Employer branding a TikTok-on?

Általános kiírások helyett mutassátok meg magatokat!

Versenyképes fizetés, család- és kutyabarát munkahely, szakmai fejlődési lehetőség, panorámás iroda… Nagyon fontos információk a munkakeresők számára, ugyanakkor legyünk őszinték, ezekre ma már nem feltétlenül kapja fel a fejét senki. Az, hogy van az irodában kávé, és dolgozhatunk 1-2 napot otthonról, már-már szinte alapelvárás – főleg, ha Z generációs kollégákról beszélünk…

 

A TikTok, mint Employer Branding eszköz

„Mi egy igazi család vagyunk”, „Nálunk mindenki jól kijön a másikkal”, „Annyira jófejek vagyunk”. Ezek azok a mondatok, amiket szinte minden elsőkörös interjú során hallottunk már munkakeresés közben, aztán ezek az állítások vagy beigazolódnak, vagy nem.

De akkor mégis hogyan tudjátok megmutatni a potenciális jelöltek számára, hogy tényleg olyan munkahely vagytok, ahová (az alap kondíciók mellett) a hangulat és a társaság miatt is érdemes jelentkezni?

@vermis.production

Nálatok is van kevésbé kedves munkatárs? 🤣 @Izabella Takács @Dávid Kocsis #marketing #marketingügynökség #tiktokügynökség #vermis #vermisproduction #iroda #irodaiélet #officelife #fyp #fy #foryourpage #foryoupage #budapest #kolléga #vicces #neked #nekedbe #pusztuljonforyouba #munka

♬ eredeti hang – Dianayesiam

Mit szólnátok ahhoz, ha azt mondanám, a TikTok egy tökéletes platform arra, hogy megmutassátok magatokat? Bizony, az a sokak által még mindig trash-nek tartott oldal 2024-ben már óriási szerepet játszik az employer branding során, éppen ezért erősen javaslom, hogy tudatosan, ugyanakkor 100%-osan őszintén és magatokat adva, kezdjétek el használni a TikTok-ot üzleti oldalként is!

Ha kétségeitek vannak afelől, hogy jó ötlet egy cukrászdának, marketing ügynökségnek, vagy akár egy logisztikai vállalkozásnak olyan csatornát indítani, ahol a szolgáltatásokon és termékeken kívül a csapatot is bemutatnátok, nézzünk meg egy konkrét példát a Vermis Production csatornáján keresztül.

 

Esettanulmány: hogyan csináltunk népszerű, ügynökségi TikTok csatornát?

2022-ben egyre több ügyfelünk szeretett volna tartalmakat a TikTok-on, ezért annak érdekében, hogy megtanuljuk jól használni a platformot, elindítottuk a Vermis saját csatornáját. Eleinte órákat ötleteltünk 1-1 tartalmon:

  • ki szerepeljen benne?
  • mi legyen a szöveg?
  • milyen szögből kamerázzunk?
  • elhangozhat vajon a videóban az a szó, hogy hülye?
  • egyáltalán, milyen tartalmat gyártsunk a TikTok-ra?

Úgy döntöttünk, hogy kizárólag magunkat mutatjuk meg: kik vagyunk, mit csinálunk, hogy telik egy napunk marketinges szakemberként. Aztán nagyjából a hatodik videó környékén kipróbáltunk egy akkor éppen aktuális trendet: mindenféle beállítás és gyakorlás nélkül felvettünk egy 5 másodperces videót, ahogy az egyik kollégánk evett, és mérges fejet vágott, amikor valaki megzavarta őt étkezés közben. A videó organikusan közel 40.000 emberhez ért el – itt pedig egyből vérszemet kaptunk: eldöntöttük, hogy nagyon laza, nagyon vicces, mindenféle erőlködés mentes csatornát fogunk csinálni.

@vermis.production

Taggeld be a főnököd, és tuti kapsz emelést! 😂😂😂 @NicoleKunsztmann #marketing #marketingügynökség #tiktokügynökség #vermis #vermisproduction #iroda #irodaiélet #officelife #fy #fyp #foryou #foryourpage #vicces #poén #kolléga #magyartiktok #irénke #vargairen

♬ eredeti hang – Kiss Bálint

Ha ma valaki felmegy a Vermis TikTok csatornájára, közel 150 olyan tartalommal fog találkozni, mely egytől egyig minket, a csapat tagjait, az irodai élet szépségeit, a (főleg fehérgalléros) munkavállalókra jellemző tipikus eseteket, szokásokat mutatja be humoros, olykor-olykor obszcén, és brutálisan őszinte stílusban, több százezres nézettséggel.

Ma már nem tudunk úgy megbeszélésre menni (legyen szó meglévő, vagy potenciális ügyfelekről), hogy ne ismerné legalább 1 ember a csatornánkat, de a legnagyobb büszkeségünk, hogy az elmúlt másfél évben 2 olyan kollégánk is csatlakozott hozzánk, akik a TikTok-on találtak meg minket.

@vermis.production

Ki járt már így? 🤣 @attila_banki @Dávid Kocsis @Adri Balog @NicoleKunsztmann #marketing #marketingügynökség #tiktokügynökség #vermis #vermisproduction #iroda #irodaiélet #officelife #fy #fyp #foryou #foryourpage #vicces #kolléga #budapest #neked #nekedbe #pusztuljonforyouba #másnapos #munka

♬ original sound – razorka77

Ráadásul a legszebb az egészben, hogy nem is tudatosan kerestük őket – mindketten úgy érkeztek, hogy a gondosan elkészített önéletrajzukkal bekopogtak hozzánk: ők márpedig ehhez a csapathoz szeretnének csatlakozni, mert a videóink alapján úgy érzik, a személyiségük tökéletesen illene a mi közösségünkbe. És így is lett.

 

Fontos az önazonosság

A legnagyobb bizonyossággal merem állítani: az employer branding során nagyon fontos szerepet tölt be a TikTok, hiszen kiválóan be tudjátok mutatni magatokat az embereknek, és valódi képet tudtok festeni magatokról a potenciális kollégák számára.

Ha úgy döntötök (és remélem így lesz), hogy elindítjátok saját vállalkozásotok csatornáját, figyeljetek a következőkre:

  • mindig maradjatok önazonosak – ne forgassatok olyan tartalmakat, amik valójában nem igazak rátok
  • merjétek elengedni magatokat, hiszen 2024-ben nem azzal fogjátok megtalálni a következő csapattagot, ha elmondjátok, hogy jófejek vagyok – mutassátok meg, hogy tényleg egy különleges közösség a tiétek
  • ne féljetek attól, hogy mit szólnak majd a versenytársak – eleinte kinevetnek majd, aztán tőletek veszik az ötleteket a következői videóikhoz! 😉

Adri további cikkeit a marketingtitkok blogon itt olvashatod!