Újrapozícionálás Protein World módra
Az egészséges étrend-kiegészítőket árusító Protein World 2015-ben óriásplakátokon hirdette fogyókúrás termékeit ezzel a szlogennel:
„Strandformában van a tested?”
A plakát egy fiatal fehér hölgyet mutatott bikiniben, nyilvánvalóan azt üzenve, hogy ha valaki nem érzi testét strandra késznek, akkor vásárolja meg a speciálisan fogyasztó kiegészítőiket.
A plakátot Londonban és New Yorkban mutatták be, mindenhol nagy felháborodást keltve. Feminista csoportok felháborodtak azon, hogy a reklám üzenete alapján ez tekinthető csak strandra kész testnek. A reklámokat engedélyező brit APA (Advertising Producers Association) hatósághoz több mint 370 panasz érkezett, a reklám szociális felelősségét kihangsúlyozva.
A Change.org közösségi petíciós oldalon több mint 50.000 aláírást gyűjtöttek a reklám betiltásáért.
A tiltakozások ellenére a 250.000 fontba kerülő reklám több mint egymillió font hasznot hozott a cégnek, ráadásul a hatóság kijelentette, hogy a cég által ábrázolt női alak szociális felelősségével nincsen probléma, nem tűnik sértőnek mások számára. A céget azonban az egészségügyi hatások és fogyásra utaló megállapítások megváltoztatására utasította.
Ezt követően döntött úgy a cég, hogy 2017-ben Khloe Kardashiant választja a „30 napos kihívás” arcának, a család jól ismert sorozatának címét felhasználva: „Can You Keep Up with a Kardashian?”, vagyis
„Lépést tudsz tartani egy Kardashian-nel?”
A hatóság a 14 beérkezett panasz alapján ugyancsak azt állapította meg, hogy a reklám szociális felelősségével nincsen probléma.
2018-ban azonban a Protein World marketing stratégiáját teljes mértékben újrapozícionálták, a verseny helyett az önbizalom fejlesztését és pozitív üzeneteket hangsúlyozva. Az Every Body Works kampányban, igazi nőket tettek a plakátokra, és arra bátorították a felhasználóikat, hogy a cég Instagram oldalán osszák meg a fogyásuk történetét, ezzel is inspirálva másokat.
Abban minden elemző egyetért, hogy ez egy nagyon pozitív változás az eddigiekhez képest, az okokat vizsgálva azonban kérdés, hogy tényleg egyre felelősebben gondolkodik a cég?
A következő kampányuknál meglátjuk…
Érdekel a téma?
Neked ajánlom:
- Protein World has decided to grow up, but will consumers buy it?
- The Top 8 Most Recent Controversial Ads
- Íme a legtöbbet panaszolt reklámok