Aromax: Zöld erdő, zöld bolygó

A kiváló minőségű illóolajairól és natúrkozmetikumairól ismert Aromax decemberben indította el közös kampányát a közösségi erdőtelepítéseket szorgalmazó MyForest-tel.

 

Legyen egy saját fád!

Az Aromax  “Zöld erdő, zöld bolygó” programja a környezettudatos vásárlókat célozza: a cég ugyanis az Aromax 5 az 1-ben Levegőtisztító készülék webshop-os vásárlása esetén egy névre szóló facsemetét ültet a MyForest közreműködésével. Az Aromax apró figyelmességként egy brandingelt ajándékcsomagot is kipostáz a programban részvevőknek, amely tartalmaz egy teafaolajat, egy “Zöld erdő, zöld bolygó” feliratos hátizsákot, és egy “Nekem is van egy fám!” feliratú hűtőmágnest.

A cég eredetileg 200  fát tervezett ültetni, de a kampány olyan népszerű lett az ügyfelei körében, hogy a promóciós készlet kevesebb, mint másfél hónap alatt elfogyott. Az Aromax ezért a kampány meghosszabbítása mellett döntött:  így összesen már 400 névre szóló facsemete várja, hogy ősszel elültessék a Baranya megyei Erzsébet község határában létrehozott, 1 hektáros, úgynevezett örökerdőben (az elnevezés arra utal, hogy ezeket a fákat senki nem vághatja ki).  A tavaszi faültetésen a facsemete tulajdonosok is részt vehetnek. A tervek szerint az első fa ünnepélyes elültetéséről felvétel készül, amely elérhető lesz a cég Youtube csatornáján.

Az Aromax-os facsemeték tulajdonosai egyúttal “társtulajdonosaivá” válnak az összes MyForest erdőnek. Így megilleti őket a jog, hogy bármely MyForest erdőt meglátogassák, akár családostól, barátokkal együtt, és ott értékes időt töltsenek el.

 

Amikor összeállnak a csillagok

A MyForest célja a globális felmelegedés megfékezése a földi erdők számának megduplázásával. Az alapítványként működő szervezet arra törekszik, hogy először Magyarországon, majd nemzetközi szinten is platformot hozzon létre a Földön található erdők számának megduplázása érdekében. Erre azért van nagy szükség, mert az elmúlt 200 évben mindössze harmadára összezsugorodó erdőségek már nem képesek elszívni az emberiség által kibocsátott széndioxid mennyiséget.

Erdősség madártávlatból

A magas minőségű aromaterápiás készítmények gyártásával és forgalmazásával foglalkozó Aromax Zrt.  terméke, a hazai fejlesztésú AROMAX 5 az 1-ben levegőtisztító üzenete összecseng MyForest filozófiájával:  ahogyan a fák a vegetációs időszakban felszívják és magukban megkötik a levegőben található, felmelegedést okozó széndioxidot, úgy a magyar szabadalommal rendelkező Aromax levegőtisztító is a levegőtisztítás otthoni mestere: a kis készülék hatékony segítséget nyújt a vírusok, baktériumok, a penész, a pollenek és poratkák ellen.

„Örömmel dolgozunk együtt az Aromax Zrt.-vel ezen a projekten, mert a cég márkafilozófiája összecseng a mi céljainkkal. Jó érzés olyan hazai cégekkel együtt dolgozni, amelyek felelősen gondolkodnak és tesznek is a környezetünkért, a bolygónkért.”           

Molnár Péter, MyForest, Közösségi Erdőkért Alapítvány

 

Integrált kommunikáció

Az Aromax kampánya többek között a social media felületeken,  valamint a Centrál Média online felületein (24.hu, Babaszoba, Cosmopolitan, Well&Fitt, NLC, Házipatika, Nosalty) futott. A kommunikációt megalapozó PR megjelenések mellett nagy hangsúlyt kaptak a cég saját online felületei is.
A kampány fontos része volt az edukáció, amelyhez animációs film is készült.
A médiamix részét képezték az insertként funkcionáló print megjelenések: a prémium minőségű Aromax tájékoztató füzetetet a National Geographic, a Kismama és a Nők Lapja Egészség előfizetői kapták meg a lapszámmal egybecsomagolva.
Egy felelősen gondolkodó, nyitott cégre és persze a megfelelő vállalati kultúrára volt szükség ahhoz, hogy ez a kampányötlet kompromisszummentesen megvalósulhasson. A „Zöld erdő, zöld bolygó” kampánnyal az Aromaxnak sikerült hatékonyan elérnie és megszólítania a célcsoportját és tovább erősítenie azokat a márkaértékeket, amelyek nélkül ma már egyetlen szeretetmárka sem képzelhető el.