A 2016-os Super Bowl-on bemutatott Audi R8 reklám nem csak megdöbbentő (90 mp-es) hosszával tűnt ki a megszokottan erős reklámmezőnyből. Ez a spot igazi műalkotás: megrendítő, erős és inspiráló mese egy nyugalmazott űrhajósról, aki az egekbe repít valamennyiünket…
A történet főszereplője egy idős asztronauta, a „Parancsnok”, aki megtörten, az élettel való kapcsolatát elveszítve üldögél szobájában. A falon és a vitrinekben az Apollo űrprogram relikviái az űrhajózás hőskoráról vallanak és sejtetik a Parancsnok múltját. Ebbe a környezetbe érkezik meg a fia, aki szomorúan látja, hogy az apja megint hozzá sem nyúlt az ételhez. Odalép apjához és így szól: „Gyere velem, Parancsnok!” – majd átadja neki az Audi R8-as kulcsait.
Ettől kezdve a történet izgalmas fordulatot vesz. Összekeveredik a múlt és a jelen: az idős férfi a szemünk előtt éli újra élete legszebb napjait. Láthatjuk ereje teljében, amikor ifjú asztronautakánt Cape Canaveral-on beszáll az Apollo űrhajóba. Ugyanaz az égő tekintet szegeződik az Audi R8 űrtechnológiát megszégyenítő műszerfalára, mint amelyik a bajtársaira szegeződött a kilövés eksztatikus pillanatában.
A Parancsnok elindítja a sportkocsit és a Saturn-V rakéta is feldübörög az indítóállomáson: így száguld az űrhajó és a sportautó, apa és fia.
Vajon melyik fiú nem álmodozott arról, hogy egyszer meghódítja a Holdat? A korabeli hang -és képfelvételek segítenek visszaidézni a világűr meghódításának pillanatát és a gyermeki sóvárgást az után, hogy részesei lehessünk mi is ennek a kalandnak. Ez a spot nagy varázslata, hiszen erre a gyermeki álomra építve szólítja meg a 40+-os férfiakat: a fizetőképes célcsoportot. A koreográfia pontosan adagolja az érzelmi impulzusokat: a semmivel sem összetéveszthető földi irányítás (CAPCOM) visszaszámlálását, az arcokon tükröződő érzelmeket, az önfeledt öröm pillanatát.
A reklám ennél messzebbre is visszanyúlik, hiszen az apa-fiú kapcsolat, a másik megbecsülése, a gondoskodás, a technológia szeretete szintén erős emocionális üzenetet hordoz. Ugyanez mondható el magáról az alapszituációról is, hiszen tudatalattinkra erősen hat az is, hogy egy „szuperhőst” látunk elesetten, törékenyen, megöregedve – emberien. Mindezt óramű pontossággal erősíti a zseniális zeneválasztás: David Bowie Starman című zenéje mindenképpen telitalálat (egyben az alkotók tisztelgése a 2016 januárjában elhunyt zenész előtt).
A „The Commander” azon reklámok kiemelkedő példája, amely megmutatja, hogyan lehet egy világmárkát okosan, elegánsan és emocionálisan építeni. Mert nagyon is tudatos, mesteri márkaépítés zajlik, amelyik összeköti a brand-et az űrutazással, a férfiak gyermekkori álmaival, a száguldás és a technológia szeretetével. Bármennyire maszkulinnak tűnik ez a reklám, ugyanannyira szól az (apa-fiú) kapcsolatról, a barátságról, az együtt megélt örömről. Mindezek az értékek pedig beszivárognak az AUDI márka imidzs szettjébe is.