Arany burgerrel robbant be az NFT-piacra a Bamba Marha

Májusban zajlott az ország első NFT marketing kampánya, mutatjuk az eredményeket!

Az NFT marketing itthon még ismeretlen fogalomnak számít, pedig a tengerentúlon már ügynökségek hada dolgozik ezen a réspiacon. NFT marketing tulajdonképpen minden olyan marketing tevékenység vagy kampány amelyben valamilyen módon megjelenik az NFT, vagyis a Non Fungible Token, azaz nem helyettesíthető token.

A Contented Marketing Ügynökség csapata a kezdetektől fogva együtt dolgozik a Bamba Marhával. Eleinte csak az online kommunikációban segítettünk az étteremláncnak, mára már a teljes marketingkommunikációt mi tervezzük és menedzseljük. Számos sikeres kampányon vagyunk már túl közösen, de az NFT Burger messze a legnagyobbat szólt mindegyik közül.

 

Miről is szólt a kampány?

Mindenki, aki kipróbálta a májusi havi burgert a Bambában, eltette a blokkot és játszott a Facebookon,  esélyt kapott arra, hogy megnyerje a Bamba Marha Arany Burger NFT-t. „Járulékos haszonként” pedig élete végéig ingyen „bambázhat” majd az étteremlánc bármelyik egységében.

 

A Bamba NFT burger nemcsak azért exkluzív, mert a magyar gasztrovilágban ez az első virtuális alkotás, hanem azért is, mert mindössze egy darab készült belőle. A nyereményjátékhoz készült az ehető NFT burger is, ami nemcsak nevében, hanem külsejében is hasonlít a virtuális párjára, hiszen ehető arany került a tetejére. A három betű három hozzávalót jelöl: N: négy bors, F: fekete-erdei sonka T: titkos szósz aranyszínű gömbökkel.

Azzal, hogy az NFT-t bárki számára megnyerhetővé tettük, úgy érezzük, hogy nemcsak eladást generálunk (természetesen ez az egyik legfontosabb cél), hanem a fogyasztók lojalitását is növelni tudjuk egy ilyen értékű exkluzív ajándékkal, illetve edukálunk is a külön erre a kampányra készített Bamba Marha aloldallal.

 

Mégis, mi fán terem az NFT?

Az NFT-re a fizikai világban nagyon sok példát találunk, a legkézenfekvőbbek ezek közül a műalkotások. A Mona Lisa-ból csak egyetlen egy darab eredeti példány létezik, vagyis tulajdonképpen egy fizikai, nem helyettesíthető tokenről beszélünk. Míg például egy 20 000 Ft-os bankjegy könnyen helyettesíthető egy másik 20 000 Ft-ossal, addig egy NFT-t nem tudunk mással helyettesíteni. Most biztos arra gondolsz, hogy de hát a Mona Lisa-t is le lehet másolni, mint ahogy készült is belőle rengeteg hamisítvány. Ez így igaz, de ettől még nem lesz olyan értékes, mint az eredeti. És ez a veszély a helyettesíthető tokenek esetében is jelen van, hiszen a bankjegy hamisítás is viszonylag hétköznapi dolognak mondható.
Az NFT tulajdonképpen a fenti példának a digitális megvalósulása. NFT lehet műalkotás, zene, film de tulajdonképpen bármilyen digitális fájlból készíthetünk NFT-t.

 

Honnan jött az ötlet?

Azért szeretünk a Bambás srácokkal együtt dolgozni, mert mindig nyitottak a közös ötletelésre és szeretik kivenni a részüket a marketing kampányok tervezésében. Azt gondolom ez nagyon fontos dolog egy hosszú távú és sikeres együttműködés szempontjából. Először az évindító meetingen merült fel, hogy valamit kezdeni kellene ezzel az NFT őrülettel, ami világszinten ment már akkor. Viszonylag sokat beszélgettünk a témában és próbáltuk minél több perspektívából megközelíteni az egészet. Egy dologban viszont már az elejétől kezdve nagy volt az egyetértés, mégpedig abban, hogy a kampánynak valamilyen módon értéket kell közvetítenie. Nem szerettünk volna egyszerűen csak felülni a hype-vonatra és kiadni egy semmitmondó artwork-öt, ilyen tessék-lássék módon. Így végül arra jutottunk, hogy csináljunk egy nyereményjátékot és adjunk életre szóló ingyen burgerezést a nyertesnek.

 

Milyen nemzetközi példák inspiráltak minket?

A kampánytervezés kezdeti szakaszában körbenéztünk, hogy világszinten milyen példák vannak, amiből esetleg tudunk inspirálódni, illetve miket érdemes elkerülnünk, amiket már mások megvalósítottak.
Amerikában már nagyon sok mindenre használják az NFT-ket, főleg a fiatalabb generáció. Vállalati szinten a legnagyobb brandeken kívül viszont nem sokan kezdtek bármit is a dologgal. A Nike, Adidas vagy a Mercedes is jött ki saját NFT kollekcióval, de ott nem volt semmilyen hozzáadott érték a kampány mögött. Elsőnek lenni valamiben mindig nagyon jó kommunikációs tényező, így mi nem keseredtünk el, hanem inkább kitaláltuk, hogy itthon, mi az a szint, ami még felkelti az emberek figyelmét, semmint elijeszti őket.

 

Hogy valósítottuk meg a kampányt?

Miután fixáltuk partnerünkkel a kampány részleteit nekiláttunk a megvalósításnak. Szerencsére nem volt nehéz dolgunk, mivel én már több, mint 6 év foglalkoztam akkor Cryptoval és azon belül az NFT-vel is. Az ügynökség elkészítette a 3D aranyozott artwork-öt, ami lényegében egy loop-olt videó, így olyan, mintha örökké forogna.

Ezután készítettünk egy Metamask fiókot a Bamba Marhának, amiben tárolni tudjuk a tokenjeinket. Majd a jelenleg legfelkapottab NFT platformon az OpenSea.io-n létrehoztuk a burgerező saját profilját.
Ezen a felületen elkészítettük az Arany Burger NFT-t, azaz minteltük. Az NFT tartalmaz egy rejtett QR kódot, amit csak a tulajdonosa tud megnézni. Ezt kell felmutatni a Bamba üzletekben majd, amikor be szeretné váltani a havi egy Nagy menüjét.
Ennek egy viszonylag komoly biztonsági megoldást dolgoztunk ki, hogy senki ne tudjon visszaélni az ingyen burgerezéssel.

 

Eredmények

A kampány indulására időzítettük egy sajtótájékoztatót, mert hittünk abban, hogy jól kommunikálható és izgalmas az első hazai NFT hamburger sztorija. Jól kalkuláltunk,  hiszen félszáz sajtómegjelenéssel és több 10 milliós sajtóértékkel zárult az NFT Burger kampány.

NFC Hamburger sajtótájékoztató
Fotó: Contented Marketing Ügynökség

A fentebb már említett sajtómegjelenéseken felül a Bamba Marha weboldalának forgalmát sikerült a kampány teljes időszakára nézve megduplázni. A bambamarha.hu az indulást követő 5 percben túlterhelődött és az oldal elérhetetlenné vált, akkora volt az érdeklődés. Szerencsére ezt rövid időn belül megtudtuk oldani és megerősítettük a szervereket, hogy bírják a magas látogató számot. A weboldalra látogatók közel 80%-a új látogató, így egy nagyon jól sikerült brand awareness kampányként tekintünk az egészre, hiszen közel 40 000 új felhasználó érkezett a weblapra egy hónap alatt.

A Facebook poszt közel 100 000 embert ért el és több, mint 11x disztribúciós értéke van. A  játékban résztvevők száma elérte az 1000 főt és az NFT burger lett a Bamba Marha legsikeresebb havi burgere.