Az első hazai reklámirodák egyikét Blockner József alapította 1891-ben, majd fia, Izidor virágoztatta fel a vállalkozást– az ő működésük szorosan összefügg a modern reklám elterjedésével.
A hazai magyar reklámtevékenység a magyar gazdaság és kereskedelem fejlődésével párhuzamosan alakulhatott ki. Ahhoz, hogy megrendelésre reklámok készülhessenek, szükség volt gyártókra, szolgáltatásokra, termékkínálatra, és az árubőségből fakadó versenyre.
Az első hirdetési ügynökségek alapvető feladatai nem sokban különböztek a mostaniakétól: a megrendelő reklámozásra elkülönített pénzével sáfárkodtak, végezték a reklámszövegek írását, a kreatív koncepció kidolgozását és a hirdetések megjelentetését.

Már a XVIII. század végén találkozhatunk hirdetésekkel az első magyar hírlap, a Magyar Hírmondó hasábjain, de a hirdetési irodák megjelenése hazánkban csak az 1870-es évekre tehető (Leopold Lang, A. V. Goldberger).
A Blockner család
A kezdetben csak apróhirdetésekkel foglalkozó vállalkozást Blockner József alapította 1891-ben, amelyet a korabeli Európa egyik legnagyobb hirdetési vállalkozásává fejlesztett az alapító fia, Izidor. Az 1853-ban született Izidor a Blockner J. hirdetőirodát haláláig (1933) vezette.

Tevékenysége és újító ötletei három évtizeden át meghatározó szerepet játszottak a magyar reklámozás formálásában, ezért tekinthetjük őt a magyar reklámszakma megteremtőjének. A Semmelweis utcai reklámiroda a hirdetési szakma bölcsője volt és előfutáraként szolgált a modern magyar reklámozás számára, amely a 20. század elején kezdett kibontakozni.

Blockner Izidor és felesége, Eisler Regina hat gyermeket nevelt fel. Lányuk, Blockner Vilma 1908 április 30-án ment feleségül Hajós Alfrédhoz, hazánk első olimpiai bajnokához.
A Blockner J. hirdetési iroda a századfordulóra az ország legnagyobb hirdetési vállalatává vált. Az általuk forgalmazott különféle kiadványok, például naptárak országos lefedettséget biztosítottak az általuk szerkesztett és közreadott hirdetéseknek. Ahogy az 1917-es Blockner Naptárkatalógus és Hirdetési árjegyzékben olvasható:
„Az olvasás mohóságával együttjár a hirdetések által gerjesztett vásárlási kedv növekedése is.”
A hirdetők edukációja
Bockner Izidor a hirdetők edukációját is fontosnak tartotta. Hírlapjegyzékében, -amelynek vászonkötéses változatát ingyenesen biztosította a legnagyobb hirdetőinek- nem csak érvelt a hirdetések szerepéről és fontosságáról, hanem közreadta Magyarország első részletes sajtótérképét is, megjelölve benne, hogy melyik városban milyen napi és hetilapok jelennek meg. A hirdetők számára további hasznos szakcikkeket is megjelentetett, közöttük említést érdemel a „Magyarország kereskedelem földrajzi ismertetése” című összefoglaló.
Az 1928 augusztusában megjelenő Vendéglősök Lapja így méltatja az akkor 75 esztendős Blockner Izidort: ” (…) a Blockner hirdetési vállalat megalapítója, akinek nevéhez fűződik az, hogy Magyarországon ma a reklám, a hirdetés az egész kereskedelmi és gazdasági élet hatalmas tényezője. Több mint félszázad óta fejt ki Blockner Izidor tiszteletreméltó munkásságot ezen a pályán,amelynek eredménye nemcsak az, hogy kezdetben kicsiny vállalkozásából Európa egyik legnagyobb hirdetési vállalata lett, hanem az is, hogy Magyarországon ma méltányolják és megbecsülik a reklám fogalmát. Blockner Izidor a magyar hirdetési szakma nesztora, aki magas kora ellenére, még ma is jelentős tevékenységet fejt ki vállalatában”.
Blockner Izidor 80 éves korában halt meg. Cégét utódai 1952-ig működtették.
Egy 1907-ben megjelent reklámfüzetben a reklámról a következőket írja Blockner: a reklám „hódoljon az igazságnak legalább annyiban, hogy mindig igaz legyen az, amit a hirdetésekben elmond, és legfeljebb az ne legyen igaz, amit elhallgat.”