevékenység az egészségügyben című kézikönyv
  • S.Ö.R. – avagy Social „Örökzöld” Responsibility a Heinekennél

Címkék

apollo 11 apollo program bánki attila david abbott digitális marketing digitális trendek Facebook google gyógyszermarketing Heineken hirdetés holdraszállás karácsony keresőoptimalizálás Kiss Csaba logó madison avenue mad man marketing marketingtitkok metropolitan egyetem metu metu digitális marketing metu mba nasa ogilvy omega Papp-Váry árpád plakátművészet reklám reklámhordozó reklámtörténet rendezvény rendezvényszervezés Sas István seo sz?molócédula tiktok tv spot usp vermis volvo vírusmarketing Yearcompass ügynökség

Keresés a blogon

Kategóriák

  • Edukáció (40)
  • Gyógyszermarketing (9)
  • Kommunikáció (13)
  • Kreativitás (72)
  • Live Communications (6)
  • Marketing (63)
  • Piackutatás (3)
  • Reklám (87)
  • Reklámetika (4)
  • SEO (6)

Menü

  • Kezdőlap
  • Szerzőink
  • METU-s vendégszerzőink
  • Kapcsolat

Jó, hogy itt vagy!

Kipróbálnád magad vendégszerzőként? Mesélj, sztorizz Te is a marketingtitkok blogon! Vedd fel velünk a kapcsolatot!

Legnépszerűbb bejegyzések

  • Kreativitás , Reklám
    A MÜSZI legendája

  • Marketing
    Vajon ez volt a legmélyebb pont? A 2022-es marketing trendek kiértékelése

  • Kreativitás , Reklám
    Építőipari reklámok faék egyszerű üzenettel

  • Chokito csokoládé reklám
    Kreativitás , Reklám
    A humorral töltött csokoládé reklámok dicső emlékezete

Sztorik a reklám, a marketing és a kommunikáció világából | Éljen a reklám, az őszinte hazugság és a fényviszonyokat megváltoztató kreativitás! I Copyright © 2021. All rights reserved

A weboldalon a minőségi felhasználói élmény érdekében sütiket használunk.

Ezeket a beállítások oldalon lehet módosítani.

marketingtitkok blog
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.

Feltétlenül szükséges sütik

A feltétlenül szükséges sütiket mindig engedélyezni kell, hogy elmenthessük a beállításokat a sütik további kezeléséhez.

Amennyiben ez a süti nem kerül engedélyezésre, akkor nem tudjuk elmenteni a kiválasztott beállításokat, ami azt eredményezi, hogy minden egyes látogatás alkalmával ismételten el kell végezni a sütik engedélyezésének műveletét.