Pályaválasztás 2.0

Hogyan látja a METU Executive MBA Digitális Marketing képzését a szak egyik hallgatója?

A modern világ egyik legismertebb szlogenje az „élethosszig tartó tanulás”. Az első oklevél megszerzése után hosszabb-rövidebb idővel az ember rádöbben, hogy amit éveken keresztül tanult, nem elegendő, vagy nem megfelelő tudást nyújt számára. Új üzleti és karrier lehetőségek, új célok, új kihívások aztán újabb és újabb ismeretek megszerzésére sarkallják.

Egyre ritkább ma már, hogy egyetlen képzés, diploma, szakma elegendő legyen egy életen át – hiszen olyan gyorsan változik a minket körülvevő világ, hogy folyamatosan újabb és újabb tudnivalók, készségek elsajátítására van szükségünk, ha sikeresen szeretnénk helytállni az üzleti világban vagy a munkaerőpiacon. A már oklevéllel rendelkező, diplomás jelentkezők számára a szakmai továbbképzések gyakorlatias lehetőséget kínálnak a tudás elmélyítésére vagy új szakmai ismeretek megszerzésére.

 

Eltérő háttér – közös cél

Bár a METU Executive MBA Digitális Marketing továbbképzés szakára jelentkezők között meglehetősen különböző háttérrel rendelkező hallgatók jönnek össze évről-évre, de egy közös bennük: szeretnék jobban megismerni a digitális világ kínálta hirdetési lehetőségeket. Az utóbbi pár évben, és különösen a koronavírus hatására a digitális világ lassan minden korosztály számára „második otthonná” vált, és életkortól, foglalkozástól függetlenül már életünk jelentős részét a neten töltjük, így nyilvánvaló, hogy nem csak a társkeresők, de az eladók és szolgáltatók is egyre inkább az internet virtuális terében találnak egymásra. Ahhoz, hogy az egymással versengő cégek okozta „reklámzaj” ellenére és az internet hihetetlen tartalomgazdagsága között érvényesülni tudjunk, alaposan átgondolt, gondosan felépített stratégiára van szükség. Ehhez pedig legelőször is elég jól kell ismerni a megjelenési, reklámozási lehetőségeket és buktatókat.

 

Naprakész tudás nélkül nem megy

Diplomásként, több szakmával, és jó pár év tapasztalattal a hátam mögött már évek óta kacérkodtam a lehetőséggel, hogy tovább képzem magam. Szakmai előmenetelem során, a munkahelyi elismertség érdekében két-három évvel ezelőtt hirtelen úgy éreztem, hogy szükségem van arra, hogy egy újabb képesítéssel is igazoljam a megszerzett tudást és jobban össze tudjam fogni a csapatot. A nálam fiatalabb kollégák és ügynökségi kapcsolattartókkal folytatott tárgyalások és egyeztetések során rádöbbentem, hogy kénytelen leszek mélyebben elsajátítani ezeket az ismereteket, ha azt szeretném, hogy igazán hatékonyan tudjunk együtt dolgozni, illetve elismerjék a szakértelmemet és tudásomat.

Metu digitális marketing

Így hát, húsz évvel az egyetem befejezése után újra eljátszottam a gondolattal, hogy megint „beiratkozom az iskolába” és jelentkezem egy komoly és alapos képzésre. Először is az motivált, hogy szerettem volna többet tudni a lehetőségekről, hiszen az elmúlt évek során annyit változott, fejlődött a digitális reklámpiac, hogy autodidakta módon, workshopokon, webináriumokon, még folyamatos utánaolvasás mellett is nagyon nehéz, majdnem lehetetlen megszerezni az összes szükséges ismeretet. Munkámban, a vállalati marketing területén már megkerülhetetlen, sőt, alapvető, hogy rendelkezzek átfogó és naprakész digitális marketing ismeretekkel.

 

Miért pont a METU?

Hogy miért pont a METU-t választottam? Ha jól emlékszem, a METU képzéséről először stílusosan pont egy digitális reklámből szereztem tudomást 🙂 Arra már nem emlékszem pontosan, hogy hol találkoztam először a hirdetéssel, de természetesen a kattintás után a remarketing “csodájának” köszönhetően a jól beállított rendszer gondoskodott róla, hogy ne felejtkezzek el róla. Így a gondolatcsírából először terv, majd döntés született. A végső döntést befolyásolta a különféle szakmai csoportokban végzett előzetes véleménykutatásom is, melynek során kiderült, hogy többen kifejezetten ezt a képzést ajánlják, a gyakorlatban könnyen alkalmazható, színes és sokféle tudás és a rendkívül kedvező ár-érték arány miatt. Mindebből arra következtettem, hogy valóban érdemes lesz itt tanulni, mert lám, a saját marketing kampányukat is gondosan és meggyőzően építették fel….

 

Mit kaptam a METU képzésen?

Nem is csalódtam az előzetes elvárásokban.  A másfél éves képzés során oktatóink kézen fogtak bennünket és élő példákon keresztül vezettek be minket a digitális marketing világába. A szombati napokon zajló képzésen egészen az alapoktól felépítve, rendszerbe foglalva ismerkedtünk meg a digitális tér reklámpiacát meghatározó szolgáltatókkal, a legkülönfélébb csatornák a reklámozási lehetőségeivel, a honlap építéstől kezdve a digitális műsorszórókon át a social media kínálta megoldásokig.

Az elmélet mellett természetesen a gyakorlati tudás megszerzésére is volt lehetőségünk: megtanultuk és kipróbáltuk a különféle hirdetési platformok beállítási és mérési lehetőségeit, megismerkedtünk a tartalomszolgáltatók kínálta egyéb digitális megoldásokkal, kipróbálhattuk magunkat tartalommenedzserként és végül komplett kampányokat is terveztünk. Útravalóul természetesen megkaptuk a nélkülözhetetlen jogi és pénzügyi alapismereteket is.

Metu executive mba digitális marketing képzés

Bátran állíthatom tehát, hogy a METU Digitális Marketing továbbképzése tematikájával is jól alkalmazkodik a gazdaság napi igényeihez és azonnal használható, gyakorlatias tudásanyagot ad a jelentkezőknek, mivel az oktatói gárda jellemzően az adott terület elismert, sikeres szakembereiből áll- így a tananyag naprakészen reagál a piac gyors változásaira is. Előfordult, hogy a szombaton megismert megoldást hétfő reggel már be is állítottam, és azonnal alkalmaztam a tanultakat. De sokszor kaptam ötleteket a munkám során felmerült kihívások megoldásához is: egy-egy beadandóból, vizsgaanyagból simán át tudtam emelni bizonyos elemeket a munkahelyi projektek prezentációjába is.

 

A közösség ereje

Végül de nem utolsó sorban az eltelt évek alatt igazán jó kis közösség is szerveződött az évfolyamból! Mi, akik huszon-egynéhányan közösen végigcsináltuk a továbbképzést, először személyesen jártunk be a Nagy Lajos király úti épületbe, ahol a szituációs gyakorlatok és a közös ebédek és kávézások során jobban is megismertük egymást. Sajnos a koronavírus online oktatásba kényszerített minket is, de egy digitális szakon természetesen ez sem jelentett problémát – a közös chaten, a csoportban hamar állandó beszélgetés alakult ki. Együtt sírtunk, együtt nevettünk, és együtt örültünk egymás sikereinek. Előfordult, hogy egy-egy vizsga vagy beadandó határideje előtt, ha nem volt időm nap közben ránézni a telefonomra, estére akár már több mint hatvan értesítés várt az olvasatlan üzenetekről. 😉

METU digitális marketing képzés

Nagyon örülök, hogy a METU Executive MBA digitális marketing szakmai továbbképzését választottam, számomra nagyon hasznos volt az eltelt három félév!  Az oklevéllel elismert továbbképzést csak ajánlani tudom mindenkinek, aki átfogó képet és hasznos ismereteket szeretne szerezni rendszerezett formában.

Őszintén bízok benne, hogy a megszerzett szakmai ismeretek mellett a kapcsolatokat is gyümölcsözően fogom tudni használni a jövőben.

 

A METU Executive MBA Digitális Marketing képzéséről bővebben itt olvashatsz

Ide kattintva tudsz jelentkezni a képzésre!