Márkák és identitások

A CLIFFCHAINS egyesíti a divat és a környezetvédelem iránti szenvedélyünket. De az ötlettől a megvalósulásig bizony hosszú és rögös út vezet..

“Tinker made them shine, Mike made them fly, you made them iconic”

 

A Nike szlogenje az Air Jordan cipősdobozon

 

Vajon mennyire fontos ez az új generáció számára és mit gondolnak erről az idősebbek? Működnek az egyes termékek, vagy márkák, ha nincs mögöttük egy misztikus történet vagy célkitűzés? Sikerülhet egy kommunikációs ügynökségnek divatkiegészítőt fejlesztenie és értékesítenie?

A Contented csapat évek óta épít fel sikeres kampányokat, készít kreatívokat és ad tanácsokat mások számára, arról, hogy hogyan is kellene hirdetni, eladásokat generálni, mi legyen a fő üzenet, és ezeket milyen csatornákon keresztül juttathatjuk el a kiválasztott célközönségünk számára. De hogyan is lehetnénk igazán hitelesek, ha mi magunk nem tapasztaljuk meg, hogy milyen érzés amikor a saját termékünk, a saját “gyermekünk” sorsáról kell dönteni. Olyan brandek akik már régóta piaci szereplők, nehezen tudják újrahuzalozni a kommunikációjukat, mert nem értik az emberek, akik már kapcsolatot alakítottak ki a régivel. Hogyan lehet mégis új dolgokat elmesélni?

 

Például egy saját márkával új történetet kezdhetsz

Az ötlettől a megvalósulásig hosszú út vezet és gyakran morfondírozik ember magában, hogy basszus, ez nem is olyan egyszerű mint gondoltam. De amikor a kezdeti skiccekből végül valóság lesz, az mindenért kárpótol.

CLIFFCHAINS medál skiccek
CLIFFCHAINS medál skiccek

A CLIFFCHAINS egyesíti a divat és a környezetvédelem iránti szenvedélyünket. A medálok nem csupán egyedi tervezésűek és kézzel készítettek, hanem minden termék eladási árából egy fa ültetéséhez járulunk hozzá, valamint maga a csomagolás is elültethető, amiből virágok nőnek. Ez volt az alapkoncepció amiből elindultunk. Legyen egy termék, amit mi magunk is szeretünk, hordunk és tudunk vele azonosulni és társuljon hozzá egy történet, egy identitás. A márkaszemélyiségünket pedig az utazásban, a környezetvédelemben és a természet szeretetében határoztuk meg. Az első kampányvideónkban is ezt érzést igyekeztünk képekben és hangulatban megragadni.

 

Fontos a termék, de még fontosabb hogy mit kommunikál magáról a márka

Egy rövid történet amivel azonosulni tudnak az emberek. Körülnéztünk a nemzetközi piacon és megfigyeltük hogy csinálják ezt a nagyok. A  divat világából a PARLEY-Adidas kollaboráció volt a legérdekesebb. A Parley egy szervezet, amely az óceánok megmentésére hivatott. Készítettek egy Ultra Boost nevű Adidas cipőt, ami teljesen tengerből kinyert hulladékból készült. Mi ezt úgy fordítottuk ezt a saját elképzelésünkre, hogy minden eladás után támogatunk egy szervezetet, akik egy fát ültetnek és a termékeink csomagolása ültethető mag papírból készül. A fiatalabb generációnak ez tetszik, de vajon mit szólnak hozzá az idősebbek? Íme az elmúlt három hónap korosztály szerint csoportosított eladási statisztikája.

CLIFFCHAINS diagram

Első ránézésre a válasz egyértelmű, hiszen a fiatalok vezetnek, de amikor a 65+ -os korosztályra téved a szemünk akkor érdemes egy pillanatra elgondolkodni. Vajon őket is megtalálta az üzenet, ők is nyitottak a divatra és mellette szívesen képviselnek egy olyan üzenetet mint a környezetvédelem? Nem olyan régóta működünk, hogy erre a statisztikák egyértelműen válaszoljanak, azonban nem hiszem hogy ezt a véletlennek lehet csak betudni.

CLIFFCHAINS faültetés

 

 

Influenszer nélkül nem megy…

A CLIFFCHAINS ambiciózus márkaként kezdetben nem csak a magyar, hanem rögtön a nemzetközi piacon is megjelent. Azt gondoltuk, hogy rendben van, nincsenek külföldi kapcsolataink, nincs piacismeretünk de a jó kreatívok, a tűpontos hirdetések, a szexi alapötlet és menő instagram feed majd eladja a terméket. Tévedtünk! 2021-ben divatmárkát bevezetni és vásárlókat toborozni, leghatékonyabb és legolcsóbban influenszerek, véleményvezérek segítségével lehet. Régebben is volt influencer marketing, csak együttműködésnek hívták ezeket.

Elég csak megnézni a Converse Chuck Taylor együttműködését. Chuck Taylor nem egy átlagos kosárlabdázó volt, hanem kereskedelmi munkatársként dolgozott a Converse cégnél. Az a hír járta róla, hogy Chuck-ot mindenki ismeri a szakmában, ezért elneveztek róla egy cipőt. Lényegében Chuck Taylor egy 100 évvel ezelőtti influenszer volt. Az influenszer kampány bejött, elkezdtek jönni a vásárlók,  kezdtek minket megismerni az emberek és ezzel együtt érdeklődni a márka iránt. Olyannyira belevetettük magunkat a kampányba, hogy még egy egymilliós megtekintésű videóklip szponzorációját is sikerült összehozni.

CLIFFCHAINS videóklip

 

Ahhoz, hogy a hagyományosnak tartott hirdetési csatornák, mint pl.: google, facebook megfelelően konvertáljanak, valamint hogy kiépüljenek a remarketing közönségek, weboldal látogatókra van szükség. Észrevettük, hogy az instagram, a youtube és a facebook egyre drágábban és egyre nehezebben tereli a felhasználókat a weboldalunkra.

 

TikTok: amivel érdemes tervezned…

Hacsak nem a Z generációhoz tartozol, jó eséllyel te is fenntartásokkal kezeled az új social media őrületet, a TikTokot.

A TikTokról először mindenki azt mondta, hogy csak a Z generáció között lesz népszerű, mégis azt látjuk, hogy egyre több tartalomgyártó emelkedik ki az idősebb korosztályokból. Az applikáció sikere abban rejlik, hogy a csúcs minőségű, gyakran mesterkélt képek helyett rövid videós tartalmakat láthatunk, ahol a kreativitás, az eredetiség és a szórakoztatás kap hangsúlyt.

A TikTok a tökéletes platform, ahol teljesen lazára veheted a figurát, vicces és könnyed stílusban kommunikálhatsz a célközönségeddel. Készíthetsz egy humoros termékbemutatót, gyárthatsz szórakoztató tartalmakat a dolgozóid bevonásával, vagy részt vehetsz TikTok kihívásokban is. Egy biztos, a felhasználók értékelni fogják, ha egy kis humort csempészel a tartalmaidba.

Észrevettük, hogy a CLIFFCHAINS egy-egy sikeresebb videója kiemelt weboldal megtekintést eredményezett az adott napon. Ez pedig alapjául szolgált a későbbi kommunikációnak és hirdetéseknek.

A 2020-ban alapított CLIFFCHAINS még gyerekcipőben jár és rengeteg ötlet, elképzelés van a fejünkben, amit szeretnénk megvalósítani a jövőben. Egy márkát teljesen a nulláról felépíteni önmagában izgalmas, azonban amikor egy szerepben vagyunk ügyfél és kommunikációs csapat, az jelenti az igazi kihívást és a kiteljesedést is egyben. Szembesülünk a gyártás, a beszerzés és szállítás nehézségeivel és saját magunkkal kell megvívni egy-egy csatát a kommunikációs elképzelésekről.

A márkáról további információt itt találsz!