„Nem tévedhetsz el!” – Egy rendhagyó CSR kampány története

A Főtaxi 2016-ban megmutatta, hogyan lehet egyedülállónak lenni az egyformák között.

Két évvel ezelőtt példátlan összefogásban született meg a „Nem tévedhetsz el!” című dal, amelyben a résztvevők – Bartha Ákos Dannona (a ManGoRise zenekar zeneszerzője, szövegírója, zenei producer), Kollányi Zsuzsi (Majka-Curtis Live Band és a Garami Funky Staff énekese), Németh Gábor Nemo (Club54 zenekar alapítója és zeneszerzője), Katók István (a ManGoRise zenekar szaxofonosa, zeneszerzője) – a gyermekeltűnések problémájára, és az Együtt az Eltűnt Gyerekekért Alapítvány tevékenységére hívták fel a figyelmet.

Az összefogás apropóját az adta, hogy az Európai Unió adatai szerint arányaiban Magyarországon keresik a legtöbb gyermeket. Egy év alatt hozzávetőlegesen 14 ezer gyermek eltűnését jelentik be hivatalosan is, de többségük szerencsére rövid időn belül előkerül. Az aktív körözések száma általában 100 alatt mozog, de az elmúlt években az eltűnt és meg nem talált gyermekek száma meghaladja az ezer főt (forrás: gyerekfigyelo.hu).

 

Hogyan született meg a kampány (és a dal) ötlete?

A 2013-as fővárosi taxisrendelet – amely egységesítette a tarifákat és az autók arculatát – kihívás elé állította az 1913 óta működő, piacvezető Főtaxit is. Mivel a rendelet nem tette lehetővé az utasoknak nyújtható egyedi kedvezményeket, a hagyományos promóciós kampányok helyett valami újat kellett kitalálni, amely méltó egy évszázados múltra visszatekintő taxitársasághoz.

A korábbi kutatások egyértelműen a megbízhatóságot és a biztonságot társították a Főtaxihoz, ezért a marketing csapat olyan integrált marketingkommunikációs aktivitásban gondolkodott, amely erre az imidzsre épít és tovább erősíti azt.

A „Gyere velünk! Több szem többet lát!” headline-al futó kampány a taxisofőrökre épült, akik éjjel-nappal kint vannak az utakon, mindent látnak és jól ismerik az embereket.

Felvezető kommunikációként a taxitársaság „virtuális taxisofőrje”, a Főtaxi Sentinel osztotta meg prevenciós tanácsait a Facebook-on. Az idősebb, tapasztalt főtaxis karaktere a szülők mellett leginkább a 16+ korosztály számára adott tippeket és tanácsokat, hogyan vigyázhatnak az éjszakai életben magukra, egymásra és az értékeikre.

A kampány központi eleme az eltűnt gyerekek keresése volt: minden szemre szükség van, hogy a csellengők hazataláljanak és ne váljanak áldozattá. A Főtaxi ebben komoly partnereket talált: a Budapesti Rendőrkapitánysággal és az Együtt az Eltűnt Gyerekekért Alapítvánnyal hozott létre együttműködést.

2016. május 25-én, az Eltűnt Gyerekek Világnapján indult nagyszabású kampányban a teljes flotta, 1200 főtaxis részt vett. A műszerfalra kihelyezett tableten jelentek meg azoknak a gyermekeknek a fotói és adatai, akiket a rendőrség a Police.hu oldalon hivatalosan is eltűntként tartott nyilván. A tablet felületét nemcsak a taxisofőrök, hanem a Főtaxi utasai is látják, így hozzájárulhattak ahhoz, hogy minél előbb megtaláljanak egy-egy csellengő, vagy bajba jutott gyermeket.

A CSR kampány támogatására egy dal és videóklip is született. Bartha Ákos Dannona, a ManGoRise frontembere által írt „Nem tévedhetsz el!” című dal kifejezetten a gyermekeltűnések problémájára hívja fel a figyelmet.

A kamaraerdei videoklipp forgatás igazi örömprojekt volt, amelyben a ManGoRise tagjain kívül további zenészek: Kollányi Zsuzsi és Németh Gábor Nemo valamint az alapítvány elnöke, Sinka Vivien és a veszprémi Pannon Várszínház színészei, Papp Lívia és Kurdi Panni Emese mellett az aktivitást tervező és koordináló Stelius marketing tagjai is részt vettek.

Az Akvárium Klubban tartott dalbemutató házigazdája Vizy András volt. A jó hangulatú, de komoly témákat érintő sajtónyilvános eseményen részt vett Zsidró Tamás és DJ Dominique is, akik szintén fontosnak tartották támogatni az összefogást.

„Nem tévedhetsz el” – Dalbemutató és sajtótájékoztató az Akvárium Klubban.

A projektbe több szórakozóhely bekapcsolódott. A Gozsdu udvar, a Morrison’s 2, a KIOSZK és a Corvin terasz kommunikációs felületein a dalpremier napján szintén megjelentek az eltűnt gyerekek fotói.

A több televíziós (pl. Mokka, Híradó, Aktív, Tények), számos print és közel félszáz online megjelenést hozó kampánnyal a Főtaxi márkaértékeit erősítve különböztette meg magát versenytársaitól és megmutatta a hatékony összefogás erejét.

A kampány dala jelenleg közel százezres organikus megtekintésnél jár.

 

Érdekel a téma?

Neked ajánlom: