Az Orbit készítette az első Poszt-kovid reklámot

Lehet elsőre meglepőnek hangzik, de a poszt-kovid reklám nem  2021-es jelenség. A tavaly nyári rövid fellélegzés hatására az amerikai reklámipar – óvatoskodva ugyan- de már egyszer elkezdte megünnepelni a normális élethez való visszatérést.

2021 tavaszára elérkezettnek látszott az idő, hogy a nagy cégek felvegyék a témáik közé a régi-új világ ünneplését. Az Orbit (Amerikában és a briteknél: Extra) rágógumi jött ki az első poszt-kovid reklámspottal:

Az Orbit  For When It’s Time („Amikor itt lesz az ideje”) című, nyitást ünneplő videójának alapkoncepciója végtelenül egyszerű. Vége az online életnek, újra találkozhatunk a rég nem látott szomszédokkal, barátokkal, családtagokkal és munkatársakkal, szóval nagy szükségünk van a friss leheletre. A felvezetésben egy eltúlzott (már-már posztapokaliptikus) jelenben találjuk magunkat, ahol szakállas-koszos-pizsamás-kócos főszereplőink jóformán kibírhatatlanul egyhangú életüket töltik a karanténban. A karakterek már önmagukban mókásak. Egy kicsit mindenki tud azonosulni a bezártság alatti lepukkantság és szürkeség érzésével, így  önirónikus mosolyt csal az arcunkra az első pár snitt. Ekkor érkezik a történetbe a dobozhangú rádióhoszt, aki bejelenti, hogy visszatér újra a normális világ, szabad a találka, tárulhatnak az ajtók.

Orbit reklám

A hírt először értetlenkedve fogadó főhőseink hatalmas örömmel rohannak a szabadba, tömegek árasztják el az utcákat, parkokat sőt még az irodákat is. Igazi katarzisnak hat az első csók és az elburjánzott növényzet letépése az irodaajtóról- Céline Dione „It’s all coming back to me now” című száma pedig úgy korbácsolja tovább az érzelmeket, mintha éppen a karanténelhagyás himnuszának született volna.

orbit For When It's Time reklám

A reklámot az Energy BBDO kreatív ügynökség készítette, akik olyan cégeknek is dolgoztak már korábban mint a Jack Daniel’s, a Claritin vagy épp a Kerrygold. A cég két kreatív igazgatója Josh Gross és Pedro Pérez így nyilatkoztak a film alapötletéről:

„Mikor itt lesz az ideje, akkor nem csak csöndesen kilépünk otthonunk ajtaján, felvesszük az újságot és besétálunk az irodába. Átütő erővel fogunk visszatérni és segíteni fogjuk a világot, hogy újra ragyogó legyen.”

 

Orbit: hosszú távú stratégia

Nagy-Britanniában az Orbit reklámja egy hosszabb, egész éven átívelő kampány része volt. 2021 első negyedévében a vállalat főleg a Z generációra fordította marketing-erőforrásait egy “Legyen ragyogó a randizás virtuálisan is” nevű kampánnyal, amit celeb randiguru, Sophie Hermann bevonásával végeztek. A nyár folyamán a cég a 2021-es Love Island évad sorozat szponzora volt. A nyitás öröme a 2021-es randi témához éppen jól passzolt,  organikusan illeszkedett a cég egész éves kommunikációjába. A vállalat fő célja, hogy ismét köztudatba hozzák a rágózást, ugyanis a járvány alatt világszinten sokkal kevesebb rágógumi fogyott a kevesebb találkozás és az éttermek zárvatartása miatt.

Chirag Shah, az Orbit Brand Managere így nyilatkozott a filmről:

“Nagyon örülök neki, hogy egy olyan reklámot készítettünk, ami mókásan-túlzóan bemutatja az emberek hangulatát. Remélem, hogy sokakat megmosolyogtat majd és a vásárlóknak eszükben tartja a rágógumit ezen a hosszú, fontos nyáron.”

 

A műfajteremtő ötlet

Személy szerint nekem nagyon tetszik az Orbit reklámja- főleg azért, mert az ötlet annyira egyszerű és mégis nagyon hatásos.  Az Orbit megelőzte versenytársait és műfajt teremtett: a reklámzajban pedig jó ütőkártyának bizonyult ez az időben elkészített, hatásos, poszt-kovid üzenetű reklám.

A műfajteremtéshez szükség volt a gyorsaságra, a megfelelő időzítésre és természetesen egy hatásos, saját kreatív koncepcióra. Az pedig már csak hab a tortán, hogy a reklámfilm komikus túlzásai ellenére is lélekmelengető. Ez pedig kiválóan működött a tavaszi, bizakodó hangulatban. A remek dalválasztás pedig tovább erősíti a vicces, ugyanakkor megható sztorit . Az alkotók figyeltek az arányokra és a részletekre is: a termék sincs „túlkiabálva”, de végig jelen van a történetben. Úgy gondolom az Orbit és az Energy BBDO remek munkát végeztek, és valódi példát állítottak, hogy hogyan kell ezt a műfajt csinálni.

 

Érdekel a téma?

Neked ajánlom: