Használd a nyereményjátékot adatbázis építésre, fogyasztói profilozásra, és nem utolsó sorban a versenytársaiddal szembeni megkülönböztetésre!
A marketingaktivitások során egyre gyakrabban kapnak kiemelt szerepet a nyereményjátékok, de tévedés azt gondolni, hogy ezek az eszközök kizárólag az értékesítés-ösztönzésére alkalmasak.
A nyereményjátékok pszichológiáját tekintve, mindenképpen elsősorban a nyerés élményére szükséges alapoznunk, hiszen ösztönösen szeretünk a nyertesek táborába tartozni. Fogyasztóként pedig akkor értékeljük, ha azt érezzük, hogy nekünk és rólunk szól!
#Tipp:
Fogyasztó számára könnyen elérhető ajándékokat válasszunk, pl. vásárlást követő, azonnali, garantált ajándékot!
Alkalmazzunk célcsoport-monitoringot: figyeljünk az átlag vásárlási értékre, a vásárlás szezonalitására és a vásárlóink szokásaira!
A játék ideje alatt folyamatosan jutalmazzuk és egyben ösztönözzük további vásárlásra fogyasztóinkat! A jutalmazás nem csak a nyeremények számában nyilvánulhat meg, hanem további célcsoport-specifikus akciókkal, személyre szabott ajánlatokkal is jelenjünk meg.
#Tipp:
Hűségprogram kialakítása ezen időszak alatt, kupon ajánlatokkal és extra ajándékokkal! Minél színesebb partneri portfólióval érdemes dolgoznunk, mivel az eredmény így garantált!
Átlátható kommunikáció, egyszerű lépések! A nyereményjáték meghirdetésekor a légyeges elemekre koncentráljunk. Legyünk tisztában azzal, hogy naponta több ezer inger éri az agyunkat, így az legtöbbször energiatakarékos üzemmódba kapcsol, hogy zökkenőmentesen tudjuk befogadni az információkat.
#Tipp:
Egyszerű, könnyen befogadható és értelmezhető legyen az üzenet, a lényeg legyen kiemelve!
Végül tegyünk személyessé az élményt a vásárlóknak! Legyünk napra készek a felmerült kérdések esetén, és fordítsunk figyelmet az utókommunikációra is!
#Tipp:
Értékeltessünk nyereményjátékunkat a fogyasztóval, kérjünk visszajelzést. Ezek a visszajelzések rengeteg hasznos információt nyújthatnak, amelyeket felhasználhatunk a jövőbeni aktivitásaink tervezése során.
Képek forrása: morguefile.com, pixabay.com