Egy jó sör bárkivel közös nevezőre hoz?

A Heineken összehozza azokat is, akik teljesen másként látják a világot

Vajon milyen eredmény születhet abból, ha valaki olyannal ülsz le beszélgetni, aki homlokegyenest máshogy látja a világot? Lehet-e közelíteni az álláspontokat? És ha már tudod, hogy van pár közös dolog bennetek és egy jégbe hűtött sört is kaptok hozzá?

Ezekre a mindannyiunkat elgondolkodtató kérdésekre keresi a választ a Heineken „Worlds Apart” címet viselő rövidfilmje.

A több, mint 150 éve alapított Heineken mindig is kiállt a nyitottság mellett, amit az új #Open Your World kampánnyal is szeretett volna promotálni. A kampány része a 2017-ben a Publicis London által készített reklámfilm.

A közel 5 perces film elején a néző már beavatott, az első képkockától fogva tudjuk, hogy a szereplők merőben más világot képviselnek egymáshoz képest, amit ők nem is sejtenek. Megismerünk egy feministát és egy nőgyűlölőt, egy transzneműt és egy transzfóbiást, valamint egy klímatagadót és egy zöld aktivistát, akiket összezárnak egy raktárépületben. Közös feladatot kapnak, felépül egy bár és alkalmuk van jobban megismerni egymást. Látszik, ahogy kezd oldódni a kezdeti zavart hangulat, sőt úgy érezzük, hogy szimpatizálnak egymással. A helyzetet a készítők 2 üveg Heineken sörrel is fokozzák.

És ekkor robban a bomba. Egy levetített videóklipből megtudják, amit mi is; új ismerősük gyűlöli mindazt, amit a másik képvisel.

A raktár hirtelen kínosan szűknek tűnik, egyértelműen erős érzelmek ülnek ki mindenki arcára.

De kapnak egy esélyt: üljenek le és beszéljék meg az ellentéteket egy sör mellett vagy egyszerűen menjenek el. Mindenki visszaül beszélgetni.

Heineken: Heineken Worlds Apart (#OpenYourWorld), Ügynökség: Publicis London, 2017.

A Worlds Apart – Távoli világok – mára több, mint negyvenmillió megtekintést generált a különböző közösségi média felületeken. Az első három héten csak organikus megosztások voltak és még a mai napig mindig sok van. A 2017-es Cannes Lions nemzetközi kreatív fesztiválon a készítők egy bronz díjat is szereztek.

A videó egyértelműen elgondolkodtat és az érzelmekre hat, megtekintés közben óhatatlanul azonosulunk valakivel és a saját nézetünk kerül fókuszba. A készítők legnagyobb erénye, hogy nem teszik le voksukat egyik nézet mellett sem, nem gondolják úgy, hogy ezzel megoldják a világ összes problémáját.  Céljuk, hogy a felszín alá nézzünk és ne ítéljük meg a ?könyvet a borítója? alapján.

A szociális kísérletet egyébként egy kutatómunka előzte meg, amelyet Dr. Chris Brauer viselkedéskutató készített, a tanulmány szerint a közös szociális háttér, a tolerancia és az empátia hozzájárulnak ahhoz, hogy elfogadóbbak legyünk.  A Heineken együttműködött a Human Library, non-profit szervezettel, akiknek célja, hogy hús-vér embereken keresztül próbálja feloldani az előítéleteket.

A vélemények többnyire pozitívak, a hozzászólások sokszor érzelmesek és biztatják a többi reklámkészítőt is hasonló film elkészítésére. De vannak kételkedők, akik nem hiszik el, hogy a szereplők nem színészek és nem avatták be őket előre. Néhányan pedig azt is megkérdőjelezik, hogy ennyire szélsőséges véleményeket ilyen gyorsan meg lehet-e változtatni.

A film attól hatékony, hogy nem tolja arcunkba a márkát, nem egy unásig ismételt jelenettel manipulál – haverok, buli, sör. Természetesen tudjuk, hogy ez a „való életben” nem mindig ilyen szépen működik. Sőt… De napjainkban amikor ömlik ránk a reklám, egy elgondolkodtató üzenet sokkal előbb célba ér és hatásosabban képvisel egy márkát.

Kiemelt kép forrása: www.edelman.co.uk

 

Érdekel a téma?

Neked ajánlom: