Ronda és német, de célba ér!

1959-ben a DDB-nek azt a fogas kérdést kellett megválaszolnia, hogyan lehet egy kicsi, olcsó, csúnya, külföldi (ráadásul német) gépkocsit  bevezetni az Egyesült Államokban

A Volkswagen Beetle kampányán dolgozó Bill  Bernbach, Helmut Krone és Julian Koenig innovatív megoldást választott:  gondolkodásra késztette a fogyasztót. Így született meg a Think Small kampány, amely igyekezett megváltoztatni a sztereotípiákra épülő sablonos gondolkodásmódot és az előítéletességet.

A 2. világháború után az amerikai piacra érkező, német gyártmányú, aprócska Volkswagen teljesen eltért a versenytársaitól: az óriási, krómozott, benzinfaló batárok mellett szinte játékautónak tűnt. Ugyanakkor éppen kompakt mérete, egyszerűsége és megbízhatósága miatt logikus és racionális döntést jelentett sokak számára. A Think Small kampány pontosan ezekre a tulajdonságokra fókuszált okosan, kreatívan, sok-sok humorral.

 

Az őszinteség, mint USP jelenik meg az ügynökség egyik 1969-es sajtóhirdetésén is. A kreatív koncepció a holdra szálló Apollo 11 legendás, de minden bájt nélkülöző holdkompjával, az Eagle-vel kapcsolja össze a márkát. 

„Ronda, de célba ér.” 

Bár a reklám eredetileg anyagi okok miatt  jelent meg fekete-fehérben a Life hasábjain, a koncepciót semmi sem erősítette volna ennél jobban.

A DDB-nek sikerült az, amit előtte másnak sohasem: egy (amerikai szemmel megmagyarázhatatlan) német terméket humorral eladni. Ez az okos, őszinte, fanyar humor lett a Volkswagen Bogár egyedi hangja, a tone of voice, ami markánsan megkülönböztette versenytársai kommunikációjától. 

Érdekel a téma? Neked ajánlom:

The ad that changed advertising