A Reklámtörténet Könyvek 9. könyve a szerencséről szól. Ahogy az alcím is mondja: 40 jó tanács, hogyan szegődhet mellénk a szerencse a márkaépítésben. A könyv megjelenése sem véletlenül esik péntek 13-ra 🙂
Hogy kicsoda Andy Nairn?
Először is tisztázzuk, hogy Andy Nairn nem akárki a szakmában. 2013-ban alapította társaival a Lucky Generals nevű kreatív ügynökséget, amely öt egymást követő évben került a Campaign magazin által meghirdetett „Az Év Ügynöksége Díj” shortlistjére. Andy-t három egymást követő évben is az Egyesült Királyság legjobb stratégiai tervezőjének választották, a Business Insider rangsorolása szerint egyike a reklámvilág Top 5 kreatív szakemberének. Talán túlzás nélkül állítható, hogy világ egyik legelismertebb márkastratégája.
Életútja elég érdekes: jogot tanult az Edinburghi Egyetemen, de végül a reklámiparban kötött ki (pont a napokban beszélgettünk egy barátommal arról, hogy ez a fajta útkeresés mennyire tipikus már ebben a szakmában).
Andy Nairn ügynöksége számos sikeres kampányt tervezett olyan nagy márkák számára, mint az Amazon, a Yorkshire Tea, vagy éppen a brit Munkáspárt.
A szerencse stratégiája
A könyv röviden arról szól, hogyan lehet a szerencsét tudatosan kihasználni a mindennapi életben és az üzleti világban (no meg persze a reklámcsinálásban). A könyv 40 gyakorlati módszert mutat be remek példákkal, annak illusztrálására, hogyan lehet a szerencsét „előidézni” és megragadni céljaink eléréséhez.
A könyv tele van inspiráló történetekkel és példákkal, amelyek segítségével az is megtudható, hogyan lehet a szerencsét a marketing és a márkaépítés szolgálatába állítani.
Nairn arra ösztönzi az olvasókat, hogy keressék meg és használják ki a szervezetükben rejlő rejtett lehetőségeket és erőforrásokat és ismerjék fel a lehetőségeket váratlan helyzetekben,amelyek elősegíthetik a márka sikerét. Megtanít jó értelemben opportunistának lenni és nem félni a kudarcoktól: számos példát felhoz annak illusztrálására, hogyan lehet a balszerencsés helyzeteket is pozitív eredményekre fordítani, és hogyan lehet tanulni a hibákból. Nem utolsósorban az is megtanulható Nairn könyvéből, hogy a szerencse gyakorolható: a szerző tanácsokat ad arra vonatkozóan is, hogyan lehet tudatosan is tenni a szerencséért a mindennapokban.
Kinek ajánlom Andy Nairn könyvét?
- Andy Nairn: A szerencse stratégiája
- Kiadó: Reklámtörténet könyvek
- Megjelenés: 2024. december 13., péntek 🍀
- Fordította: Limdauer András
- A szöveget szerkesztette, a fordítást az eredetivel egybevetette, és a jegyzeteket írta: Kovács Levente
- Borítóterv: Kovács Lehel
- Korrektor: Kótai Katalin
- Tördelés, tipográfia: Pelbárt András
- Megrendelhető a Reklámtörténet webshopján