Are You Beach Body Ready?

Újrapozícionálás Protein World módra

Az egészséges étrend-kiegészítőket árusító Protein World 2015-ben óriásplakátokon hirdette fogyókúrás termékeit ezzel a szlogennel:

“Strandformában van a tested?”

 

A plakát egy fiatal fehér hölgyet mutatott bikiniben, nyilvánvalóan azt üzenve, hogy ha valaki nem érzi testét strandra késznek, akkor vásárolja meg a speciálisan fogyasztó kiegészítőiket.

A plakátot Londonban és New Yorkban mutatták be, mindenhol nagy felháborodást keltve. Feminista csoportok felháborodtak azon, hogy a reklám üzenete alapján ez tekinthető csak strandra kész testnek. A reklámokat engedélyező brit APA (Advertising Producers Association) hatósághoz több mint 370 panasz érkezett, a reklám szociális felelősségét kihangsúlyozva.

A Change.org közösségi petíciós oldalon több mint 50.000 aláírást gyűjtöttek a reklám betiltásáért.

Petíció a Protein World: Beach Body” kampánya ellen, change.org

A tiltakozások ellenére a 250.000 fontba kerülő reklám több mint egymillió font hasznot hozott a cégnek, ráadásul a hatóság kijelentette, hogy a cég által ábrázolt női alak szociális felelősségével nincsen probléma, nem tűnik sértőnek mások számára. A céget azonban az egészségügyi hatások és fogyásra utaló megállapítások megváltoztatására utasította.

Ezt követően döntött úgy a cég, hogy 2017-ben Khloe Kardashiant választja a “30 napos kihívás” arcának, a család jól ismert sorozatának címét felhasználva: “Can You Keep Up with a Kardashian?”, vagyis

Lépést tudsz tartani egy Kardashian-nel?

 

A hatóság a 14 beérkezett panasz alapján ugyancsak azt állapította meg, hogy a reklám szociális felelősségével nincsen probléma.

Protein World: “Can You Keep Up with a Kardashian?” 2017.

2018-ban azonban a Protein World marketing stratégiáját teljes mértékben újrapozícionálták, a verseny helyett az önbizalom fejlesztését és pozitív üzeneteket hangsúlyozva.  Az Every Body Works kampányban, igazi nőket tettek a plakátokra, és arra bátorították a felhasználóikat, hogy a cég Instagram oldalán osszák meg a fogyásuk történetét, ezzel is inspirálva másokat.

Protein World: Every Body Works, 2018., jeremysteindesign.com

Abban minden elemző egyetért, hogy ez egy nagyon pozitív változás az eddigiekhez képest, az okokat vizsgálva azonban kérdés, hogy tényleg egyre felelősebben gondolkodik a cég?

A következő protein World kampánynál meglátjuk…

 

Érdekel a téma?

Neked ajánlom:

Protein World’s ‘socially irresponsible’ ad escapes ban
The Top 8 Most Recent Controversial Ads
Íme a legtöbbet panaszolt reklámok