KreaTúra: ilyen, amikor két marketinges visz be az erdőbe

Kreatúra címmel marketingkommunikációs podcastot indított két reklámszakember: Hegedűs Pál és Jacsó Péter.

Pali és Péter két évtizede dolgoznak a kommunikációs szektorban. Legújabb projektjükben A Marketing és a Reklám Nagy Kérdéseit vitatják meg  sztorizva és rengeteg szórakoztató példán keresztül.

A KreaTúra podcast nagy vívmánya, hogy ugyan még csak az első adásoknál tart, de már most tetten érhető a saját nyelv és stílus. A reklámosokhoz és marketingesekhez a saját nyelvükön szólnak ugyan, de végig kikacsintanak a sorok között, ami a szakmaiság mellett igen szórakoztatóvá is teszi az egyes epizódokat. Olyan podcast ez, amit bátran „fogyaszthat” az is, aki csak most ismerkedik a marketinggel, vagy éppen tanulja a szakma fortélyait.

Az eddigi adásokból úgy tűnik, a felállás marad: két állandó szakértő ütközteti álláspontját és osztja meg tapasztalatait. Pali és Péter eltérő háttértudással és nézőponttal keresik az igazságot, miközben a hallgatót is gondolkodásra, új kérdések felvetésére ösztönzik.

Külön öröm számomra, hogy a műsorvezetők nagy rajongói a reklámtörténetnek: adásonként fél tucat reklám kerül a célkeresztjükbe. A sztorik, anekdoták, színes háttérinformációk pedig jól adagolva kitartanak az egész műsor alatt.

A KreaTúra másik nagy vívmánya, hogy kendőzetlen őszinteséggel foglalkozik az ügyfél-ügynökségi kapcsolatokkal. Mivel mindkét szakember megjárta az ügynökségi és az ügyféloldalt is, ezért mindenképpen érdemes ezekre a finomra hangolt edukációs üzenetekre is odafigyelni, hiszen valamennyien tanulhatunk belőle. Mindkét oldal egyformán eredményorientált: a szoros ügyfél-ügynökségi kapcsolat pedig ideális esetben bátrabb kampányokat és jobb értékesítést jelent.

 

Az első epizód magát a brief-jelenséget járja körbe, rengeteg sztorival, értékes háttérinformációval és helyénként sírva röhögős megállapításokkal. Az egyetemeken hosszú időn keresztül sajátítják el a hallgatók a briefírás fortélyait, mégis rengetegszer előfordul, hogy ezen a ponton homok már homok kerül a gépezetbe. Kinek a feladata és az érdeke a megfelelő brief elkészítése? Mi történik, ha a brief félremegy? Ez utóbbi kérdésre válaszul egy igen érdekes sztorit is kapunk, amelyben főszerepet kap George Bush.

A műsorban arra a fontos kérdésre is választ kapunk, hogy kell-e egyáltalán az ügyfélnek értenie a briefeléshez? Annyit elárulok, hogy meglepő konszenzusra jutnak a műsorvezetők…

 

A második adás a „lenyúlás” és az inspiráció közötti vékony határvonalat térképezi fel. Megmutatja, hogy a két fogalom valójában egymás nélkül nem létezik. Talán minden csak szemszög kérdése: ami bizonyos optikából pofátlan lenyúlásnak számít, az más nézetből akár világ legeredetibb ötlete is lehet.

Az adásból az is kiderül, hogy kik azok a kreatívan inspirálódó „múzsák”, akik hatással vannak a két műsorvezetőre..

A harmadik rész témája a trash reklámok szerepe és hatása, a podcast november 1-től lesz hallgatható.

Ha érdekel a téma, ne felejts el feliratkozni a KreaTúra csatornáira a legújabb adásokért:

 

Néhány szó a műsorvezetőkről

Jacsó Péter Tivadar szenvedélye a digitális média, ezzel foglalkozik 20 éve, mint a Jacsomedia Digitális Ügynökség kreatív vezetője. Szabadidejében gitárjait nyúzza, vagy a futócipőit koptatja.

Dekoratőrként kezdte a pályáját, de hamar rádöbbent, hogy az öntapadós fólia nyáron nyúlik, télen törik, vagyis csak a probléma van vele. Ezért váltott digitális reklámra. Legszívesebben online marketinggel foglalkozik. Szívesen vesz részt digitális termékek vizuális és UX tervezésében. Emellett a folyamatok kidolgozása és optimalizálása is izgalmas kihívást jelent a számára.

Szeretné megosztani a tapasztalatait, hogy lerövidítse mások fejlődését. Ehhez a KreaTúra podcast jó csatorna, egyben egy olyan terület, amiben kihívást és fejlődési lehetőség van.

Ezt a podcastet olyanoknak ajánlja, akik akár ügyfél oldalon, akár produkciós szakemberként érintettek a marketing és kreatív fejlesztésekben. Ehhez andak adásról-adásra inspirációt és új ismereteket.

Hegedűs Pál és Jacsó Péter

Hegedűs Pál a Brandventure reklámügynökség vezetője, közgazdász, az ütős reklámok megszállottja. Civilben 2 gyermekes apuka fél tucat hobbival a vinyl lemezektől a gasztronómián át a squashig. A külkeren végzett reklám szakirányon. Nagy hatással voltak rám Harsányi Dávid órái, ahova külsősöket is hívott előadni. Innen eredezteti a lelkesedésem a reklámok iránt.

Ügyfél oldalon marketingesként kezdett el dolgozni, több multinál megfordult az Unilevertől a  l’Oréalig. Az elmúlt évtizedet reklámügynökség-vezetéssel töltötte.

Erős gyártási fókusszal rendelkezik, szakterülete az irodadekor, üzletberendezés és a POS fejlesztés. Foglalkozik marketingstratégiával, és hatásmechanizmus elemzéssel. 24 órában ontja magából a reklámsztorikat, ezért a KreaTúra podcast egy organikus médium ennek kicsatornázására. Imádja a frappáns, meglepő történeteket. A reklámvilág erre épül. Ezekből mutatja be a legjobbakat az adásban.

Pál szerint első sorban azoknak lehet hasznos a műsoruk, akiket érdekel a kreatív munka és szeretnének belesni a színfalak mögé. Tágabb értelemben véve mindenkinek, aki szereti a reklámokat és azoknak is, aki nem, mert mindkét tábor talál muníciót az érveihez.