A Contented Reklámügynökség szakemberei a MI (Mesterséges Intelligencia) segítségével dolgozták ki a Bamba Marha legújabb kampányát.
A Bamba Marha hamburgerező minden hónapban egy spéci burgerrel rukkol elő, azonban a május havi burger eltért a megszokottól. Ezúttal a burgert nem Jancsa Jani – a burgerlánc népszerű gasztroarca – hanem a mesterséges intelligencia találta ki. De nem csak a hamburger összetevőinek az összeállításában, hanem a marketing stratégia kitalálásában és megalkotásában is részt vett a mesterséges intelligencia.
A tavalyi nagysikerű NFT kampány után, a Bamba Marha Burger Bár és a Contented marketing ügynökség ismét egy olyan innovatív kampánnyal rukkolt elő, amire itthon még nem volt példa. Az étterem nem csak a havi ajánlatát de teljes marketing koncepciót is a mesterséges intelligenciára bízta. Az MI által generált hamburger receptjét a ChatGPT, míg a megjelenését a Midjourney generálta.
Na de mi is az az MI (mesterséges intelligencia) és a Chat GPT?
Mesterséges intelligenciának (MI vagy AI – az angol artificial intelligence-ből) egy gép, program vagy mesterségesen létrehozott tudat által megnyilvánuló intelligenciát nevezzük.
A ChatGPT az OpenAI nevű cég mesterséges intelligencia fejlesztése, amely képes párbeszéd jelleggel megválaszolni összetett kérdéseket. Forradalmi technológiáról van szó, de nemcsak azért, amire képes, hanem azért is amilyen hatással lehet bizonyos szakmákra.
Minden marketing anyag, ami május hónapban a Bamba Marha felületeire kikerült, szintén nem az emberi fantázia eredménye. Az AI alkotta kampányok segítettek optimalizálni a hirdetéseket és új színt vinni a megszokott kommunikációba. Az adatok visszamenőleges elemzése és az algoritmusok súgnak, hogy milyen típusú hirdetések hatékonyak az étterem célközönsége számára.
Az AI vezérelte marketing megoldások még ritkaságnak számítanak a hazai piacon. A stratégia és a kreatív koncepció megalkotását is az MI-re bíztuk. Örülünk, hogy a Bamba Marha ügynökségeként évről évre innovatív kampányokat alkothatunk.
AI Burger
Az MI szerint, a tökéletes burger receptje a következő. A szezámmagos hamburger zsemlére kerül a ropogós római saláta, melyet követ a karamellizált hagyma és két szelet paradicsom. A klasszikusan szaftos marhahús pogácsa tetejére érkezik az ementáli sajt és a grillezett gomba. A zsemle mindkét felét fokhagymás majonéz gazdagítja, ami különleges karaktert kölcsönöz az igazi Bamba élményhez.
A számítógép vezérelte világ hatással lesz a gasztronómia területére is a tulajdonosok szerint. A mesterséges intelligencia bár az emberi munkát nem helyettesítheti – főleg egy kézműves termék esetében – de az MI által alkotott algoritmusok optimalizálhatják egy étterem kínálatát és lehetőséget adnak új ízek és kombinációk kitalálására.
“A burger receptjét a Chat GPT alkotta meg, és a kérés egyszerűen annyi volt program felé, hogy alkosson meg egy, az étlapunkon még nem szereplő különleges és ízletes burger receptet, amely illeszkedik a kínálatunkba is.” – meséli Jancsa Jani, a Bamba Marha Burger Bár alapító-tulajdonosa. – “Nagyon izgalmas kihívás volt az MI alkalmazása a hamburger elkészítése során. Célunk az volt, hogy összekapcsoljuk a virtuális világot a gasztronómia világával és megalkossunk egy nem mindennapi és finom hamburgert. A fizikai burger verzióban – ami csak májusban elérhető – többek között fokhagymás majonéz, grillezett gomba és ementáli sajt is megtalálható. Szóval igazán merész receptet alkotott a ChatGPT”
Játék a ChatGPT-vel
A játék lényege az volt, hogy az “AI” átvette a hatalmat Janiéktól és egy egyszerű bináris kód segítségével visszaszerezhetjük az irányítást a mesterséges intelligencia karmai közül. Aloldal is készült az akcióra, ahol a játék ideje alatt a beépített chatGPT modultol kérhettek segítséget a játékban résztvevők. A játék menetéről egy mesterséges intelligencia alkotta humanoid számolt be. A karaktert, a szöveget, a zenét és az animációt is mesterséges intelligencia hozta létre. Több százan vettek részt a játékban és a legszerencsésebb egy éven keresztül élvezheti teljesen ingyen a bamba marha különleges ízeit.
Az eredmények
A kampány indulására időzítettük egy sajtótájékoztatót, mert hittünk abban, hogy jól kommunikálható és izgalmas az első hazai AI projekt sztorija. Jól kalkuláltunk, hiszen több tucat sajtómegjelenéssel és több milliós sajtóértékkel zárult az AI Burger kampány.
A burger bekerült a top 5 legtöbbet eladott havi burger közé. A weboldal látogatottsága a játék indulásakor megtízszereződött és az aktivitás a social media oldalakon is látványosan megnövekedett.
Ügynökségként óriási sikernek éljük meg, hogy már 6. éve dolgozhatunk együtt a bamba marha csapatával. Ebben a gyorsan változó szakmában – mint a reklám szakma – ritka az ilyen hosszú távú együttműködés. Évről évre innovatív kampányokkal rukkolunk elő és mindig van nyitottság az ügyfél részéről. A tavalyi NFT kampány sikere után egyértelmű volt, hogy ebben az irányban kell továbbhaladnunk. Nem gondolom, hogy az MI veszélyt jelentene a marketing szakmára jelenleg, de hosszú távon számolnunk kell a mesterséges intelligencia által nyújtott megoldásokkal.