Bloggal vagy blog nélkül?

A Próbakő IdeaBank tanulságai

Blogolni? Na, azt sohasem fogunk! – körülbelül ezt gondoltuk, amikor kb. két éve megújítottuk a Próbakő Kommunikáció weboldalát. Csak egy-két alapinfót pakolunk fel a cégről és kész is vagyunk. Nagyjából így szólt az eredeti terv, ami azonban hamarosan megváltozott. Újabbnál-újabb kontent ötletek jöttek, egy részüket gyorsan elhessegettük, másoknak nem tudtunk ellenállni. A folyamat vége az lett, hogy az eredeti blogellenes attitűdöt szépen lassan átvette a kezdő blogger izgalma. Megszületett a Próbakő IdeaBank.

A Próbakő főhadiszállása, Fotó: Szabó B. Cintia

Az indulás háttere

A kezdeti ellenállást követően több dolog is motivált miket a blog elindítására. Egyrészt ügynökséghálózatunk, a Worldcom Public  Relations Group tagjai között számos kiváló példát láttunk. Másrészt úgy éreztük, hogy a hazai piacon eltöltött tizenöt év és a Worldcom hálózatban töltött több mint egy évtized során rengeteg tapasztalatunk halmozódott fel. Sok magyar és nemzetközi példát láttunk és látunk ma is, amit szívesen megosztanánk másokkal ? akár szakmai vitákat is kezdeményezve. Röviden szólva: van mondanivalónk a kommunikációs szakmáról. Természetesen azt is tudtuk, hogy egy szakmai blog a cégünk pozicionálását is nagyban segíti.

 

Alapadatok

A céges weboldalunkat, a www.probako.hu oldalt több mint 2 éve újítottuk meg. Az IdeaBank első posztja körülbelül egy éve, tavaly októberben született, amikor éppen hazafelé tartottam az ügynökséghálózat Helsinkiben rendezett éves EMEA meetingjéről. Eddig összesen 24 anyagot posztoltunk, ami azt jelenti, hogy átlagban körülbelül kéthetente került fel új szöveg az oldalra. A bloghoz kapcsolódóan hírlevelet is indítottunk idén februárban (eddig négy ?számot? készítettünk), és a LinkedIn kommunikációnkban is használjuk a posztokat.

 

Eredmények

Magával a bloggal kapcsolatban a legfontosabb eredmény, hogy jelentősen megnövelte a céges weboldalunk látogatottságát, illetve az oldal használatát. A blog előtti időszakkal összevetve látható, hogy a felhasználók száma 130 százalékkal, a munkamenetek száma 150 százalékkal, az oldalmegtekintések száma 170 százalékkal nőtt, az oldalon eltöltött idő pedig 50 százalékos növekedést mutatott.

Kép forrása: Próbakő IdeaBank

A bloghoz kapcsolódó hírlevél is jó eredményeket hozott. Átlagban 40 százalékos open rate-et produkál, az átkattintások aránya pedig 12% körül mozog. Ennek okai között szerepel, hogy nem sales üzenetekkel bombázzuk a feliratkozottakat, hanem értékes, hasznos tartalmat adunk számukra.

 

Tanulságok

Összeségét tekintve elmondható, hogy az IdeaBank eddig teljesítette az elvárásainkat. A posztolási gyakoriság egyáltalán nem terheli túl a stábot (a céges szakmai blogok egyik alaphibája, hogy a kezdeti nagy lelkesedést követően néhány hónap alatt elfogy a szusz, és nem nagyon születnek új tartalmak). A közönség jól fogadja a posztokat, a hírlevél eredményei is jók, sőt időnként a LinkedIn-en is sikerült érdekes szakmai vitát generálni. A blog segítette a saját keresőoptimalizáló tevékenyégünket, ráadásul kiváló terep arra, hogy új megoldásokkal kísérletezzünk, amelyek később akár az ügyfélmunkába is átültethetők.

Kép forrása: gettyimages.com

A blog, és az ennek segítségével aktívabbá váló kommunikációnk az employer brandingünkre is jó hatással volt: a cégünk iránt érdeklődők az utóbbi időben sokkal jobban beleláthatnak  a működésünkbe, gondolkodásmódunkba.

Tovább az  IdeaBank-ra!