Az inbound marketing technikák elsajátítása segíthet az ügyfélszerzési folyamatokban. Az ügyfélszerzés viszont egy egyszerű lépéssel kezdődik – a weboldal-látogatottság növelésével!
Pofonegyszerűnek tűnik, ugye? Pedig a termékeinket vagy a szolgáltatásainkat a leggyakrabban azért nem tudjuk értékesíteni online, mert nincs elég látogatónk. Ennek többféle oka lehet: nem tudjuk elérni a célcsoportunkat, vagy nem fizetünk az elérésükért.
Azért is fontos a weboldal-látogatottság növelése, mert a kevés látogatóból általában kevés lead keletkezik és még kevesebb ügyfél.
Nézzük meg, hogyan és milyen eszközökkel terelhetünk forgalmat és hozhatunk látogatókat a weboldalunkra:
Bloggal
Használj saját blogot edukatív tartalommal! Nincs értékesebb a célcsoportod számára, mint amikor a kérdéseikre válaszokat kapnak, vagy ha megoldásokat szállítasz a felmerülő problémáikra.
Gondold csak végig: a weboldalak többsége a leginkább csak termékeket és szolgáltatásokat kínál. A blogod viszont értékes segítséget nyújthat ezek támogatásához. Nem csak bővebb és mélyebb információt nyújthatsz ezáltal, de szakértőként építheted a vállalkozásodat is.
Keresőoptimalizálással
Ha a blogod keresőbarát, akkor a keresőből is érkezni fognak látogatók, akik specifikus tartalomra keresnek.
Vedd viszont figyelembe, hogy a SEO meglehetősen összetett folyamat. Semmiképpen sem javaslom kezdőknek, vagy azoknak, akik gyorsan akarnak látványos eredményt elérni. A végén nem biztos az sem, hogy az elvárt eredményeket teljesíteni fogja, ezért nem szabad irreális elvárásokat megfogalmazni vele szemben. Sajnos személyes tapasztalat, hogy itthon kevés a jó SEO szakember.
Közösségi médiával
Facebook, LinkedIn, Slideshare, Youtube?
Minden megosztás fontos, mert sosem tudhatjuk előre, honnan fognak a látogatók érkezni. Még szerencse, hogy a megosztásokat automatizálni is lehet.
Más weboldalakkal
A legtöbb iparágban elfogadott és előszeretettel alkalmazott az a gyakorlat, hogy vendégszerzők is írnak a szakmai tartalmakat. A tartalomgyártás ugyanis sehol sem könnyű feladat, különösen, ha folyamatosan frissülő, releváns, hasznos és edukatív weboldalt szeretnénk. Sokszor a szerzők keresik meg a magasabb presztízsű oldalakat, hogy a cikkeiket befogadják. Nem állítom, hogy mindig könnyű vendégbloggerként bekerülni a kiszemelt szakmai oldalakra, de jó hír, hogy ha jók a tartalmaid akkor nagy valószínűséggel újabbakat fognak kérni tőled!
Sztorizással
A storytelling garantáltan hozhat látogatókat a weboldaladra.
Az online történetmesélés kiváló eszköz, ha hatékonyan akarod megszólítani a célcsoportod. Használhatod termékeladásnál, márkaépítésnél egyaránt. A kérdés az, hogy képes vagy-e generálni sztorikat és milyen rendszerességgel?
Fizetett reklámmal
Fizetett hirdetésekkel gyorsan és hatékonyan tudsz forgalmat terelni a weboldaladra. Kerüld a display megoldásokat, ha a kampány célja a látogatószám növelése, mert a display hirdetések átkattintási aránya alacsony!
Ez a legrövidebb összefoglaló arról, hogyan lehet a website-od látogatottságát növelni. Egyszerű tippek, de mégis érdemes újra és újra végiggondolni, hogy Te megfelelően alkalmazod-e ezeket az eszközöket? Fontos tudnod, hogy nincsen „egyedül üdvözítő” sikerrecept. Van, aki egy-egy területre specializálódott, mások integráltan (több csatornával) gyűjtenek látogatókat. Van, aki ügynökséget alkalmaz a különféle csatornák hatékony működtetésére, és van, aki mindent egymaga végez. (És olyan is van, aki automatizál). Egy biztos: Te is sokat tehetsz azáltal, hogy mélyebben megismered az egyes csatornákat és az eszközök működését.
Nemhiába fontos eleme a tartalommarketing az inbound marketingnek is, hiszen a releváns, minőségi, azaz a felhasználók számára hasznos tartalmak nélkül ma már elképzelhetetlen hatékony ügyfélszerzés. Azt azonban ne felejtsd el, az inbound marketing hasonlatosan a SEO-hoz, időigényes folyamat. Azoknak ajánlott, akik stratégiai elemként tekintenek a marketingre.
Az inbound marketingről bővebben itt olvashatsz.
Képek forrása: pexels.com