Így néz ki a Forbes legmenőbb augusztusi hirdetése!
Üres oldallal reklámozni a Forbes-ban? Micsoda pimasz és lenyűgöző ötlet! Ez volt az első gondolatom, amikor megláttam a Kreatív Kontroll (marketingszöveg.com) hirdetését – és bevallom jó kedvem lett tőle.
Eszembe jutott a Klapka 2014-es print hirdetése HVG-ben („MÁR UNOM”): ugyanaz az őszinte, céltudatos, mellébeszélés nélküli, vegytiszta kommunikáció. Játékos, már-már képverseket idéző tipográfia. A rendelkezésre álló tér iránti tiszteletlenség.
A végeredmény lenyűgöző: olyan hirdetés ez, amitől megváltoznak a fényviszonyok és – csak ismételni tudom – jó kedvem lesz tőle. Azért, mert olyan magabiztos és merész, mint egy határait feszegető, szemtelen, őszinte kamasz. Mert velős és bölcs, mint egy haiku.
Sipos Zoli (Kreatív Kontroll) a Linkedin-en így írt a koncepcióról -érdemes elolvasni, mert hitvallása a (jó) marketingről ugyanolyan telitalálat, mint maga a kreatív ötlet:
„Azért vettünk egy oldalnyi hirdetést a Forbes augusztusi számában, mert szerintünk a jó vállalkozó a marketinget befektetésnek és nem kötelező kiadásnak tekinti. A sikeres marketing profitot termel, tehát sikeres vállalkozást épít. A sikeres vállalkozás szabadságot ad. A jó marketing tehát szabaddá teszi a vállalkozót.
Azért hirdetjük a marketinget, mert hiszünk benne, saját magunkon tapasztaljuk, hogy mennyit ér” #mertjoamarketingunk