Skip to content
  • Kezdőlap
  • Szerzőink
  • METU-s vendégszerzőink
  • Kapcsolat

Sztorik a reklám, a marketing és a kommunikáció világából

Main Navigation
  • Kezdőlap
  • Szerzőink
  • METU-s vendégszerzőink
  • Kapcsolat

Nyugodtan elszabhatod a logódat, ha nagy a baj

Posted on 2019-05-192021-04-02 By Lencsés Szilvia

2018. februárjában új beszállítóval kezdett dolgozni az angliai KFC lánc, és rögtön egy korábban elképzelhetetlen problémával találta magát szembe

Kiderült, hogy a világhírű DHL túlvállalta magát, nem tud elegendő mennyiségű friss csirkehúst rövid idő alatt országszerte kiszállítani. Az éttermek kétharmada – 700 üzlet – nem tudott kinyitni. A vendégeknek az ajtókra kiragasztott üzenetben tettek ígéretet, hogy mielőbb és teljes menüvel várják őket ismét.

A hisztéria nem maradt el. A legtöbben a Twitteren méltatlankodtak vagy élcelődek a helyzeten. A #KFCCrisis -t használók többnyire a gyerekeknek okozott csalódásról írtak drámai posztokban. Több városban a rendőrségre, vagy helyi politikusoknak telefonáltak megoldást keresve. A témát természetesen felkapta a sajtó, beszéltek róla a tévében, írtak róla a lapokban és hírportálokon.
A KFC másnap reagált Twitteren posztolt közleményben. A felütést egy jól ismert angolszász vicc adta:

„A csirke átkelt az úton, csak nem a mi éttermünkbe”.

Közzétettek egy listát a honlapjukon a működő egységeikről, és felhasználták az alkalmat, hogy az applikációjukat reklámozzák: akinek ott a telefonján az alkalmazás, könnyebben talál működő éttermet.
Harmadik napon megjelentettek egy merész és őszinte bocsánatkérő hirdetést, amiben a kép vitte a prímet. Néhány morzsa és egy üres csirkés kosár a helyzetet szemléltető, újraértelmezett logóval: FCK.

” FCK” print hirdetés, megbízó: KFC, ügynökség: Mother London, 2018.

Az egyoldalas hirdetés a Mother London munkája, és csak egyszer jelent meg két országos napilapban, a Sunban és a Metro-ban. Merész dolog volt hozzányúlni a logóhoz, főként, hogy egy káromkodás rövidítésévé formálták át. Ki az a marketinges, aki önként kapcsol negatív jelentést a márkához? Ezek szerint az, aki nagy bajban van…

Az emberek zabálták az öniróniát és az őszinte bocsánatkérést, lájkoltak, kommentáltak, retweeteltek. Egy nap alatt megfordult a rajongók véleménye, és a felnőtt lakosság 80 százaléka került kapcsolatba a sztorival egy hét alatt. A sajtó annyira felkapta a bocsánatkérést, hogy több mint egy milliárd megjelenést értek el a hirdetéssel azok után, hogy csak egyszer jelentették meg két országos lapban, ami alapvetően egy offline hirdetés online terjedése volt.

Tanulság, ha nagy a baj, ne csak az ügyvédeket hívd, de az ügynökséget is azonnal.

 

Érdekel a téma?

Neked ajánlom:

  • „You Want Me to Write FCK on a Bucket?” How KFC’s PR Crisis Became a Print Ad for the Ages
  • Chicken chaos as KFC closes outlets
  • twitter: #KFCCrisis

Oszd meg, ha tetszett!

Share on Facebook Share on Twitter Share on Pinterest Share on LinkedIn Share on Email

Written by Lencsés Szilvia

Karrierépítésnél a vargabetű modellt követi: dolgozott már családi vállalkozásban, állami szektorban, kereskedelmi multinál. Jelenleg egy médiaügynökségnél bontogatja szárnyait, és a #lifelonglearning jegyében a Metropolitan Egyetemen hallgat digitális marketinget.

Post navigation

A Leica-botrány
Emóció és precizitás

Leave A Comment Válasz megszakítása

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

kettő × három =

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Legutóbbi bejegyzések

  • Árnyékvilág avagy a metaverzum realitása
  • Hogyan válassz online marketing szakembert?
  • Megkérdeztük a mesterséges intelligenciát a marketing jövőjéről
  • A TikTok lehetséges szerepe a gyógyszermarketingben
  • Vajon ez volt a legmélyebb pont? A 2022-es marketing trendek kiértékelése

Címkék

apollo 11 apollo program bánki attila david abbott digitális marketing digitális trendek Facebook google gyógyszermarketing Heineken hirdetés holdraszállás karácsony keresőoptimalizálás Kiss Csaba logó madison avenue mad man marketing marketingtitkok Mesterséges intelligencia metropolitan egyetem metu metu digitális marketing metu mba nasa ogilvy omega Papp-Váry árpád plakátművészet reklám reklámhordozó reklámtörténet rendezvény rendezvényszervezés Sas István seo tiktok tv spot usp vermis volvo vírusmarketing Yearcompass ügynökség

Keresés a blogon

Rovatok

  • Edukáció (40)
  • Egészségügyi marketing (12)
  • Kommunikáció (13)
  • Kreativitás (72)
  • Live Communications (6)
  • Marketing (65)
  • Piackutatás (3)
  • Reklám (87)
  • Reklámetika (4)
  • SEO (6)

Menü

  • Kezdőlap
  • Szerzőink
  • METU-s vendégszerzőink
  • Kapcsolat

Jó, hogy itt vagy!

Kipróbálnád magad vendégszerzőként? Mesélj, sztorizz Te is a marketingtitkok blogon! Vedd fel velünk a kapcsolatot!

Legnépszerűbb bejegyzések

  • Kreativitás , Reklám
    A MÜSZI legendája

  • Egészségügyi marketing , Marketing
    Hogyan válassz online marketing szakembert?

  • Marketing
    Vajon ez volt a legmélyebb pont? A 2022-es marketing trendek kiértékelése

  • Edukáció , Egészségügyi marketing
    A megoldatlan Tylenol gyilkosságok

  • Edukáció , Marketing
    Megkérdeztük a mesterséges intelligenciát a marketing jövőjéről

Sztorik a reklám, a marketing és a kommunikáció világából | Éljen a reklám, az őszinte hazugság és a fényviszonyokat megváltoztató kreativitás! I Copyright © 2021. All rights reserved

A weboldalon a minőségi felhasználói élmény érdekében sütiket használunk.

Ezeket a beállítások oldalon lehet módosítani.

marketingtitkok blog
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.

Feltétlenül szükséges sütik

A feltétlenül szükséges sütiket mindig engedélyezni kell, hogy elmenthessük a beállításokat a sütik további kezeléséhez.

Amennyiben ez a süti nem kerül engedélyezésre, akkor nem tudjuk elmenteni a kiválasztott beállításokat, ami azt eredményezi, hogy minden egyes látogatás alkalmával ismételten el kell végezni a sütik engedélyezésének műveletét.