Emóció és precizitás

Audi reklámok, amelyek az érzelmekre hatnak

Manapság a médiazaj olyan magas, hogy a hirdetőknek nagyon pontosan átgondolt és megszerkesztett reklámra van szükségük ahhoz, hogy eljusson az üzenetük a fogyasztóhoz. Ahhoz, hogy a vásárolónak megmaradjon a termék, a gyártó vagy akárcsak az érzés a fejében, a reklámnak kreatívnak, egyszerűnek és nagyon pontosan pozicionáltnak kell lennie, (természetesen mindezt maximum 30 másodpercben).

Számomra az Audi reklámjai azért tűnnek ki, mert az érzelmekre hatnak, aktuális témákat dolgoznak fel és mindezt nagyon elegánsan teszik. Mondanivalójukban megjelenik a jövő ígérete, a technikai újdonságok, a környezetvédelem, a család, a biztonság, az erő és a szabadság egyaránt.

Az egyik kedvenc reklámom az Audi R8 2018-as spot-ja, a „Drive”,  amely sajnos nem került a magyarországi TV reklámok közé és csak Youtube-on lelhető fel.

Az első pár másodpercben egy futurisztikus jövőt látunk magunk előtt, több tíz emeletes felhőkarcolókkal, tetőkertekkel és a második másodpercben megjelenik a főhős.

A filmben szereplő férfi tökéletesen megfelel az Audi egyik perszónájának. Felsővezető, 40-es éveiben járó üzletember, kifinomult ízléssel, aki késő délután az irodájában ül és dolgozik. Megjelenik az önvezető autó és főhősünk elkezd társalogni az autóban jelenlevő mesterséges intelligenciával. Az autó belső környezete letisztult, ugyanolyan anyagokkal találkozunk, mint a már most piacon levő luxus járműveknél. A barna szín biztonságot és kellemes hangulatot kelt, a világoskék LED vonal pedig a technikát jeleníti meg. A luxus és kényelem tetőzése érdekében még egy csésze forró kávéval is megkínálja az utast.


Fontosnak gondolom kiemelni, hogy főhősünk Clara-nak szólítja a mesterséges intelligenciát és később a szoftver is nevén szólítja főhősünket. Ez is azt mutatja, mennyire perszonalizált már most is az életünk, és mi várhat még ránk a jövőben. Hang és arcfelismerés útján David-nek már csak azt kell mondania, hogy haza szeretne menni, de pontos címet már nem kell megadnia.

Clara kedvesen afelől érdeklődik a hazaút során, mi jár David fejében. Ekkor emlékképeket látunk a fiatal önmagáról, ahogy úton van a barátaival és azon mereng mennyire megváltozott az élete. Megemlíti, hogy volt idő, amikor még ő ült a sofőrülésben. Amikor még nem az volt a cél, hogy eljussunk A pontból B pontba, hanem élveztük is az utazást. Úgy gondolom, hogy ez a fő kulcsgondolat a reklámban. Sokan csak egy tárgyként gondolnak az autóra, melynek fő célja, hogy eljuttasson minket valahonnan valahová.  Az Audi ennél sokkal többre tartja járműveit. David esetében az autó a szabadság, a kaland, az élmény, amelyet a barátaival élhetett át.

Naplemente van mire David hazaér. A környezet itt is tökéletesen megvalósítja azt, ahol az Audi luxus autóinak vásárlói élhetnek. A városon kívül eső hely, modern ház, modern berendezéssel, gyönyörű panorámával. Clara itt is megtalálható, így tovább folyik a beszélgetés. Ekkor jön rá Dávid, hogy épp az a baj, hogy a szürke hétköznapjait éli és hiányzik valami. A ház alatt levő garázsban található maga a termék, az Audi R8-as, amelybe beülve már láthatjuk a Dávid arcán megjelenő mosolyban, hogy mi is az a hiányzó valami.

Maga a termék körülbelül tíz másodpercig látható az egy perc tíz másodperces videóból, viszont a kivágott felvételekkel, a motor hangjával és a háttérzenével tökéletesen elég az a tíz másodperc, hogy megértsük mit is képvisel az R8-as.

Számomra elgondolkodtató maga a kisfilm, mivel tényleg hajlamosak vagyunk belefásulni a szürke hétköznapokba. A videó megmutatja, hogy a munka és az egyéb kötelességek elveszik időnk nagy részét ezért néha meg kell állnunk és azzal foglalkoznunk, ami fontos a számunkra és boldoggá tesz. Van, hogy be kell ülnünk az autónkba, útra indulni, érezni a sebességet, az erőt, az irányítást és ehhez mi sem jobb, mint maga a 540 lóerős, 60 millió forintos csodagép.

 

Képek forrása: youtube