Skip to content
  • Kezdőlap
  • Szerzőink
  • METU-s vendégszerzőink
  • Kapcsolat

Sztorik a reklám, a marketing és a kommunikáció világából

Main Navigation
  • Kezdőlap
  • Szerzőink
  • METU-s vendégszerzőink
  • Kapcsolat

A marketing világának vége, eljött a Trollok ideje!

Posted on 2018-09-242021-08-24 By Szmodis Krisztina

Troll-marketing – már nem csak trolloknak

Trollok. E fogalom hallatán megborsódzik az ember háta, és első snittre állandóan gunyoros, rosszindulatú, a számítógép mögött trónoló „izékre” gondol. Persze, e szó mindenkinek mást és mást sugall, mégis valahogy a modern világban már a számítógéphez és az internet világához kötjük képzetünket.

A „trollság”, mint reklámeszköz egyre gyakrabban jelenik meg legkülönbözőbb kampányokban. De vajon ez az eszköz képes-e hosszú távon is érdekes (és életképes) maradni, vagy csak egy zsákutca, egy nagy „hátraarc” mindazzal szemben, amit eddig a reklámszakma és a marketing képviselt?

Ezt döntsük el magunkban, de előtte elemezzünk pár szuper példát arra, amit én úgy hívok csak: troll-marketing.

 

Ó, az a csodálatos ALDI!

Az ALDI-t helyezném a képzeletbeli troll-dobogó első helyére. Emiatt talán sokan megköveznek majd, de a szóviccek és szófordulatok ilyen jellegű zsenialitására kevés példát tudnék hozni az elmúlt évekből. És az ALDI ezt kimaxolta! Nem csak printben, de online is megőrültek, és olyan furfangos ?szófacsarmányokkal? döbbentenek meg hétről-hétre, amit már csak trollságként lehet értelmezni. („Apró Áron” és „Parázslatos ízek”).

A trollkodás legfontosabb színtere természetesen a közösségi média, ahol a rajongók azonnal interakcióba is léphetnek az egyes üzenetekkel. A kipróbált receptnek hála, ma már egyre eredetibb szójátékokkal rukkolnak elő a versenytársak is.

 

Húzd a csíkot, UPC!

A UPC az utóbbi hetekben szintén mozgósította a troll hadsereget. Reflektálva az aktuális hírekre és eseményekre, a lehető legjobbkor dobták be „A négy csík a kertben is” szlogent (Majka interjú után szabadon?). De nem csak a Facebook posztok kommunikációjában lőtték el a gag-et, de még kommentben is tovább feszítették azt a bizonyos humor-húrt. Hát, elég jól pengették, az is biztos.

Troll Marketing a UPC háza tájáról

 

„Öltözz fel!”

A csupasz valóság az, hogy egy meztelen női vagy férfi testtel mindent könnyebb eladni. Amikor mindez kifordul magából (vagyis inkább kifordítják), akkor történik valami zseniális. A Griff Collection ezt meglépte.

Ruhaszállító autóikat az alább látható férfi testével díszítik, hozzá ezzel a szöveggel: ÖLTÖZZ FEL! Igen, ez a mondat a Griff Collection „szájából” több mint eredeti. Ha nem találkoztál még az autóval, ne csüggedj: online kommunikációjukban is használják a gag-et.

Troll marketing - Griff módra

Indul a Media Markt vicc vonat!

A Media Markt kommunikációs csapata azt teszi, amit más még nem mer. Leginkább a Facebook oldalon ontják a fájdalmasabbnál fájdalmasabb, lassan már „beteg” vicceket. A jó hír az, hogy a nevetés gyógyító hatással bír, így, ha olyan tartalmakra vágyunk, amik a maradék agysejtjeinket elpusztítják, közben pedig endorfint pumpálnak az agyalapi mirigyünkbe.

A TOP3-ban nekem bent van a „Fő a szórakozás”, a „Végh Tamás” és a „Válaszd az eredetit”. A teljes viccorgiáért mindenképp érdemes ellátogatni az oldalukra.

Troll marketing - ahogy a Media Markt csinálja

Éééés Telenor logó!

Zárásként egy reklámspotot említenék. A Telenor reklámokat szeretjük, hiszen másról sem szólnak, csak barátságról, családról, szeretetről. Ahogyan az a nagy könyvben meg van írva (#Coca-Cola). Ám nem csak a tévében, de még a rádióban is hatásos a reklám.

A forgatókönyv egyszerű, de nagyszerű.  A termékreklám packshot-jában megjelenik a Telenor logó, és a narrátor szinte mellékesen megemlíti: „És most Telenor logó!”. Ráadásul a level 2.0 verzióban már pimaszul a „Pörögjön az a Telenor logó” mondat hangzik el a reklám végén. Mi más ez, ha nem trollkodás?

Egy szó mint száz: a reklámipar szerencsére és mindenki legnagyobb örömére rezonál a troll módszerekre, kész bevetni azokat. Ugyan a troll-marketing még gyerekcipőben jár, egyre többen kezdik kitaposni az oda vezető utat. Ezek az úttörők egyszer talán hősök lesznek, de az is lehet, hogy ez jelenti majd az általunk ismert reklámszakma végét.

Vagy talán egy új korszak nyílik majd e területen, amit szakértő giga-trollok irányítanak egy jobb, élvezhetőbb és nevetéssel teli világért.

Oszd meg, ha tetszett!

Share on Facebook Share on Twitter Share on Pinterest Share on LinkedIn Share on Email

Written by Szmodis Krisztina

Marketing és kommunikációs szakember, social media ninja. Okleveles szociológus, az élet tengerében szabadon úszó vállalkozó. Lassan tíz éve mozog a szakmában. Tapasztalatait ügynökségi és ügyfél oldalon szerezte. Jelenleg az Amorph Medianál mint marketinges, a MONDOM Communications csapatában pedig, mint digitális szakember tevékenykedik. Szakterülete a marketing és közösségi média stratégiák megalkotása. Művészlélek, aki szabadidejében versbe, vagy Photoshop-ba önti a gondolatait.

Recommended

  • Tiltsd, tűrd, vagy inkább szeresd a trolljaidat?

Post navigation

Mikor, ha nem most?
Bloggal vagy blog nélkül?

Leave A Comment Válasz megszakítása

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

húsz + kilenc =

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Legutóbbi bejegyzések

  • Isten veled offline marketing?
  • Heineken: csapoljunk egy jobb világot!
  • Árnyékvilág avagy a metaverzum realitása
  • Hogyan válassz online marketing szakembert?
  • Megkérdeztük a mesterséges intelligenciát a marketing jövőjéről

Címkék

apollo 11 apollo program bánki attila david abbott digitális marketing digitális trendek Facebook google gyógyszermarketing Heineken hirdetés holdraszállás karácsony keresőoptimalizálás Kiss Csaba logó madison avenue mad man marketing marketingtitkok Mesterséges intelligencia metropolitan egyetem metu metu digitális marketing metu mba nasa ogilvy omega Papp-Váry árpád plakátművészet reklám reklámhordozó reklámtörténet rendezvény rendezvényszervezés Sas István seo tiktok tv spot usp vermis volvo vírusmarketing Yearcompass ügynökség

Keresés a blogon

Rovatok

  • CSR (8)
  • Edukáció (40)
  • Egészségügyi marketing (12)
  • Kommunikáció (12)
  • Kreativitás (69)
  • Live Communications (6)
  • Marketing (65)
  • Piackutatás (3)
  • Reklám (82)
  • Reklámetika (4)
  • SEO (6)

Menü

  • Kezdőlap
  • Szerzőink
  • METU-s vendégszerzőink
  • Kapcsolat

Jó, hogy itt vagy!

Kipróbálnád magad vendégszerzőként? Mesélj, sztorizz Te is a marketingtitkok blogon! Vedd fel velünk a kapcsolatot!

Legnépszerűbb bejegyzések

  • Kreativitás , Reklám
    A MÜSZI legendája

  • Egészségügyi marketing , Marketing
    Hogyan válassz online marketing szakembert?

  • Kreativitás , Reklám
    „The original Pilsner”: Az eredeti nehezen felülmúlható

  • Edukáció , Egészségügyi marketing
    A megoldatlan Tylenol gyilkosságok

  • Edukáció , Marketing
    Halállal riogatnak a munkavédelmi plakátok

Sztorik a reklám, a marketing és a kommunikáció világából | Éljen a reklám, az őszinte hazugság és a fényviszonyokat megváltoztató kreativitás! I Copyright © 2021. All rights reserved

A weboldalon a minőségi felhasználói élmény érdekében sütiket használunk.

Ezeket a beállítások oldalon lehet módosítani.

marketingtitkok blog
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.

Feltétlenül szükséges sütik

A feltétlenül szükséges sütiket mindig engedélyezni kell, hogy elmenthessük a beállításokat a sütik további kezeléséhez.

Amennyiben ez a süti nem kerül engedélyezésre, akkor nem tudjuk elmenteni a kiválasztott beállításokat, ami azt eredményezi, hogy minden egyes látogatás alkalmával ismételten el kell végezni a sütik engedélyezésének műveletét.