Karácsonyi könyvajánló! Andy Nairn: A szerencse stratégiája

A Reklámtörténet Könyvek 9. könyve a szerencséről szól. Ahogy az alcím is mondja: 40 jó tanács, hogyan szegődhet mellénk a szerencse a márkaépítésben. A könyv megjelenése sem véletlenül esik péntek 13-ra 🙂

 

Hogy kicsoda Andy Nairn?

Először is tisztázzuk, hogy Andy Nairn nem akárki a szakmában. 2013-ban alapította társaival a Lucky Generals nevű kreatív ügynökséget, amely öt egymást követő évben került a Campaign magazin által meghirdetett „Az Év Ügynöksége Díj” shortlistjére. Andy-t három egymást követő évben is az Egyesült Királyság legjobb stratégiai tervezőjének választották, a Business Insider rangsorolása szerint egyike a reklámvilág Top 5 kreatív szakemberének. Talán túlzás nélkül állítható, hogy világ egyik legelismertebb márkastratégája.

Andy Nairn

Életútja elég érdekes: jogot tanult az Edinburghi Egyetemen, de végül a reklámiparban kötött ki (pont a napokban beszélgettünk egy barátommal arról, hogy ez a fajta útkeresés mennyire tipikus  már ebben a szakmában).

Andy Nairn ügynöksége számos sikeres kampányt tervezett olyan nagy márkák számára, mint az Amazon, a Yorkshire Tea, vagy éppen a brit Munkáspárt.

Andy Nairn első könyve, a „Go Luck Yourself” (az új magyar kiadásban: A szerencse stratégiája) 2021-ben, az Egyesült Királyságban jelent meg a Harriman House gondozásában. Az olvasók és kritikusok értékelték Nairn humoros és közvetlen stílusát, valamint a könyv gyakorlati tanácsait és inspiráló történeteit, amelyek segítenek a szerencse tudatos kihasználásában.
Most pedig végre itthon is megjelent a Reklámtörténet könyvek sorozat legújabb kiadványaként!

 

A szerencse stratégiája

A könyv röviden arról szól, hogyan lehet a szerencsét tudatosan kihasználni a mindennapi életben és az üzleti világban (no meg persze a reklámcsinálásban). A könyv 40 gyakorlati módszert mutat be remek példákkal, annak illusztrálására, hogyan lehet a szerencsét „előidézni” és megragadni céljaink eléréséhez.

A könyv tele van inspiráló történetekkel és példákkal, amelyek segítségével az is megtudható, hogyan lehet a szerencsét a marketing és a márkaépítés szolgálatába állítani.

Nairn arra ösztönzi az olvasókat, hogy keressék meg és használják ki a szervezetükben rejlő rejtett lehetőségeket és erőforrásokat és ismerjék fel a lehetőségeket váratlan helyzetekben,amelyek elősegíthetik a márka sikerét. Megtanít jó értelemben opportunistának lenni és nem félni a kudarcoktól: számos példát felhoz annak illusztrálására, hogyan lehet a balszerencsés helyzeteket is pozitív eredményekre fordítani, és hogyan lehet tanulni a hibákból. Nem utolsósorban az is megtanulható Nairn könyvéből, hogy a szerencse gyakorolható: a szerző tanácsokat ad arra vonatkozóan is, hogyan lehet tudatosan is tenni a szerencséért a mindennapokban.

Aki annak idején örömét lelte Tim Harford: Alkotó rendetlenség című könyvében, Andy Nairn írása is garantáltan el fogja varázsolni. Mindkét szerző arra bátorít, hogy a kihívásokat és a nehézségeket lehetőségként kezeljük. Harford a káosz és a rendetlenség előnyeit hangsúlyozza, míg Nairn a balszerencsés helyzetek pozitív eredményekre fordítását mutatja be. Arra ösztönzik az olvasókat, hogy a hagyományos gondolkodásmódon túlmenően keressenek új lehetőségeket és megoldásokat.

 

Kinek ajánlom Andy Nairn könyvét?

Elsősorban a marketing és a reklám szerelmeseinek. A kreativitás, a rugalmasság, a kihívásokhoz való pozitív hozzáállás mind olyan tulajdonságok, amelyek a mi szakmánkban nélkülözhetetlenek (ha másért nem, akkor azért, hogy ne kopjunk csapágyasra idő előtt). A szerencse stratégiája telis-tele van üzleti, marketinges és kulturális esettanulmányokkal és sztorikkal, amik így, vagy úgy a szerencséhez kapcsolódnak. Ezek java része olyan történet és példa, amivel lehet villantani egy prezentáción vagy akár egy családi vacsorán.
A könyv magyar változata azért is különleges, mert a fordítója Limdauer András kreatívigazgató, aki szakmabeliként nagy alázattal és szakértelemmel nyúlt az eredeti szöveghez, és utána több körös, szigorú szerkesztési folyamaton esett át Kovács Levente kreatívigazgató, a Reklámtörtérténet alapítójának jóvoltából.
Ajánlom a könyvet azoknak is, akik most kezdenek ismerkedni a Reklámtörténet könyvsorozattal, kiváló kapudrog ezekhez a bitang jó szakmai könyvekhez!
Szóval ne habozz: gyakorold Te is a szerencsét és ajándékozd meg magad, vagy a párod Nairn remek és szórakoztató könyvével!
Könyvadatok:
  • Andy Nairn: A szerencse stratégiája
  • Kiadó: Reklámtörténet könyvek
  • Megjelenés: 2024. december 13., péntek 🍀
  • Fordította: Limdauer András
  • A szöveget szerkesztette, a fordítást az eredetivel egybevetette, és a jegyzeteket írta: Kovács Levente
  • Borítóterv: Kovács Lehel
  • Korrektor: Kótai Katalin
  • Tördelés, tipográfia: Pelbárt András
  • Megrendelhető a Reklámtörténet webshopján