Három B2B tartalommarketing trend, amire figyelj 2024-ben

A B2B marketing unalmas, személytelen és adatorientált… volt. Ha szétnézünk a mai B2B marketing palettán, számos igen ütős, vizuálisan vonzó, átgondolt tartalommal találkozhatunk

Így, ha talpon akarsz maradni a túlélést jelentő leadekért folytatott versenyben, nem árt nyitott szemmel mozogni a piacon, észre venni az aktuális trendeket és igazodni a dinamikusan változó fogyasztói szokásokhoz.

De nyugi, hoztunk egy kis kapaszkodót. Ebben a blog posztban három olyan B2B trendet ismerhetsz meg, amely segít eligazodni a digitális zajban.

 

1. Értelem és érzelem: a legjobb termék sem adja el magát.

Régen elmúltak azok az idők, amikor a logikus, tényeken alapuló szöveges dokumentációkkal le tudtad nyűgözni a döntéshozatalban részt vevő nagyágyukat. A célközönség figyelméért és elköteleződéséért folytatott versenyben egyre nagyobb hangsúlyt kapnak azok a tartalmak, amelyekhez a fogyasztók érzelmileg is tudnak kapcsolódni.

A HubSpot felmérése szerint a fogyasztók, különösen a millenniumi és Z generáció tagjai, olyan cégektől szeretnének vásárolni, amelyeknek az értékeivel és céljaival azonosulni tudnak. És hogy miért kellene, hogy ezen komolyan elgondolkozz?  Nos, ha a B2B döntéshozót eddig egy idős, tapasztalt nagykutyaként vizualizáltad, akkor ideje újra gondolni ezt a prekoncepciót. Napjainkban ugyanis a technológiai szektor B2B döntéshozóinak 60%-a 25 és 39 év közötti, azaz a millenniumi generációhoz tartozik, de a munkaerőpiacon már a Z generáció is jelen van.

A B2B vállalatok tehát felzárkóztak ahhoz a B2C-ben már korábban elterjedt trendhez, mely szerint a cégek már nem csak terméket, hanem márkát, az érzelmekre gyakorolt összbenyomást is értékesítenek. Sőt, a Deloitte felmérése szerint a B2B ügyfelek ugyanolyan vagy hasonló felhasználói élményeket (CX) keresnek B2B beszerzés során, mint amilyeneket a privát életükben, személyes, B2C vásárlásaik alkalmával tapasztalnak.

 

2. Viszlát szöveges tartalmak, helló videók!

Ahogy a Covid idején az irodák beköltöztek az otthonokba, úgy vált egyre markánsabbá a B2C tartalomfogyasztási trendek beszivárgása a B2B térbe is. Az Isoline tanulmánya szerint míg 2021-ben a hosszabb, szöveges összefoglalások (white paper) és esettanulmányok bizonyultak a leghasznosabb formátumoknak napjainkra a hangsúly az audiovizuális anyagok felé tolódott. A felmérés szerint a fogyasztók a videókat és a webináriumokat tartották a leghasznosabb B2B marketing tartalmaknak és ezeket osztották meg a legszívesebben.

Ezt a trendet támasztják alá a Content Marketing Institute kutatási eredményei is, melyek szerint szintén a videó anyagokra épülő eszközök – a virtuális események, a webináriumok és az online kurzusok – bizonyulnak a legeredményesebb tartalommarketing eszközöknek. A HubSpot pedig a videótartalmakat negyedik éve töretlenül a legnépszerűbb és leghatékonyabb, átlagosan 25%-os ROI-t generáló tartalmaknak tartja.

 

3. A közösségi média és az influenszerek B2B térhódítása

Ne, influenszerek már itt is? Igen, és az eredményeket látva örülni fogsz neki. Máris mutatom!

A fent említett két trend szinte természetes kombinációja a közösségi média és az influenszer marketing megjelenése a B2B szektorban is. A social media felületek tartalmai jellemzően rövidek, tömörek, könnyen fogyaszthatók és a legújabb algoritmusoknak köszönhetően, általában videó formátumúak. Az itt megjelenő marketingtartalmak hihetőségét ráadásul pozitív irányba befolyásolja, hogy gyakran ismerősökön keresztül jutnak el a fogyasztókhoz. Ezzel párhuzamosan az influenszermarketing mozgatórugója az az egyszerű, pszichológiai tény, hogy az emberek ösztönösen bizalommal fordulnak egy arcát vállaló, magát hitelesen képviselni tudó másik emberhez.

Az Ogilvy 2023-as jelentése szerint ma már a B2B szervezetek 75%-a használja az influenszermarketinget, mint eszközt és 67%-uk úgy véli, az influenszerek marketing tevékenységeinek eredményessége túlszárnyalta a saját kampányaik eredményeit.

Oké, de komolyan vehető? Az IDC elemzői szerint igen. A cég Social Buying kutatása pedig már 2014-ben rávilágított arra, hogy a B2B beszerzési folyamatban résztvevők megdöbbentően magas aránya, 75%-a, a C-szintű felsővezetők pedig 84%-a használja a közösségi médiát a döntéshozatalban.

A marketingszakma természetesen ezt a trendet sem hagyta figyelmen kívül. A CMI korábban már említett felmérése szerint a B2B marketingcsapatok 95%-a használja a közösségi médiát organikus elérésre, a platformok közül pedig kiemelkedő a LinkedIn népszerűsége.

A B2B marketing tehát mostanra egy dinamikus, sok csatornát lefedő, kreatív térré vált, amelyben a marketingtrendek figyelmen kívül hagyása szarvashibának bizonyulhat.

És ha már szarvas: te készen állsz a jövő évi lead vadászatra? Ha igen, oszd meg velünk kommentben, a te fegyvertárad hogyan változott 2023-hoz képest!